Het grote Yamaha Diversion topic (deel 9)

Status
Niet open voor verdere reacties.
De ondergrond was niet geheel egaal (gras) en dan ben ik er toch wel benauwd voor dat de middenbok wegzakt. Met de jiffy is dat makkelijker (platte steen eronder voor de zekerheid).
Als je dat vooraf al weet neem je toch 2 plankjes oid mee in de koffer ;)
 
Druk op de grond is ook groter met middenbok .
Wel 's meegemaakt dat een poot van de bok weggezakt was door het asvalt op een boerenerf .
Helaas stond er een zaaikar naast , rijtje mooie ronde gaten in de tank .
Niet mijn motor trouwens.
 
Maar dan nog: de ondergrond was verre van regelmatig, dus hij had op de middenbok, ook met plankjes niet echt recht kunnen staan.
Ik zet m'n Div vrijwel altijd op de bok, behalve als de ondergrond erg scheef loopt. In dat geval zet ik hem op de jiffy (met de jiffy aan de lage kant en het voorwiel hoger dan het achterwiel).

Voor wie z'n motor altijd buiten heeft staan: is het een optie om een "oogje" aan een stoeptegel te boren (waar niemand over kan struikelen natuurlijk)? Touwtje met haakje bij je hebben, en als het hard waait, zet je zo je motor vast.
 
Leuk idee, maar denk je niet dat een omvallende div van 270 kilo een tegel van zeg 5 kilo uit z'n bedje licht ?
Een bewegende motor niet, maar als hij gespannen staat moet hij eerst in beweging komen en dat is veel effectiever te zekeren. Zo maak je het moeilijker om 'm te laten omwaaien, maar voorkomen kan alleen binnen natuurlijk. :)
 
Laatst bewerkt:
Nou, net bij de garage geweest. De schade aan de kappen was te repareren met een nieuw schroefje en wat epoxy. 't Ziet er niet zo heel mooi meer uit, maar vooruit... Wel een goedkope oplossing.

Als het (ketting-)slot hoog genoeg zit dan kan ze niet omvallen. ;) 8-) :]

Hij staat met het achter(of voor-)wiel aan de boom, er zit zo'n 'perkje' omheen dus hij kan er niet echt dichtbij staan. Anders was dat nog wel een optie idd :).

[verhaal]

Nu vroeg ik mij af of een motor als de Diversion 600 zo makkelijk om kan waaien. Of ben ik gewoon slachtoffer geworden van vandalisme?

Ik ben net bij de garage geweest, en die vertelde mij dat die van mij sneller omwaait omdat ie verlaagd is en de jiffy daar niet op is aangepast. Overweging waard om 'm in te laten korten... Op de bok staat ie vast steviger maar ik (klein meisje) krijg 'm niet zo erg goed op de bok :X . Dat ook nog ff oefenen dus! Ook kreeg ik de tip om aan de rechterkant van de motor bij het achterwiel een "stutje" (stuk hout ofzo) te plaatsen, zodat ie niet zo makkelijk om kan vallen.
 
Voor wie z'n motor altijd buiten heeft staan: is het een optie om een "oogje" aan een stoeptegel te boren (waar niemand over kan struikelen natuurlijk)? Touwtje met haakje bij je hebben, en als het hard waait, zet je zo je motor vast.

Dit vind ik ook een leuke suggestie!
 
Waarom heb ik in mijn jonge jaren toch zoveel cartoons gezien .
Nu heb ik gelijk het beeld voor mij van hard wegrijden ,het touwtje nog vast , motor stopt en motorrijder over het stuur heen .
 
Op de bok staat ie vast steviger maar ik (klein meisje) krijg 'm niet zo erg goed op de bok :X . Dat ook nog ff oefenen dus! Ook kreeg ik de tip om aan de rechterkant van de motor bij het achterwiel een "stutje" (stuk hout ofzo) te plaatsen, zodat ie niet zo makkelijk om kan vallen.
Dat op de bok trekken wordt natuurlijk alleen maar lastiger wanneer de motor verlaagd is. Tenzij de middenbok wel is aangepast natuurlijk.

Bij mij is de motor niet verlaagd. Zeker op die plek helde de motor behoorlijk naar links (door het ongelijke terrein) dus was er volgens mij nogal wat kracht nodig om hem om te laten waaien. Wel gek dat de helm onder de uitlaat dan genoeg is om hem tegen te houden. Ik heb er zo mijn gedachten over....

Verder heb ik trouwens nog nooit narigheid gehad met het buiten stallen. Soms eens een schakelaar die "verkeerd" staat.
 
Als ik dit allemaal zo lees ben ik toch weer EXTRA blij dat mijn Divje haar eigen huisje heeft ;)

Werkplaats_009.jpg
 
Laatst bewerkt:
Als ik dit allemaal zo lees ben ik toch weer EXTRA blij dat mijn Divje haar eigen huisje heeft ;)
Da's natuurlijk best leuk en aardig, zo'n garage. Ik heb zelf een gehuurde garagebox; helaas niet heel dicht bij huis. Toch jammer, dat je zo'n garage moeilijk in de topkoffer kan stoppen om overal veilig te kunnen parkeren ;)
 
Da's natuurlijk best leuk en aardig, zo'n garage. Ik heb zelf een gehuurde garagebox; helaas niet heel dicht bij huis. Toch jammer, dat je zo'n garage moeilijk in de topkoffer kan stoppen om overal veilig te kunnen parkeren ;)
Da's natuurlijk ook weer zo ja ....... dit is ook een gehuurde box hoor, maar toch ben ik er erg blij mee, niet alleen voor de stalling, maar ook om te kunnen sleutelen is het echt ideaal.
 
Ik hoorde van een collega dat hij bekeurd was voor het niet hebben van een reflector achterop de motor, da's een bekend verhaal hier op het topic, is al eens besproken. Maar ik heb dan nu toch maar zo'n ding gemonteerd, niet mooi, maar ja ..... € 60 bekeuring voor het niet hebben van zo'n ding van € 4,40 is toch ook jammer.

full
 
Nou, net bij de garage geweest. De schade aan de kappen was te repareren met een nieuw schroefje en wat epoxy. 't Ziet er niet zo heel mooi meer uit, maar vooruit... Wel een goedkope oplossing.

Ik ben bang dat epoxy niet lang zal werken. Dat zal niet goed hechten. Door de trillingen zal het naar verloop van tijd weer los gaan. MEK of lassen is bij ABS plastic vaak de enige juiste oplossing. Post eens een detail fotootje van de schade.
 
Ik ben net bij de garage geweest, en die vertelde mij dat die van mij sneller omwaait omdat ie verlaagd is en de jiffy daar niet op is aangepast.
Was-ie dan naar rechts gevallen i.p.v. naar links? Als-ie door de verlaagde jiffy naar de niet-standaard-omvalkant is gegaan zijn er wellicht tweedehands kuipen te vinden.
 
Geachte diversion rijders,

Bij deze wil ik me even aanmelden aangezien ik al een tijdje '' stiekem '' met jullie mee lees. :P Ik ben sinds 3 maanden eigenaar van een yamaha diversion uit '94. *D

2 weken geleden heb ik me motor voorzien van een nieuw kleurtje, het is audi wit geworden.

Bij deze ook gelijk even een foto voor in de OP.

IMG_1007.jpg


Zoals op de foto te zien is heeft het standaard achterlicht plaats gemaakt voor een smoke led achterlicht.

Ook zijn er nog wat kleine dingen gedaan zoals ; Carbonnen spiegels, carbon stuur, carbon rem/koppelings hevel, voor en achter kleine carbonnen knipperlichten.

Nu ben ik mij aan het orrienteren welke uitlaten er zonder al te veel veranderingen zullen passen op mijn divje. Misschien dat iemand van jullie hier iets meer over kan vertellen ?

Groeten,
 
Laatst bewerkt:
Bij deze ook gelijk even een foto voor in de OP.
Foto is toegevoegd en welkom in het Diversion-topic. ;)
Nu ben ik mij aan het orrienteren welke uitlaten er zonder al te veel veranderingen zullen passen op mijn divje. Misschien dat iemand van jullie hier iets meer over kan vertellen ?
Groeten,
Maar jammer genoeg kan ik de uitlaat-vraag niet beantwoorden. -O-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan