Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 12

Excuus @Mag ik effe , in een opwelling de foto en tekst gestuurd omdat het niet ging zoals ik het verwacht. 8)7
Maar ik ben idd degene die de ouderwetse lampjes heeft gemonteerd. De lampjes zitten er al op, maar knipperen nog niet zoals dat hoort.
de weerstanden heb ik al verwijdert, en nog geen normaal tempo van knipperen.

ik zal de tank proberen te verwijderen. (is het benzine kraantje dichtdraaien voldoende om geen rotzooi te krijgen)?
en dan eens foto's maken van de bedrading en de relais die er gemonteerd zijn.

Ik heb handvatverwarming, dus daar kan dat relais met aparte zekering van zijn. en een 12 volts aansluiting. (ik heb de motor zo gekocht met deze opties).

dank voor het schema 3LDre!*O*
en allen dank voor de input tot nu toe!
het wordt nog wel eens wat met mn skills :)
Geen verwijt hoor😁 Ik denk dat je knipper relais onder de tellers zitten.. Heb je wel 21 watt lampen in de richtingaanwijzers zitten?
Beide kranen dicht zetten is voldoende, een volle tank is wat onhandig tillen. Zelf maak ik de zes M6 boutjes los en pak dan de tank er af.
 
Net nog even gekeken voor Motorbertje waar het knipperlicht relais zit.

Bij de rode pijl is het knipperlicht relais
Bij de groene pijl is het witte aansluitblokje van het knipperlicht relais
Bij de gele pijl zie je nog net een bruine draad lopen, die naar het aansluitblokje gaat van het knipperlicht relais.
Bij de blauwe pijl zie je de zwarte rubber kap van de rechter kop lamp, dit om jou een idee te geven waar jou knipperlicht relais zou moeten
zitten.

succes er mee Bert 8-)
 

Bijlagen

  • kniper1.jpg
    kniper1.jpg
    50,3 KB · Weergaven: 9
Net nog even gekeken voor Motorbertje waar het knipperlicht relais zit.

Bij de rode pijl is het knipperlicht relais
Bij de groene pijl is het witte aansluitblokje van het knipperlicht relais
Bij de gele pijl zie je nog net een bruine draad lopen, die naar het aansluitblokje gaat van het knipperlicht relais.
Bij de blauwe pijl zie je de zwarte rubber kap van de rechter kop lamp, dit om jou een idee te geven waar jou knipperlicht relais zou moeten
zitten.

succes er mee Bert 8-)
geweldig!! dit geeft helpt me heel erg! dank super Rob 8-)
 
Vanmiddag eerste keer de Suup uit de garage gereden, maar startte niet ;( terwijl hij daar redelijk op temperatuur onder een hoes staat

Met kabels gestart, en dat wilde goed, na paar keer rondgooien en choke erbij.

Dik anderhalf uur (on-)verhard gereden tot ik een vrouw met paard tegenkwam, dus maar even gestopt en motor uit... (moet nu wel weer lukken om te starten, dacht ik) maar niet dus :N

In z'n 2 of 3 gezet, en aangeduwd, gelukkig ging dat goed.. nog een uurtje rondgereden en in Geldrop maar even langs Wegenwacht station..

Doorgemeten, dynamo doet prima werk, maar accu heeft te weinig vermogen bij starten (zakt naar 7V)

Dus maar nieuwe MotoBatt accu besteld (deze is van mei 2014)

Maarre.... heerlijk gereden :]
 
Had ik afgelopen zaterdag ook, heel de winter de accu lekker aan de druppellader gehangen.
Het was me een partij mooi weer. Ik de motor naar buiten geduwd en starten, klik,klik en nits meer.
Ik had in december nog een 30 km er op gereden, want ja een oude motor moet blijven lopen.

Weer naar binnen er mee accu er uit gehaald, heeee, er zat bijna geen accuzuur meer in.
Toen wist ik het al, waarschijnlijk de spanningsregelaar overleden. andere accu er naast en kabels er bij en gelijk starten.
Zat bij een beetje gas geven al snel over de 15Volt heen , dus ja de spanningsregelaar is defect.
Mijn vrouw was er niet blij mee, het was haar Suzuki, niet de Suup natuurlijk O-) O-) O-) .

Heb zelf nog wel een heerlijk stukje gereden op de Suup :]
 
We zijn weer iets verder dankzij hulp hier. :}

Knipperrelais gevonden. Alle weerstanden verwijderd. Ouderwetse 21W lampjes gemonteerd.
relais maakt raar geluid bij het inschakelen.(luister filmpje) Was bij de led lampjes niet zo. Iemand een verklaring waarom?
 

Bijlagen

  • E52BCE4D-2037-471D-9679-962BA9CAD64C.jpeg
    E52BCE4D-2037-471D-9679-962BA9CAD64C.jpeg
    111,4 KB · Weergaven: 6
  • IMG_2680.MOV
    26,7 MB
Mooi dat het op gelost is *O**O**O*

Ik hoor geen geluid, zal wel aan mijn laptop liggen, maar ik heb dus ook Led loop lichten op mijn Suup gehad, het relais maakte 1x een klik en dan gebeurde er niets meer, de knipperlampjes op het dashboard bleven gewoon branden, maar het loop licht van de LED deed het wel maar het zag er niet uit.

Nu heb ik ook alles terug gebouwd naar origineel en soms blijft mijn relais ook hangen, ik heb gewoon een ander relais gekocht bij de motor zaak en heb ik er geen last meer van.

Dus als het geluid van het relais afkomt, gewoon een nieuw relais plaatsen.
 
Mooi dat het op gelost is *O**O**O*

Ik hoor geen geluid, zal wel aan mijn laptop liggen, maar ik heb dus ook Led loop lichten op mijn Suup gehad, het relais maakte 1x een klik en dan gebeurde er niets meer, de knipperlampjes op het dashboard bleven gewoon branden, maar het loop licht van de LED deed het wel maar het zag er niet uit.

Nu heb ik ook alles terug gebouwd naar origineel en soms blijft mijn relais ook hangen, ik heb gewoon een ander relais gekocht bij de motor zaak en heb ik er geen last meer van.

Dus als het geluid van het relais afkomt, gewoon een nieuw relais plaatsen.
Ik ben op zoek geweest naar die relais, maar het is mij niet duidelijk welke ik nodig ben.
ik heb dus ouderwetse 21W lampjes, maar kan een regelbaar LED relais? zo niet..
waar haal ik de originele, of een nieuwe (originele stijl).
 
goedenavond, na een aantal avond leuk sleutelen aan de S10 ben ik tegen een nieuw probleem aangelopen. Mijn uitlaat heeft zijn beste tijd gehad en begint aardig door te roesten, ik heb al een vervangende RVS uitlaat liggen welke ik wil monteren. Ik heb met zoveel mogelijk liefde, passie en wd40 geprobeerd de moeren van de uitlaat los te halen (welke waarschijnlijk al 30 jaar op dezelfde plek zitten) en dat is gelukt.
maarrrrr nu het echte probleem: De flensen van de uitlaten zitten zo extreem vast, dat zelfs met woede een gasbrander en wd40 er geen beweging in is te krijgen en na anderhalf uur stunten ben ik een beetje ten einde raad. Heeft een van jullie dit probleem eerder meegemaakt en dit zonder extreem geweld opgelost? zo ja? dan hoor ik graag hoe. tips/ideeën zijn uiteraard altijd welkom. :)
 
Om dingen los te krijgen gebruik je imal van griffon (imal=Ik Maak Alles Los)
Het standaard wd40 busje is geen smeermiddel maar een vochtverdrijver (Er zijn wel smeermiddelen van wd40)

Imal een aantal dagen in laten trekken totdat de flensen doorweekt zijn.
Ik ga niet zeggen dat je met een hamer moet tikken want de kans bestaat dat je de flenshouder op de cilinder beschadigd.:X
 
Nou de kleur vind ik niks en de prijs is ook best scherp. Maar ja als je mee wilt doen, dan ga je gewoon kijken en beleven hoe het is. En wie weet hoe lekker deze rijdt.
:] :):Y8-)
 
Zo gisteren even de voorpoten los gehaald en nieuwe Wilbers gemonteerd, maar weet iemand ook waar de onderste inbus boutjes kunt halen, deze vertouw ik niet helemaal meer.
 
Nou de kleur vind ik niks en de prijs is ook best scherp. Maar ja als je mee wilt doen, dan ga je gewoon kijken en beleven hoe het is. En wie weet hoe lekker deze rijdt.
:] :):Y8-)
Vind het ook een pittige prijs voor een XTZ in niet originele kleurstelling.

Zo gisteren even de voorpoten los gehaald en nieuwe Wilbers gemonteerd, maar weet iemand ook waar de onderste inbus boutjes kunt halen, deze vertouw ik niet helemaal meer.
Bij CMSNL kun je ze bestellen, of via je lokale Yamaha dealer. Als je iets goedkopers wilt zul je ze er uit moeten halen om te kijken wat voor schroefdraad 't is en ze vervangen de juiste inbusboutjes.
 
Net een stukje TET gereden. In de buurt van Castenray. Leuk om te doen, alleen op de stukken met veel los zand dan voel je wel het zware gewicht van dr Suup. Maar alle paden lager er netjes bij, een paar stukken gehad met erg diepe sporen waar nog wat water en blubber in lag. Maar het mooie weer van de afgelopen heeft daar natuurlijk aan mee gedragen.

Net nog getankt, dat was minder 1 op 12.5 dus daar gaan we ook naar kijken.
Maar wel met een grote 😃 thuis gekomen.
 

Bijlagen

  • 20210225_110047.jpg
    20210225_110047.jpg
    375,7 KB · Weergaven: 7
Haha, dat is idd een idiote prijs.

Alle spullen schoonmaken en fotograferen moet natuurlijk ook betaald worden, dat hebben ze dan wel weer netjes voor elkaar. Nu nog wat realistische prijzen😁
 
Net een stukje TET gereden. In de buurt van Castenray. Leuk om te doen, alleen op de stukken met veel los zand dan voel je wel het zware gewicht van dr Suup. Maar alle paden lager er netjes bij, een paar stukken gehad met erg diepe sporen waar nog wat water en blubber in lag. Maar het mooie weer van de afgelopen heeft daar natuurlijk aan mee gedragen.
Robke, zo gauw m'n nieuwe accu d'r in ligt, spreken we een keer af.. gaan we samen stukske TET-ten :]
 
goed nieuws, de uitlaat is eindelijk los van de kop, uiteindelijk voor een manier gekozen met wat meer geweld en veel imal spray. maar nu heeft zich een nieuw probleem geopenbaard, 2 van de 4 bouten bij de uitlaatpoort waren in een dusdanig belabberde staat dat alleen al door naar ze te kijken ze het een goed idee vonden om te breken. Hoe kan ik deze "stompjes" het beste zelf verwijderen zodat ik er nieuwe bouten in kan zetten? en als ik het door een bedrijf laat doen, wat zal zoiets kosten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan