Het grote Yamaha Diversion topic (deel 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Laatst bewerkt:
Google is your best friend :$, zat op Mp te kijken dank je,

was hoogteslag, rijdt weer super :]
 
Laatst bewerkt:
Een Bugspoiler ?? WASDA ?? :?
Ik heb altijd gedacht dat zoiets een belly pan of lower fairing heette... weer iets geleerd :)
MB07.035.03.03-1.jpg

klik
 
Laatst bewerkt:
Goede dag,

Ik heb nog wat reserve onderdelen van mijn diversion 600 over waar ik wellicht iemand anders tegen een leuke prijs blij mee kan maken. Het gaat om;
-een CDI unit
-onstekingsspoel.

Komen beide van een lopende motor af en zijn in goede conditie.

larslaro@hotmail.com

Gr.
 
Een kettingset die na een kleine 9000 km totaal aan z'n eindje is. Dat is toch pure rommel lijkt mij. Heeft iemand dat, met een 600 Diversion, al eens meegemaakt?
Ik ben dus nu al aan een andere kettingset toe, en dat wordt dus wel een DID. :(
 
Een kettingset die na een kleine 9000 km totaal aan z'n eindje is. Dat is toch pure rommel lijkt mij. Heeft iemand dat, met een 600 Diversion, al eens meegemaakt?
Ik ben dus nu al aan een andere kettingset toe, en dat wordt dus wel een DID. :(
Was jij niet degene die zei dat z'n ketting zo snel warm was? "rijd eens 100 meter stapvoets en voel dan", zoiets? Dan zat er wellicht al iets niet goed.
Bij mijn motor is de (originele?) ketting bij 15169 km vervangen, en die zit er nu al 25000 km op. Ik kan de ketting nog geen half tandje optillen bij het achtertandwiel (=vervangingsindicatie volgens WPHB). Geen idee wat voor type/merk ketting het is.
 
Laatst bewerkt:
Was jij niet degene die zei dat z'n ketting zo snel warm was? "rijd eens 100 meter stapvoets en voel dan", zoiets? Dan zat er wellicht al iets niet goed.
Bij mijn motor is de (originele?) ketting bij 15169 km vervangen, en die zit er nu al 25000 km op. Ik kan de ketting nog geen half tandje optillen bij het achtertandwiel (=vervangingsindicatie volgens WPHB). Geen idee wat voor type/merk ketting het is.
Nee, dat was ik niet Remco :N
 
Hoi allemaal, wat leuk een forum voor Divvy rijders ;-)
Ik kwam hier terecht op zoek naar info omtrent nieuwe banden voor mijn divvy 900.tot voor kort heb ik een combinatie van Metzeler en Avon gehad. Aangezien ik ook niet veel beter wist, was ik daar best tevreden mee.Ik heb het idee dat elke band wel weer plus -en minpunten heeft..Helaas zag ik nog nergens een review van de nieuwe Bridgestone BT-023 in combinatie met een divvy, maar gezien de goede reviews in de vakbladen leek het me wel vertrouwd de gok te wagen. Bovendien moet iemand zich opofferen ;-)
Ben van plan goed bij te houden op mn site www.spotje.com hoe deze zich gaan houden vooral als ik volgende maand de alpen weer induik ;-)
Ik heb nu ongeveer 1000 km met de Bt-023 gereden en die zijn goed bevallen, al heb ik alleen nog met droog weer gereden. Hopelijk houden ze het wel langer vol dan het vorige paar. Die waren na 8000km helemaal op, goed 6000km+ in de bergen helpt waarschijnlijk ook niet he?

Ook nog een vraagje, ik zit te denken aan een topkoffer, alleen ben wat bang voor nadelige invloed tijdens het rijden. Wat zijn de Do en Don'ts?
Ik heb de originele Yamaha zijkoffers, wat zou het beste passen bij mijn groene bike?

greetz,
arjan
 
Hoi allemaal, wat leuk een forum voor Divvy rijders ;-)
Ik kwam hier terecht op zoek naar info omtrent nieuwe banden voor mijn divvy 900.tot voor kort heb ik een combinatie van Metzeler en Avon gehad. Aangezien ik ook niet veel beter wist, was ik daar best tevreden mee.Ik heb het idee dat elke band wel weer plus -en minpunten heeft..Helaas zag ik nog nergens een review van de nieuwe Bridgestone BT-023 in combinatie met een divvy, maar gezien de goede reviews in de vakbladen leek het me wel vertrouwd de gok te wagen. Bovendien moet iemand zich opofferen ;-)
Ben van plan goed bij te houden op mn site www.spotje.com hoe deze zich gaan houden vooral als ik volgende maand de alpen weer induik ;-)
Ik heb nu ongeveer 1000 km met de Bt-023 gereden en die zijn goed bevallen, al heb ik alleen nog met droog weer gereden. Hopelijk houden ze het wel langer vol dan het vorige paar. Die waren na 8000km helemaal op, goed 6000km+ in de bergen helpt waarschijnlijk ook niet he?

Ook nog een vraagje, ik zit te denken aan een topkoffer, alleen ben wat bang voor nadelige invloed tijdens het rijden. Wat zijn de Do en Don'ts?
Ik heb de originele Yamaha zijkoffers, wat zou het beste passen bij mijn groene bike?

greetz,
arjan
Welkom!

Ik heb de Bridgestone Exedra G602 laten plaatsen. Speciaal voor deze band gekozen omdat je er meer dan 10.000km kan rijden is mijn ervaring. Hardere compount. Dit is de band waarmee de Diversion orgigineel mee geleverd werd. Helaas uit productie genomen. De BT023 heeft meer grip, maar gaat minder lang mee.

Van een topkoffer merk je nauwelijk iets is mijn ervaring. Tenzij je er meer dan 20kg is doet. Maar zelfs dan valt het allemaal wel mee. Mijn setup voor de komende vakantie:
bagage.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ben ervaringsdeskundige op dat gebied; bij twijfel net iets te strak spannen, snelle slijtage, weer spannen, achterwiel net iets schuin, snelle slijtage, weer spannen.
Bij mijn vergelijking van kettingspanning bij de Div-rit had Bensi wel de strakste ketting.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan