Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 12

Hallo ik hoop dat iemand hier mij kan helpen met een probleempje met mijn ST
Ik heb een dikke dip tussen de 3 en 4 duizend toeren in alle versnellingen waarin hij inhoud in acceleratie er onder doet hij het prima en er boven als een speer .
Vorig jaar de carburateurs gereviceerd en een grote beurt ook de chokeplunjers vervangen. Er na zo n 2500 km gereden .
Het is lastig rijden omdat ik het meeste rij tussen de 2 en 5 duizend toeren . Ik hoop dat iemand er ervaring mee heeft gehad.
En een oplossing of een richting waar ik moet kan zoeken .
BVD Hunebert
 
bouwjaar 1991
Nu 42270 km gelopen heb ook de benzinepomp gecontroleerd op lekken vacuum
 

Bijlagen

  • IMG20220422143550.jpg
    IMG20220422143550.jpg
    689,5 KB · Weergaven: 17
Hoe is het verbruik?
Ofwel, verzuipt hij tussen de 3-4000 rpm of krijgt hij juist te weinig?

Is het constant in dat toerengebied of alleen tijdens acc?
Misschien CDI problemen?
 
Ik heb het idee dat hij dan teveel krijgt
Ik ruik dan een benzine lucht
En het is alleen met acceleren
Het is alleen tussen de 3 en 4 duizend toeren
Als het de cdi zou zijn zou het willekeurig zijn toch
 
Ik heb vandaag even met een andere benzinepomp gereden het probleem blijft het zelfde
Het is alleen tijdens het rijden .
In zn vrij houd hij niet in gaat mooi in toeren . Het zou dan niet de cdi kunnen zijn denk ik .
Kan het het vlotter niveau kunnen zijn of de gasschuif rubbers ?????
 
graag gedaan, overigens waar in het toerengebied een en ander plaatsvind kan per demper verschillen... ik blijf dat altijd een soort black art vinden,
"sport" uitlaat en dan de carbs goed krijgen qua mengsel... het kan ook het verloop van de gasnaald zijn namelijk in combi met de sproeier.
Ook de pilot sproeier (voor stationair en het eerste deel van het toerengebied/gasschuif stand) is van invloed...
er zijn ook van die dynojet sproeier/naalden sets te krijgen alleen weet ik niet of die ook voor de XTZ bestaan
 
De carburateurs zijn vorig jaar helemaal gereviceerd bij HPS motoren .
Heeft goed gelopen alleen dit voorjaar met dit probleem begonnen
Ik kan er wel mee rijden alleen minder lui mee rijden
 
Ik heb het idee dat hij dan teveel krijgt
Ik ruik dan een benzine lucht
En het is alleen met acceleren
Het is alleen tussen de 3 en 4 duizend toeren
Als het de cdi zou zijn zou het willekeurig zijn toch
Probeer eens in het toerengebied te rijden met de benzinekranen dicht?
Als hij dan ineens wel goed (beter) loopt (heel even maar voordat de benzine op is) weet je zeker dat hij te rijk loopt.

Oh, zie hier:
Is die speciaal voor after market dempers?
Heb hem in de openingspost gezet.

Thanks
 
Wat ik niet begrijp is dat tot 3000 rpm wel goed loopt en vanaf 4000 rpm ook weer als een speer , maar er tussen niet
 
Wat ik niet begrijp is dat tot 3000 rpm wel goed loopt en vanaf 4000 rpm ook weer als een speer , maar er tussen niet
Het kan zijn dat het precies in de transitie zit van de pilot jet naar de main jet, waar dus de vorm van de gasnaald ook van invloed is
en op welke stand de gasnaald staat ( de meeste zijn in hoogte verstelbaar )
Overigens is die set die ik aanhaalde voor een stage 1 oplossing, en dat is inderdaad meestal een andere meer vrij ademende demper.
 
Als hij goed gelopen heeft en je rijdt nog steeds met dezelfde uitlaat, heeft het verstellen van de naald geen zin. Kijk eens of de membranen niet gescheurd zijn. Let op die kleine rubberen ringetjes als je de bovenkant van de carbs losmaakt, die raak je snel kwijt. Vlotter hoogte kan het ook zijn, maar die verandert niet vanzelf, dan is of je vlotter lek, of de o-ring waarmee de vlotter in de carb schuift kapot.
 
Terug
Bovenaan Onderaan