Het grote Yamaha Diversion topic (deel 9)

Status
Niet open voor verdere reacties.
De bandjes opgepompt, was nodig .
En heel on div-achtig de motor gewassen (na 2 auto's en een racefiets ) maar gelukkig ging het toen regenen en is t'ie niet opgepoetst .
 
Als je ergens smerig van wordt.. :P

Laatst miezerde het een uur lang op de motor en was de weg zeiknat. Mijn fluorgele helm was van voren gewoon helemaal dof. :X
 
Da's miezer ,speedy sprak over een echte bui !
En ik denk dat hij een teflon coating heeft .
Over het algemeen ga ik uit van het zelfreinigend vermogen van droog vuil , als de korst dik genoeg is valt het er vanzelf af .
 
Als je ergens smerig van wordt.. :P

Laatst miezerde het een uur lang op de motor en was de weg zeiknat. Mijn fluorgele helm was van voren gewoon helemaal dof. :X
Ik had het dan ook over een echte hevige bui en indien ik geen afspraak heb dan zit ik op een terras & laat het weer zijn werk doen. ;)

Tegen de tijd dat ik weer thuis ben is de fiets droog door de rijwind, kortom:

Voor mij is buienradar.nl inclusief weer en wind een welkome toegifte. ;) 8-) :]
 
Jaja ik had het goed gelezen. :P

Morgen olie verversen, dan ga ik er wel weer even overheen met wat poetsspul. :) Moet toch eens tijd vinden om 'm echt helemaal netjes schoon en glimmend te krijgen. Helaas rijdt ik iets teveel in weer en wind om dat zo te houden. :P
 
Ik had het dan ook over een echte hevige bui en indien ik geen afspraak heb dan zit ik op een terras & laat het weer zijn werk doen. ;)

Tegen de tijd dat ik weer thuis ben is de fiets droog door de rijwind, kortom:

Voor mij is buienradar.nl inclusief weer en wind een welkome toegifte. ;) 8-) :]
Een korte anekdote als toevoeging:

Ik wilde een flink stuk gaan rijden, maar buienradar.nl waarschuwde voor een korte maar hevige storm rond 14 uur en ongeveer 13:40 uur zag ik een overvol terras met alles schaars geklede dames & nog maar een plaatsje vrij:

Overdekt, achteraf en iedereen grinnikte toen ik mij dat plaatsje toe-eigende.

Omdat het maar een half uur zou duren bestelde ik een halve liter gerstenat, om deze op mijn gemak te laten verdwijnen in mijn ingewanden.

Niet lang na het ontvangen van mijn verfrissing kleurde de hemel zwart en werd er een kleine zee leeg gegooid, waarbij alle dames in alle richtingen er vandoor gingen.

Na dat half uur, het regende nog steeds, loop ik naar binnen om te betalen en zeg terloops tegen de barmeid dat het ieder moment stopt met regenen en dat ik mijn weg wil vervolgen.

Hierop rent zij in de stromende regen naar buiten om eventuele stoel-kussentjes te redden, terwijl ik op mijn gemak mijn jas dicht knoop onder het afdak.

Zij ziet mij staan, kijkt mij aan, ik kijk naar boven en het stopt met regenen. _O- - ;) 8-) :]


P.S. Lang leve buienradar. })
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat het een motor is. :Y

Inmiddels heb ik de olie ververst, er kwam goed zwart spul uit. Maar voor zover ik heb kunnen zien was de olie verder prima (geen stukjes enzo). Hij reed wel lekker op de terugweg, maar dat kan ook komen omdat ik 'm gepoetst heb. Als ik al verschil merk, dan merk ik dat morgenochtend als ik 'm koud start.
 
Laatst bewerkt:
ik heb een topic met een vraag over een div 600s, kunnen jullie eens zeggen wat jullie er van denken aub.
In NL is de gemiddelde prijs voor een complete 92-er ongeveer € 600,- en ik dacht dat de prijzen in BE iets lager lagen, iets om over na te denken. ;)

Daarnaast is hij geen kappen kwijt, maar heeft de verkoper met een botte zaag gewoon een stuk van de topkuip afgezaagd en wie doet zo iets zonder reden :? (misschien na een ongeval of als de fiets gevallen is en de topkuip beschadigd). ;)

Met even zoeken moet je voor dat geld een complete motor kunnen vinden, of voor een paar cent extra een nieuwer model. ;)

Succes. ;) 8-) :]
 
Inmiddels heb ik de olie ververst, er kwam goed zwart spul uit. Maar voor zover ik heb kunnen zien was de olie verder prima (geen stukjes enzo).
De olie zelf zal ook geen probleem zijn, dat zit al miljoenen jaren onder de grond en die duizenden Km's in het carter zal het wel overleven, maar die zwartigheid is verontreiniging die je blijft rondpompen en voor extra slijtage kan zorgen. Daarnaast zitten er in motorolie allerlei dopes en die hebben maar een beperkte houdbaarheid van enkele jaren en die houdbaarheidsdatum gebruik ik voor mijn oliewissel, behoudens zichtbare verontreiniging. ;)
Hij reed wel lekker op de terugweg, maar dat kan ook komen omdat ik 'm gepoetst heb. Als ik al verschil merk, dan merk ik dat morgenochtend als ik 'm koud start.


Succes. ;) 8-) :]
 
Een korte anekdote als toevoeging:

Ik wilde een flink stuk gaan rijden, maar buienradar.nl waarschuwde voor een korte maar hevige storm rond 14 uur en ongeveer 13:40 uur zag ik een overvol terras met alles schaars geklede dames & nog maar een plaatsje vrij:

Overdekt, achteraf en iedereen grinnikte toen ik mij dat plaatsje toe-eigende.

Omdat het maar een half uur zou duren bestelde ik een halve liter gerstenat, om deze op mijn gemak te laten verdwijnen in mijn ingewanden.

Niet lang na het ontvangen van mijn verfrissing kleurde de hemel zwart en werd er een kleine zee leeg gegooid, waarbij alle dames in alle richtingen er vandoor gingen.

Na dat half uur, het regende nog steeds, loop ik naar binnen om te betalen en zeg terloops tegen de barmeid dat het ieder moment stopt met regenen en dat ik mijn weg wil vervolgen.

Hierop rent zij in de stromende regen naar buiten om eventuele stoel-kussentjes te redden, terwijl ik op mijn gemak mijn jas dicht knoop onder het afdak.

Zij ziet mij staan, kijkt mij aan, ik kijk naar boven en het stopt met regenen. _O- - ;) 8-) :]


P.S. Lang leve buienradar. })

Haha, die vind ik wel mooi _O-
Heb ook buienradar op mijn telefoon gezet. Zodat ik ook af en toe een buitje mee pak om mijn motor schoon te krijgen ;) Die manier van wassen vind ik ook erg fijn *O*
 
IS iediaal als je onderweg het weer can checken inderdaad.

Vraagje, hoelang houden jullie remblokken het voor eigenlijk vol. Heb zelf een 900 uit 1995, en de remblokken zitten er nu al 10.000km op(zelf gereden) en misschien dus nog wel langer!
(aan de indicatiegroef te zien kunnen ze nog wel even maar ik haal ze vanmiddag even los om echt te kijken)

Ohja heb de div vorig jaar met 30.000 op de teller gekocht, nu in iets meer dan een jaar 10.000km bij gezet. En dat zijn alleen plezier ritjes, dus geen woon-werk verkeer!
 
Laatst bewerkt:
Bij mijn laatste beurt was het nog niet nodig om de remblokken te vervangen, en ik heb er toen ruim 20.000 km mee gereden. Hoe lang ze er al op zaten toen ik de motor kocht is mij niet bekend.

Over 5.000 km kijk ik nog wel eens.. Dat zijn van die dingen die ik zelf makkelijk kan vervangen, dus dat scheelt heel veel :)
 
Dankje, luchtfilter is bij mij aan de beurt denk ik, 10.000km erop zitten en dan moet die eigenlijk toch vervangen worden?

Alhoewel ik niks aan de motor merk en ik rijd nog steeds 1:20.5 ongeveer :)
 
Dankje, luchtfilter is bij mij aan de beurt denk ik, 10.000km erop zitten en dan moet die eigenlijk toch vervangen worden?

Alhoewel ik niks aan de motor merk en ik rijd nog steeds 1:20.5 ongeveer :)


Ik heb mijn luchtfilter vervangen na 48.000, was niet extreem vervuild.
Het ligt erg aan de omgeving waar je hebt gereden.
1:20.5 sjees, misschien probeer ik wel te rustig te rijden.

update: Ik doe nu 1:15 na een nieuw filter + dynojet
291km met 19,35 liter :(
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 7000km geleden mijn luchtfilter bekeken, die waarschijnlijk 17.000km geleden vervangen is, en ik kon er niets bijzonders aan zien. Weinig stof, absoluut niet versleten, dus heb ik hem weer teruggestopt.
Afgelopen weekend weer even bekeken en wederom niets bijzonders. Zal wel komen door de schone lucht hier ;)
 
Ik heb 7000km geleden mijn luchtfilter bekeken, die waarschijnlijk 17.000km geleden vervangen is, en ik kon er niets bijzonders aan zien. Weinig stof, absoluut niet versleten, dus heb ik hem weer teruggestopt.
Hier ook zoiets! Blazen met perslucht (volgens WPHB) maakte ook weinig uit, dus de 6000 km onderhoudsintervallen rek ik wat op. Binnenkort (nog 2000 km, in de huidige planning slechts een maand) wil ik me bezig gaan houden met kleppen stellen, nieuwe ketting, olie/filter/bougies, en als de tank er dan toch af ligt is het een kleine moeite om meteen het luchtfilter nog even te bekijken.
 
Laatst bewerkt:
Mijn remblokken voor kunnen dit jaar nog wel mee *O* dus 10.000km halen ze makkelijk + de rest wat er nog bij komt.

Ok dan haal ik mijn luchtfilter eind dit seizoen weleens eraf, als ik ook de rest even ga schoonmaken enzo ;)

Ik heb mijn luchtfilter vervangen na 48.000, was niet extreem vervuild.
Het ligt erg aan de omgeving waar je hebt gereden.
1:20.5 sjees, misschien probeer ik wel te rustig te rijden.

update: Ik doe nu 1:15 na een nieuw filter + dynojet
291km met 19,35 liter :(

Hmm, ik moet in principe 400km kunnen halen op 19 liter. Maar dan heb ik de reserve nog ;)

Schone lucht zal het wel zijn dan hier idd :)


Is er nog intresse voor nog een Diversion meeting dit jaar?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan