Het grote Yamaha Diversion topic (deel 9)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi, nou de div 600 heeft geen 72 pk.....maar minder (fj600 heeft 72 pk)
Hij schijnt wel iets meer kracht onderin toeren gebied te hebben en in middengebied(de div600).

Grt, Peter
 
Nee, de hoes is niet zwaar en hij komt niet tegen je blok aan omdat je stuur voldoende uitsteekt. Ik zal zo wel ff een fotootje maken en hier bij plaatsen.
Ik heb maat S-L.

Bedankt voor de foto's! Hij is besteld, zal ergens deze week wel komen. Dan kan ze eindelijk droog staan...:)

Ik heb trouwens aansluitend een vraagje over roest:
Ik heb twee kleine plekjes roest ontdekt, beiden op het frame, beiden ongeveer zo groot als twee speldenkoppen...iemand tips over wat de beste manier van behandelen is?
 
Eindelijk een serieus probleem. :+

De bok heeft in al die jaren zoveel klappen uitgedeeld aan de uitlaatdemper (bij het terugklappen) dat hij compleet afgebroken is. (de demper :P )

Het geluid is fantastisch, maar nu moet ik toch opzoek naar een vervanging.
Het moet absoluut een standaard demper zijn omdat ik anders voor niks het dynojet verhaal op m'n nek heb gehaald.

Ik heb de neiging om maar direct de collector te vervangen.
Als het dan geld moet kosten, dan maar compleet in orde.
 
Laatst bewerkt:
Goede dag soortgenoten.
Ik ben nieuw, en rij al vanaf 2000 een diversion 600 uit 1997.
Drie weken geleden heb ik door de achterrem "gedrukt", waardoor er geen remdruk meer was.
Heb remklauw eraf gehaald en schoongemaakt, tevens nieuwe rubber ringen geplaatst.
Nadat ik hem ontlucht had, weer druk op rem gezet, en ineens weer plof. Remolie kwam langs rubbers.
Wie weet wat hier de oorzaak van kan zijn.
Ik moest het maar eens hier proberen.
 
Weer een probleempje... De linker voorpoot lekt volgens mij een beetje. Hoeveel kwaad kan dat? Alles voelt naar behoren. Nu in Riga, Letland. We moeten nog ongeveer 2200km.
 
Lekt niet veel gelukkig. De poot wordt aan de bovenkant wat vettig. Het komt denk ik ergens langs de seals. Zelfs dan heb ik nog een remschijf over want het is maar aan één kant.
 
Lekt niet veel gelukkig. De poot wordt aan de bovenkant wat vettig. Het komt denk ik ergens langs de seals. Zelfs dan heb ik nog een remschijf over want het is maar aan één kant.
Zover als ik begrepen heb voel je nog niets tijdens het rijden en zal het olieverlies nog niet zo veel zijn, maar ik weet niet of je zo'n piloot bent die graag alleen met zijn voorrem remt, want van nu af moet je er rekening mee houden dat iedere keer als de fiets in de voorpoten duikt er ook een beetje olie zal verdwijnen.

Mijn tip: Verder vooruit kijken, gebruik maken van de motorrem en het remmen zelf netjes verdelen over voor- en achter-rem (zonder in die vorkpoten te duiken), dan moet je thuis kunnen komen zonder problemen.

Het enigste probleem dat er kan ontstaan, naast een vette schijf (maar dan moet er al veel olieverlies zijn), is een onstabiel stuurgedrag bij bepaalde snelheden, als de oliedemping in de ene poot minder is als in de andere.

Succes en behouden thuiskomst. ;) 8-) :]
 
Weer een probleempje... De linker voorpoot lekt volgens mij een beetje. Hoeveel kwaad kan dat? Alles voelt naar behoren. Nu in Riga, Letland. We moeten nog ongeveer 2200km.

tsss .. die marathonritten hé :]

Hou in het snotje dat je linkerpoot langzaamaan minder goed gaat dempen waardoor de wegligging minder goed wordt. Maar als dat maar een beetje lekken is zal je dat niet zo snel merken. Als er olie langs de poot omlaag begint te lopen: bind een lapje stof (zakdoek) rond de overgang binnen/buitenpoot: die zal de olie opslorpen. Zo kun je ongeveer inschatten hoeveel vorkolie je verliest, en belangrijkste, het komt niet langs je poot omlaag gelopen op de remmenwinkel.

Doe ze de groeten in Riga & have fun 8-)
 
Bensi heeft een RVS uitlaatsysteem, heeft die niet ook 4-2. Miss even een PM sturen maar hij is nog een weekje op vakantie. :)
BertV heeft een 900 hè..
@BertV: ik zou het gewoon doen, tenzij je nog echt 15 jaar op dezelfde DIV wil blijven rijden, dan zou je misschien wat meer uit moeten geven.
 
Het klinkt te mooi om waar te zijn. Geen aparte collector en dempers meer.
Totdat je in een moment van onoplettendheid je fiets laat vallen.. op de demper... dan moet je dus het hele systeem vervangen.
Ieder voordeel heb z'n nadeel.. Schlghhh ;)
 
Totdat je in een moment van onoplettendheid je fiets laat vallen.. op de demper... dan moet je dus het hele systeem vervangen.
Ieder voordeel heb z'n nadeel.. Schlghhh ;)


Daar had ik nog niet aan gedacht. :$

Aan de andere kant is het idd alleen bij kleine omval schades relevant.
Bij (iets) grotere ongelukken is het al gauw Div-over.
 
Laatst bewerkt:
Totdat je in een moment van onoplettendheid je fiets laat vallen.. op de demper... dan moet je dus het hele systeem vervangen.
Ieder voordeel heb z'n nadeel.. Schlghhh ;)
Daar had ik nog niet aan gedacht. :$

Aan de andere kant is het idd alleen bij kleine omval schades relevant.
Bij (iets) grotere ongelukken is het al gauw Div-over.
Dat zie ik niet als nadeel:

In geval van nood de pijp(en) doorzagen voor de demper en dan met een verloopstuk (indien nodig) een of meer nieuwe dempers monteren.

Maar over de kwaliteit zelf kan ik niets zeggen.
 
Laatst bewerkt:
ik heb ook een 4 in 2 uitlaat op de 900

geen idee wat voor merk het is,mijn motorboer heeft het erop gezet nadat de collector verrot was

de dempers zijn nog origineel(worden wel minder trouwens)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan