Het grote Yamaha Diversion topic (deel 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo mensen,
ff afscheid nemen van het diversion topic!
HenC is de naam (weet mijn ww niet meer voor deze gebr.naam )
Zilveren 2002 xj ingerolen voor een GSX1400 .....
Had best wel wat problemen met de xj electronisch wel te verstaan !
Knoop doorgehakt en nu dan een naked.

Groeten aan allen en tot spreeks
HenC
 
Hallo mensen,
ff afscheid nemen van het diversion topic!
HenC is de naam (weet mijn ww niet meer voor deze gebr.naam )
Zilveren 2002 xj ingerolen voor een GSX1400 .....
Had best wel wat problemen met de xj electronisch wel te verstaan !
Knoop doorgehakt en nu dan een naked.

Groeten aan allen en tot spreeks
HenC
Succes met die naakte en nog veel veilige kilometers toegewenst. ;) 8-) :]
 
Om even vuur met vuur te bestrijden over de rel over overstappen naar de bandit:
Ik heb ook 2 jaar div gereden, en altijd met groot plezier (dacht ik). Kon alleen nooit goed een bocht maken en dat heeft mn vertrouwen op de motor toch best kwaad gedaan. Je voelt nooit lekker aan dat je nog verder kan gaan in een bocht, je max rempunt kan veel verder liggen of slip je al bijna... Dat soort info voelde ik nooit.

Sinds vorig weekeind rij ik nu ook naked (Triumph Thunderbird), en voel eigenlijk meteen al veel beter wat er kan met de fiets. Als je gas geeft gaat hij ook meteen harder, ipv eerst in te veren, herrie maken, trillen, en pas dan eens aandacht te geven aan de snelheid. Bij remmen veert de poot niet eerst 30 cm in, waardoor je voor je gevoel al bezig bent met een noodstop.

Maar ik blijf er bij dat de Div een leuke beginners motor is die erg vergevingsgezind is, en een hoop lol geeft voor weinig geld. Qua betrouwbaarheid/prijs/lol is het een goede fiets, maar als je overstapt besef je toch ook dat er een hoop dingen zijn die vele malen beter kunnen.

In kort, iedereen zijn eigen motor, maar de div doet het voor mij persoonlijk niet meer. En Jes heeft ook ervaren hoe het kan op een andere motor, dus ik steun haar van harte en gun haar alvast heel veel voorpret, plezier bij de proefrit(ten) en uiteraard nog meer bij de echte ritten.
 
Ik heb een 2 weken terug 3 dagen een fzr 600 gehad. De rij-eigenschappen waren misschien beter, maar de rest van de beleving deed me heel gauw wensen weer op mijn eigen div 900 te rijden.
Nu is de div 900 natuurlijk een wat meer volwassen motor (en heb ik er beter voorveren in laten zetten).
 
Om even vuur met vuur te bestrijden over de rel over overstappen naar de bandit:
Ik heb ook 2 jaar div gereden, en altijd met groot plezier (dacht ik). Kon alleen nooit goed een bocht maken en dat heeft mn vertrouwen op de motor toch best kwaad gedaan. Je voelt nooit lekker aan dat je nog verder kan gaan in een bocht, je max rempunt kan veel verder liggen of slip je al bijna... Dat soort info voelde ik nooit.

Sinds vorig weekeind rij ik nu ook naked (Triumph Thunderbird), en voel eigenlijk meteen al veel beter wat er kan met de fiets. Als je gas geeft gaat hij ook meteen harder, ipv eerst in te veren, herrie maken, trillen, en pas dan eens aandacht te geven aan de snelheid. Bij remmen veert de poot niet eerst 30 cm in, waardoor je voor je gevoel al bezig bent met een noodstop.

Maar ik blijf er bij dat de Div een leuke beginners motor is die erg vergevingsgezind is, en een hoop lol geeft voor weinig geld. Qua betrouwbaarheid/prijs/lol is het een goede fiets, maar als je overstapt besef je toch ook dat er een hoop dingen zijn die vele malen beter kunnen.

