Het grote Yamaha Diversion topic deel 22

Vandaag een XJ600 Diversion S aangeschaft! Ging vanochtend mee met de buurman, om te kijken voor een nieuwe helm voor hem.. Kom daar binnen en mijn oog valt op een XJ, ik denk hmm die ziet er wel leuk uit, past in het budget..Nog een keer rond lopen, kijken, zitten en dan zien ohh nieuwe banden, hmm ketting ohh ziet er ook goed uit..

Buurman heeft vanmiddag de proefrit gemaakt ( heb zelf het plastic pasje nog niet..iets met denken ohh ik doe geen spoed want koop nu nog niks..)

Klonk zeer goed, liep netjes en de knoop doorgehakt!

Hier wat screenshots, betere foto's volgen! ( staat nu nog bij de motorzaak, koppelingsdekselpakking (zal vast anders heten haha) lekte wat, dit wordt nog verholpen.

Gaat om een 94'er met net 51000 op de teller 8-)

IMG_4379.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een XJ600 Diversion S aangeschaft! Ging vanochtend mee met de buurman, om te kijken voor een nieuwe helm voor hem.. Kom daar binnen en mijn oog valt op een XJ, ik denk hmm die ziet er wel leuk uit, past in het budget..Nog een keer rond lopen, kijken, zitten en dan zien ohh nieuwe banden, hmm ketting ohh ziet er ook goed uit..

Buurman heeft vanmiddag de proefrit gemaakt ( heb zelf het plastic pasje nog niet..iets met denken ohh ik doe geen spoed want koop nu nog niks..)

Klonk zeer goed, liep netjes en de knoop doorgehakt!

Hier wat screenshots, betere foto's volgen! ( staat nu nog bij de motorzaak, koppelingsdekselpakking (zal vast anders heten haha) lekte wat, dit wordt nog verholpen.

Gaat om een 94'er met net 51000 op de teller 8-)

Bekijk bijlage 1551095
MIjn kenteken is MS-38-TL!!!!!!!

Hahahaha zelfde kleur heb ik alleen iets tja gepimpt.

IMG_20200907_112646307_HDR.jpg
 
Ik wil mijn tandwielen en ketting vervangen nu het slechter weer is. Ook neem ik gelijk de motorolie mee. Heeft iemand de plaatjes die hoort bij deze stappenplan, of is er inmiddels een ander stappenplan?
 
Ik wil mijn tandwielen en ketting vervangen nu het slechter weer is. Ook neem ik gelijk de motorolie mee. Heeft iemand de plaatjes die hoort bij deze stappenplan, of is er inmiddels een ander stappenplan?
@Yessie
Ik zal eens kijken of ik er nog iets van terug kan halen, maar ben bang dat het niet veel zal zijn.
Je kunt ook aardig uit de voeten zonder die plaatjes er bij, de tekst lijkt me duidelijk genoeg. Het is trouwens wel een uitleg voor een eindeloze ketting, dus zonder verbindingsschakel. Als je een ketting met verbindingsschakel gebruikt hoeft de achterbrug er natuurlijk niet uit.
 
Laatst bewerkt:
Mooi!! Die stickers op het zijpaneel, geweldig!! Heb je die sportdemper aan allebei de kanten? Die carbonlook staat hem echt goed!

Yep aan beide kanten, hulzen moet ik nog vervangen voor echt carbon.

Sticker ooit eens gezien op een andere motor en na laten maken ;)

Mooi geluid de dempers en met E-keur.

Eerst had ik een enkele laser duotech erop.

SAM_6966.jpg
SAM_6964.jpg
SAM_6963_1.jpg
 
Misschien een heel stomme vraag hoor, maar zag vanmiddag dat er geen benzinemeter op de XJ zit, hoeveel km haal je ongeveer uit een tank? Of hoe doen jullie dat?
 
Misschien een heel stomme vraag hoor, maar zag vanmiddag dat er geen benzinemeter op de XJ zit, hoeveel km haal je ongeveer uit een tank? Of hoe doen jullie dat?

Ik rijd dagelijks ca 1:18 als ik een lange rit ga maken dan redt ik wel 1:20.

Ik denk meestal 10-12 liter, ik weet dat ik verder kan komen maar doe het niet, ben namelijk hierdoor weleens gestrand 😉 en kreeg hem niet meer gestart op reserve, had toen nog een vacuümpomp, een startte de accu leeg....
 
@Yessie
Ik zal eens kijken of ik er nog iets van terug kan halen, maar ben bang dat het niet veel zal zijn.
Je kunt ook aardig uit de voeten zonder die plaatjes er bij, de tekst lijkt me duidelijk genoeg. Het is trouwens wel een uitleg voor een eindeloze ketting, dus zonder verbindingsschakel. Als je een ketting met verbindingsschakel gebruikt hoeft de achterbrug er natuurlijk niet uit.
Scherp! Ik hoef volgens mij geen eindeloze ketting ;)
 
Misschien een heel stomme vraag hoor, maar zag vanmiddag dat er geen benzinemeter op de XJ zit, hoeveel km haal je ongeveer uit een tank? Of hoe doen jullie dat?
Ik rij 234 km volle tank ( lomp rijgedrag) en dan moet ik over na reserve ..professioneel gemeten ( rijden tot ik stil stond en toen stress omdat ik dacht dat ie kapot was)
 
Tnx voor de tips! Verbruik is best netjes zo te lezen, zeker ten opzichte van mijn koekblik :-P

Vanmiddag heeft mijn buurman hem naar huis gereden, en staat de Diversion nu thuis :-)

Als de gemeente nou eens opschiet met dat RB.. ( waarom kan de RDW wel de kentekencard vandaag al afleveren maar een RB niet..?! Hahaha)
 
  • Leuk
Waarderingen: *RW*
Misschien nog een hele domme vraag hoor, maar wat is het beste om te doen met de benzinekraan? Op aan laten of op uit zetten? ( Sorry voor deze wellicht hele domme vraag, maar dit is het eerste voertuig met benzinekraan en choke hahaha)
 
Misschien nog een hele domme vraag hoor, maar wat is het beste om te doen met de benzinekraan? Op aan laten of op uit zetten? ( Sorry voor deze wellicht hele domme vraag, maar dit is het eerste voertuig met benzinekraan en choke hahaha)
Daar is dit forum toch voor?? Vragen..niets doms aan dus.
Maar je hebt on, reserve en pri, voor zover ik weet kan je deze gewoon op on laten staan ( is er geen off), de Shoke KAN je gebruiken bij starten, ik die het meestal voor ik weg rijd tijdens mijn checks ( Bravok) om de motor wat stabieler op toeren te houden ( opwarmen) en zet em dan uit ( pri is een soort vloedgolf aan benzine welke in je carbs komt dus gebruik deze niet als het niet nodig is, sommige gebruiken deze in de winter, zetten em op PRI, gaan de helm etc opdoen, dan op on en starten, schijnt te helpen bij moeilijk starten, heb er geen ervaring mee)

lang verhaal kort: gewoon op benzine “on” laten staan er gebeurd niets zolang jij niet je sleutel omdraaide en start.

maar ik heb de xj600 ook pas een paar maanden dus eerlijkheidshalve zullen er vast veel betere antwoorden komen verwacht ik.
 
Vandaag een XJ600 Diversion S aangeschaft! Ging vanochtend mee met de buurman, om te kijken voor een nieuwe helm voor hem.. Kom daar binnen en mijn oog valt op een XJ, ik denk hmm die ziet er wel leuk uit, past in het budget..Nog een keer rond lopen, kijken, zitten en dan zien ohh nieuwe banden, hmm ketting ohh ziet er ook goed uit..

Buurman heeft vanmiddag de proefrit gemaakt ( heb zelf het plastic pasje nog niet..iets met denken ohh ik doe geen spoed want koop nu nog niks..)

Klonk zeer goed, liep netjes en de knoop doorgehakt!

Hier wat screenshots, betere foto's volgen! ( staat nu nog bij de motorzaak, koppelingsdekselpakking (zal vast anders heten haha) lekte wat, dit wordt nog verholpen.

Gaat om een 94'er met net 51000 op de teller 8-)

Bekijk bijlage 1551095



MIjn kenteken is MS-38-TL!!!!!!!

Hahahaha zelfde kleur heb ik alleen iets tja gepimpt.

Bekijk bijlage 1551096


En ik ben sinds kort eigenaar van de MS-39-TL ook natuurlijk uit 94 met dezelfde kleur.
5B3EDEBB-0F39-4386-8CF6-59CC5B7A96D3.png


verbruik is op dit moment nog erg hoog voor mijn gevoel. Rijden er eigenlijk altijd met zijn 2e op en dan kom ik uit op een verbruik van 1:12,4 maar de kleppen moet ik nog stellen en de carburateur nog synchroniseren. Hopelijk is het daarna beter of kan dit andere oorzaken hebben.
 
Daar is dit forum toch voor?? Vragen..niets doms aan dus.
Maar je hebt on, reserve en pri, voor zover ik weet kan je deze gewoon op on laten staan ( is er geen off), de Shoke KAN je gebruiken bij starten, ik die het meestal voor ik weg rijd tijdens mijn checks ( Bravok) om de motor wat stabieler op toeren te houden ( opwarmen) en zet em dan uit ( pri is een soort vloedgolf aan benzine welke in je carbs komt dus gebruik deze niet als het niet nodig is, sommige gebruiken deze in de winter, zetten em op PRI, gaan de helm etc opdoen, dan op on en starten, schijnt te helpen bij moeilijk starten, heb er geen ervaring mee)

lang verhaal kort: gewoon op benzine “on” laten staan er gebeurd niets zolang jij niet je sleutel omdraaide en start.

maar ik heb de xj600 ook pas een paar maanden dus eerlijkheidshalve zullen er vast veel betere antwoorden komen verwacht ik.
Bedankt!! Dan laat ik hem lekker op ON staan, haha. De choke is dus niet per se nodig?

En ik ben sinds kort eigenaar van de MS-39-TL ook natuurlijk uit 94 met dezelfde kleur.Bekijk bijlage 1551455Bekijk bijlage 1551455

verbruik is op dit moment nog erg hoog voor mijn gevoel. Rijden er eigenlijk altijd met zijn 2e op en dan kom ik uit op een verbruik van 1:12,4 maar de kleppen moet ik nog stellen en de carburateur nog synchroniseren. Hopelijk is het daarna beter of kan dit andere oorzaken hebben.
Haha dat is wel tof!! Nou de MS-40 en MS-41 nog hahahaha
Verbruik heb ik nog geen idee van, er is alleen maar vanuit de motorzaak naar huis gereden en daarna een klein rondje.

Hoeveel heeft die van jullie eigenlijk gelopen? Mijne 51250km
 
Daar is dit forum toch voor?? Vragen..niets doms aan dus.
Maar je hebt on, reserve en pri, voor zover ik weet kan je deze gewoon op on laten staan ( is er geen off), de Shoke KAN je gebruiken bij starten, ik die het meestal voor ik weg rijd tijdens mijn checks ( Bravok) om de motor wat stabieler op toeren te houden ( opwarmen) en zet em dan uit ( pri is een soort vloedgolf aan benzine welke in je carbs komt dus gebruik deze niet als het niet nodig is, sommige gebruiken deze in de winter, zetten em op PRI, gaan de helm etc opdoen, dan op on en starten, schijnt te helpen bij moeilijk starten, heb er geen ervaring mee)

lang verhaal kort: gewoon op benzine “on” laten staan er gebeurd niets zolang jij niet je sleutel omdraaide en start.

maar ik heb de xj600 ook pas een paar maanden dus eerlijkheidshalve zullen er vast veel betere antwoorden komen verwacht ik.

Bijna helemaal goed, choke gebruik je idd om de toeren rond de 1500 te houden bij koude motor, dus niet helemaal uittrekken, en na paar honderd meter kan hij helemaal in.

De pri stand betekent Prime, dit is er voor om na een x aantal dagen stilstand de motor eerder aan te laten slaan, zoals gezegd zet je hem op pri en dan zet je hem buiten of idd keer helm op een dan start je hem. Hij slaat eerder aan omdat de carbs gevuld zijn, als de kan op on staat gebeurd dit alleen als de motor draait Indien je een vacuümpomp hebt.

Maar als je elke dag rijdt gewoon op on laten staan.

Res zoekt voor zich oefen eens over het rijden om hem om te zetten, altijd makkelijk ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan