Bedankt voor de tip!Door de verticale inlaten liggen de gasnaalden horizontaal in de carburateurs, hierdoor kunnen ze de buis waardoor ze lopen iets ovaal uitslijten waardoor de motor steeds rijker gaat lopen en ook meer brandstof gaat verbruiken. Wanneer mensen klagen dat je motor stinkt en aangeven dat je zwarte rookpluimpjes genereerd bij het wegaccelereren, word het tijd om je carburateurs onder handen te nemen (zoals die van mij).
Er is een revisie setje verkrijgbaar bij kedo.com - zoek naar "94020" (twee keer nodig, één voor elke carb).
Bedankt voor de tip!
Ik ben aan het kijken om de olie te verangen... In de WPHB staat 20W40 bij 5°C of hoger en 10W30 bij 15°C of lager... Ik veronderstel dat 20w40 beter aanleunt bij onze temperaturen? Of zie ik dit verkeerd?
J
Ga ik binnenkort ook allemaal eens doen : ).Vandaag nieuwe Conti's TKC80 laten monteren (na de Heidenau's Scout 60 ofzo). Tevens nieuwe Putoline 15W voorvorkolie.. en vóór en achter de remolie vernieuwd..
Binnenkort nog even de motorolie (en 't oliefilter) verversen.
Bedankt voor de reactie! Even vlug een vraag, hoe kom ik het makkelijkst bij de batterij? Hoe doe je het zadel los?Ja is niet zo ingewikkeld. Wel veel kleppen
Gewoon rustig de tijd nemen en het wphb volgen. Je moet gewoon de kleppendeksel er af halen, dat is voldoende. Op zich niet heel anders dan op andere motoren in mijn ervaring.
Bedankt voor de reactie! Even vlug een vraag, hoe kom ik het makkelijkst bij de batterij? Hoe doe je het zadel los?
J
Schroefje 3 eruit halen en aan de andere kant zit ook een schroefje, als je die er beide uitgehaald hebt kan je de achterkant van het zadel omhoog tillen en naar achteren schuiven.
Die batterij zit achter de linker zijkap, daar zit ook al een schroefje 3 die je los moet draaien.
ow ja, om het kleppendeksel eraf te halen moet je de waterpijp wegnemen.
(koelvloeistof aftappen en nog wat geklooi)
Ok, ik zal ze er voorzichtig proberen uithalen : ). Bedankt voor de tips : )Ja, de zijkappen zitten met maar 1 schroef vast.
Er zitten ook 2 drukstiften per zijkap die in een rubber gaan, deze moet je een beetje begeleiden anders heb je kans dat ze afbreken.
Dat plastic is inmiddels 30 jaar oud en is een beetje kwetsbaar. (en in de kleurstelling die jij hebt zo goed als onbetaalbaar.)
Contact sleutel werkt op alle drie.Heren,
Vraagje: Kunnen jullie zowel contactslot, benzinedop als achterste cover (achter zadel) bedienen met 1 sleutel of zijn dit 3 verschillende? Het slot van mijn benzinedop is kapot. Zou ik dit apart kunnen krijgen of dien ik de volledig dop te vervangen?
Ok, bedankt!Contact sleutel werkt op alle drie.
Hallo
Is er iemand op het xtz forum die een originele rechter spiegel met links draad heeft liggen en er wel vanaf wil
gr Bert
Jonas ik meen dat de TDM SR inderdaad plug & play is, maar op zich niet moeilijk om even het bedradingsschema er op na te slaan.
Mijn suup had 3 verschillende sleutels voor de tankdop, achterdeksel en het contact. Met name de achterdeksels zijn zeldzaam omdat ze standaard niet heel vast zitten en er af waaien. Een matchende tankdop en contactslot erbij lijkt me een speld in een hooiberg, en daarmee waarschijnlijk niet erg kostenefficient. Maar goed wie weet kom je wat tegen op een sloper.
Mooie beunhaas oplossing trouwens voor je koelvloeistof reservoir!