In kort, iedereen zijn eigen motor, maar de div doet het voor mij persoonlijk niet meer. En Jes heeft ook ervaren hoe het kan op een andere motor, dus ik steun haar van harte en gun haar alvast heel veel voorpret, plezier bij de proefrit(ten) en uiteraard nog meer bij de echte ritten.
Ik heb deze "discussie" even van een afstandje gevolgd ;)
Ik hoop dat Jessica haar Bandit vindt en er vreselijk veel plezier mee gaat beleven, vind het jammer dat we aan haar een leuke mede div rijder verliezen. Maar verder vind ik dit hele verhaal geen discussie waard. Iedereen ervaart het rijden op welke motor dan ook op zijn / haar eigen manier. Of je nou op een Divje, op een Bandit of, om maar eens iets te noemen, een Jawa 350 rijdt ;) . Op elke motor kun je plezier hebben, genieten, lekker toeren of eventueel je grenzen opzoeken.
Ik heb met mijn Div 600 voor heel weinig geld, ontzettend veel lol. Kan er heerlijk zelf aan sleutelen. Maar ik kan me best voorstellen dat iemand, in dit geval Jessica, op een gegeven moment iets anders wil.
Dus laten we elkaar gewoon alle plezier gunnen op welke motor dan ook en dit topic gebruiken waar het voor is, elkaar helpen met allerlei zaken en / of gewoon lekker kleppen over alles wat met onze divjes te maken heeft.

Jessica, nogmaals, ik hoop dat je je bandietje vind en wens je nu al heel veel plezier met je zoektocht, altijd leuk die voorpret ;)
 
Idd, even ter verduidelijking ik had het ook over de Div 600. Geen ervaring met de 900, maar van de verhalen die ik gehoord heb is dat een groot verschil.
 
Iedereen vergeet dat de Diversions oude technieken hebben.
Ze moesten goedkoop en degelijk zijn.
En dat is gelukt.
Toen ze op de markt kwamen was de techniek al oud en dat hebben ze bij Yamaha nog eens meer dan 10 jaar volgehouden.
Dus iedere andere motorfiets rijd en voelt al veel beter.
Ik kan heel goed begrijpen dat Jessica verliefd geworden is op de Bandit, maar ze zou ook verliefd geworden zijn op een Fazer, Hornet, Streettriple GSX-F,XJ6, ER-6 enz enz.
Maar en Diversion is een Diversion met hier en daar wat slechte eigenschappen die simpel te verbeteren zijn.
Maar verder zijn ze onverslijtbaar je hoort zelden/niet dat ze in puin gelopen zijn.
En menigeen heeft er meer dan 100000 km opzitten
 
We zouden inderdaad een adres moeten hebben op een zo centraal mogelijke plaats, zodat het voor iedereen nog te doen is.
Bij deze dus de vraag;
  • Wie, centraal in Nederland (omgeving Utrecht), heeft de ruimte voor zo'n meeting en is bereid een cluppie Div rijders te ontvangen.
  • Wie (DUKE ?) heeft voldoende gereedschap, in een verlengde servicebus bijvoorbeeld, om zo'n sleutelmeeting te kunnen gebruiken.
Hoi Met mijn verlengde bus kunnen we gewoon alle kanten uit

Duke 8-)
 
Mijn Div zal vast een ontzettende dweil op de weg zijn , beroerde remmen , slechte vering en een sullig uiterlijk .


Echter kan hij nog steeds veeeeeel meer als dat ik zelf aankan .










En over dat sullig uiterlijk zal ik ook maar zwijgen .
 
YES !!! Duke, fantastisch. Nu nog een goede locatie ..... Wie heeft in de buurt van Utrecht een mooie ruimte die we kunnen gebruiken? *O*

Alleen als ik opgeroepen word dan moet ik even mijn salaris verdienen
maar dat komt wel goed ik zorg gewoon dat ik geen storing dienst heb op die dagen maar eerst naar Italie vrijdag nog een dag zwoegen voor de baas en ook een klein beetje voor mijn zelf

Duke 8-)
 
Alleen als ik opgeroepen word dan moet ik even mijn salaris verdienen
maar dat komt wel goed ik zorg gewoon dat ik geen storing dienst heb op die dagen maar eerst naar Italie vrijdag nog een dag zwoegen voor de baas en ook een klein beetje voor mijn zelf
Duke 8-)
Heel veel plezier in Italië !! ;)
 
Ophang voor uitlaat dempers bijde kanten gemaakt geheel uit RVS

Duke 8-)
full
 
Waarom moeten we ons hier ineens verdedigen dat we Div rijden?

Voel me een beetje alsof iemand mijn voordeur heeft ingetrapt en begint te zeuren dat ik thuis een ouwe grijze joggingbroek draag B|
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom moeten we ons hier ineens verdedigen dat we Div rijden?
Voel me een beetje alsof iemand mijn voordeur heeft ingetrapt en begint te zeuren dat ik thuis een ouwe grijze joggingbroek draag B|
We hoeven ons ook niet te verdedigen en moeten dat ook zeker niet willen doen ;)
Gewoon lekker genieten van je Divje :] :]
 
Laatst bewerkt:
en hier een div verdedigings reactie....

De div staat messchien wel zacht op zijn poten en geeft ('1 generatie div' zwakke remmen).... ik denk dat er veel nie mee kunnen of toch zweten met hun wat dan ook soort moto in de bochtige streken.

Ik stoef messchien met mij zelf maar ik zeg wat mijn vrienden ook moto rijders zeggen over mij (en zij zijn ook zotten) en rijden met een 'cbr600 +-140pk', 'zx750 115pk', 'ducati 998 +-120pk'. ->ze hebben dus allemaal dubbel zo veel paardjes onder hun kont.

Dus de div is best wel goed hoor, de piloot moet ook goed zijn he....
gewoon eerst doorgaan in die bocht tot die moto plat tegen het asfalt ligt en dan hij er nog eens naast en dan kunt ge terug gas bij geven tot uw grens.... ge zult verbaast zijn welke snelheden je behaald met gelijk welke moto.

Wees dus niet bang als ge een andere nieuwere bike ziet maar pak hem maar, ge zult verbaast zijn met uw zelf en uw div.
Het zijn messchien toermotos maar zijn goed handelbaar.
alleen als je dan rustig toert moet je alles wat harder aanpakken zoals de remmen en het gas en....

Ik oefen veel op het klaverblad en wat dan ook.
Er staan dus pellen op mijn banden en de pedalen zijn al een groot stuk ingekort door het asfalt.

Ga deze zomer nog het cicuit op met de div 600 in frankrijk.

Natuurlijk, als ik kan koop ik direct de Yamaha FZ1 Fazer 150pk. Maar dat kan en zal nog jaren duren.
Ik plezier mij nu ook vooral met mijn div. zeker als de andere niet mee kunnen met ik op een div. alleen die 60 paardjes.... ik mis er nog een paardje of 60 70....

Greets.
 
Laatst bewerkt:
en hier een div verdedigings reactie....

De div staat messchien wel zacht op zijn poten en geeft ('1 generatie div' zwakke remmen).... ik denk dat er veel nie mee kunnen of toch zweten met hun wat dan ook soort moto in de bochtige streken.

Ik stoef messchien met mij zelf maar ik zeg wat mijn vrienden ook moto rijders zeggen over mij (en zij zijn ook zotten) en rijden met een 'cbr600 +-140pk', 'zx750 115pk', 'ducati 998 +-120pk'. ->ze hebben dus allemaal dubbel zo veel paardjes onder hun kont.

Dus de div is best wel goed hoor, de piloot moet ook goed zijn he....
gewoon eerst doorgaan in die bocht tot die moto plat tegen het asfalt ligt en dan hij er nog eens naast en dan kunt ge terug gas bij geven tot uw grens.... ge zult verbaast zijn welke snelheden je behaald met gelijk welke moto.

Wees dus niet bang als ge een andere nieuwere bike ziet maar pak hem maar, ge zult verbaast zijn met uw zelf en uw div.
Het zijn messchien toermotos maar zijn goed handelbaar.
alleen als je dan rustig toert moet je alles wat harder aanpakken zoals de remmen en het gas en....

Ik oefen veel op het klaverblad en wat dan ook.
Er staan dus pellen op mijn banden en de pedalen zijn al een groot stuk ingekort door het asfalt.

Ga deze zomer nog het cicuit op met de div 600 in frankrijk.

Natuurlijk, als ik kan koop ik direct de Yamaha FZ1 Fazer 150pk. Maar dat kan en zal nog jaren duren.
Ik plezier mij nu ook vooral met mijn div. zeker als de andere niet mee kunnen met ik op een div. alleen die 60 paardjes.... ik mis er nog een paardje of 60 70....

Greets.

Zo heb ik even mazzel dat ik in belgie studeer anders had ik er geen zak van gesnapt :P :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan