Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 12

Is inderdaad een leuk filmpje @danielwestern . Mijn voorkeur gaat toch naar de oude Suup. 2 jaar geleden op een V-strom gereden. Maar zo'n Injectie fiets is niks voor mij. Ik blijf gewoon bij de 2 cilinders met carburateur. Ik hou daar gewoon van, een beetje lomp zeg maar :t
 
Is inderdaad een leuk filmpje @danielwestern . Mijn voorkeur gaat toch naar de oude Suup. 2 jaar geleden op een V-strom gereden. Maar zo'n Injectie fiets is niks voor mij. Ik blijf gewoon bij de 2 cilinders met carburateur. Ik hou daar gewoon van, een beetje lomp zeg maar :t
Haha, lekker lomp en overal ter wereld eenvoudig te repareren.

De Suup is mijn eerste motorfiets dus ik weet niet beter (op de lesmotoren na), maar ik zou zo'n nieuwe Tenere wel eens willen proberen. Voelen of er nog iets van het originele karakter is overgebleven, en of die ~30kg minder veel verschil maakt.
 
Haha, lekker lomp en overal ter wereld eenvoudig te repareren.

De Suup is mijn eerste motorfiets dus ik weet niet beter (op de lesmotoren na), maar ik zou zo'n nieuwe Tenere wel eens willen proberen. Voelen of er nog iets van het originele karakter is overgebleven, en of die ~30kg minder veel verschil maakt.
vroeger altijd Guzzi gereden, dat was nog iets lomper dan de Suup, 1x een uitstapje gedaan naar een 4 cilinder, maar nee ik ben echt een 2 cilinder man. Ik verwacht wel dat die 30kg verschil uitmaakt. ach wie weet op mijn oude dag 8-)
 
Heeft iemand toevallig een voor en achterwiel te leen/koop?de mijne krijgen nieuwe spaken. Had ze in zijn geheel laten poedercoaten maar nu zitten alle spaken los. Heb de 12e een training maar ze zijn pas de 9e klaar als het meezit. Wil het risico niet lopen dat ik geen wielen heb.
 
vandaag van plan de bochtenset van uitlaatstore te monteren.
heeft iemand een tip om de bochtenset los te krijgen? ik heb de inbusmoeren al wel los... maar krijg hem nog niet van het blok.
ben bang te tapeinden te breken.


tempImageI9x85a.jpg
 
Die flensen eraf halen bedoel je?
Schroevendraaier tussen de fles en de kop naast het tapeind en kleine tikjes even.
Uiteraard met beleid anders beschadig je de kop en dat wil je niet.
 
Deze vervelende flenzen zitten ook op de TDM 850. Ik heb al een paar keer de flenzen met een Dremel plus slijpschijfje door geslepen. Schroevendraaier, breekijzer, warm stoken of WD-40 werken vaak niet.
Als je dat moet doen bv met een blokwissel en de bochten zijn nog hard... Er zijn deelbare flenzen van Kawasaki die om deze Yamaha bochten passen. Je zet ze dan eenvoudig vast.( En krijgt ze eenvoudig los :-) )
 
Heeft iemand toevallig een voor en achterwiel te leen/koop?de mijne krijgen nieuwe spaken. Had ze in zijn geheel laten poedercoaten maar nu zitten alle spaken los. Heb de 12e een training maar ze zijn pas de 9e klaar als het meezit. Wil het risico niet lopen dat ik geen wielen heb.
Al een set gevonden?
 
vandaag van plan de bochtenset van uitlaatstore te monteren.
heeft iemand een tip om de bochtenset los te krijgen? ik heb de inbusmoeren al wel los... maar krijg hem nog niet van het blok.
ben bang te tapeinden te breken.


Bekijk bijlage 1734610
zwaar probleem waar ik mij ook over heb moeten buigen. Na een aantal dagen wrikken, imal, heet stoken, weer wrikken, nadenken, nog maar een sigaretje roken, huilen, weer heet stoken en wrikken toch het besluit genomen om ze flenzen door te slijpen om het schroefdraad te redden. De flenzen zijn van aluminium dus je freest er zo doorheen. het probleem van de flenzen is dat er zich vuil in de ruimte om het tapeinde in de flens kan verzamelen. als dit een jaartje of 30 zo doorbakt door de hitte van het motorblok heb je een soort van beton wat zich heeft gevorm waardoor de flens als een huis zit. Echter heeft kawasaki een soort van dubbele fles en deze past perfect op de tapeinden van de XTZ waardoor je de uitlaatbochten gelukkig opnieuw kunt gebruiken, wat @Chris@850 ook al zei.
 
Heeft iemand toevallig een voor en achterwiel te leen/koop?de mijne krijgen nieuwe spaken. Had ze in zijn geheel laten poedercoaten maar nu zitten alle spaken los. Heb de 12e een training maar ze zijn pas de 9e klaar als het meezit. Wil het risico niet lopen dat ik geen wielen heb.
 
Heeft iemand toevallig een voor en achterwiel te leen/koop?de mijne krijgen nieuwe spaken. Had ze in zijn geheel laten poedercoaten maar nu zitten alle spaken los. Heb de 12e een training maar ze zijn pas de 9e klaar als het meezit. Wil het risico niet lopen dat ik geen wielen heb.

Al een set gevonden?
Mijn wielen zijn op tijd terug😁
 

Bijlagen

  • IMG-20220308-WA0002.jpeg
    IMG-20220308-WA0002.jpeg
    158,1 KB · Weergaven: 30
Heeft iemand toevallig een voor en achterwiel te leen/koop?de mijne krijgen nieuwe spaken. Had ze in zijn geheel laten poedercoaten maar nu zitten alle spaken los. Heb de 12e een training maar ze zijn pas de 9e klaar als het meezit. Wil het risico niet lopen dat ik geen wielen heb.
Zijn de velgen zo beschadigd of is het een reflectie van lampen oid?


Wel gaaf nieuwe spaken.:}
 
Deze week eens een zwitserse set geïnstalleerd van KEDO nr 33072

Is op zich goed te doen, gewoon tekening er bij pakken dan zie je dat je Pilot Jet nr 10 moet vervangen en de Main Jet nr 9, zie rode pijl
deze zitten in het nr 7 (Jet housing). Het lipje bij nr 10 en 9 zit verkeerd om, maar zo haal ik het eruit, andere carburateur zat wel goed.

En natuurlijk nieuwe Naalden NR 18, die zitten ook in het setje van KEDO, gezien de huidige benzine prijzen vond ik het wel een investering waard.
Nieuwe naaldbuizen heb ik niet geplaatst, dat heb ik vorig jaar gedaan , en die zitten er pas 1500 km in.
Morgen alles weer afstellen, al zou de vlotter hoogte goed moeten zijn want die veranderd niet , wel nog even synchroniseren.
Dan de tank, kappen en valbeugels er weer terug op en eens kijken wat het verbruik wordt, nu zit ik zo tussen de 1 op 15 a 1 op 15,5.
 

Bijlagen

  • carburateur uitvergroot.GIF
    carburateur uitvergroot.GIF
    68,4 KB · Weergaven: 13
  • 20220305_100340.jpg
    20220305_100340.jpg
    119,9 KB · Weergaven: 11
  • foto van de Jets.jpg
    foto van de Jets.jpg
    137,8 KB · Weergaven: 11
Goede investering.
Dacht dat ze rond de €90 kosten maar nu dus €68,50.
Met de huidige benzineprijzen heb je ze zo terug verdient, 25L bespaard en de kosten zijn eruit.
Mogelijk is dat al haalbaar met 2000km

Let wel op want het heet niet voor niets Swiss set *ontworpen om op hoogte te rijden in ijlere lucht” en niet verwarren met het Swiss uurwerk.

  • Hilft dabei, den Benzinverbrauch senken
  • Geänderte Düsennadeln sowie ggf. Haupt- und Leerlaufdüsen (nur XTZ) ermöglichen Verbräuche um 5l/100 km ohne nennenswerte Leistungseinbußen (intakte Nadeldüsen vorausgesetzt!)
  • Lieferung samt Anleitung und Schwimmerstand-Einstellhilfe
  • NICHT mit K&N Filtern oder Racing-Auspuff kombinierbar
  • Ohne TÜV

Als je de carbs er toch af hebt controleer dan meteen de chokeplunjers.
Die krengen slijten (de puntjes) en daardoor zuipt je suup ook meer dan je lief is.
Die €12,90 heb je helemaal snel terug verdient vandaag de dag.:X
 
Goede investering.
Dacht dat ze rond de €90 kosten maar nu dus €68,50.
Met de huidige benzineprijzen heb je ze zo terug verdient, 25L bespaard en de kosten zijn eruit.
Mogelijk is dat al haalbaar met 2000km

Let wel op want het heet niet voor niets Swiss set *ontworpen om op hoogte te rijden in ijlere lucht” en niet verwarren met het Swiss uurwerk.

  • Hilft dabei, den Benzinverbrauch senken
  • Geänderte Düsennadeln sowie ggf. Haupt- und Leerlaufdüsen (nur XTZ) ermöglichen Verbräuche um 5l/100 km ohne nennenswerte Leistungseinbußen (intakte Nadeldüsen vorausgesetzt!)
  • Lieferung samt Anleitung und Schwimmerstand-Einstellhilfe
  • NICHT mit K&N Filtern oder Racing-Auspuff kombinierbar
  • Ohne TÜV

Als je de carbs er toch af hebt controleer dan meteen de chokeplunjers.
Die krengen slijten (de puntjes) en daardoor zuipt je suup ook meer dan je lief is.
Die €12,90 heb je helemaal snel terug verdient vandaag de dag.:X

👍👍👍
20210919_201856.jpg
 
Goede investering.
Dacht dat ze rond de €90 kosten maar nu dus €68,50.
Met de huidige benzineprijzen heb je ze zo terug verdient, 25L bespaard en de kosten zijn eruit.
Mogelijk is dat al haalbaar met 2000km

Let wel op want het heet niet voor niets Swiss set *ontworpen om op hoogte te rijden in ijlere lucht” en niet verwarren met het Swiss uurwerk.

  • Hilft dabei, den Benzinverbrauch senken
  • Geänderte Düsennadeln sowie ggf. Haupt- und Leerlaufdüsen (nur XTZ) ermöglichen Verbräuche um 5l/100 km ohne nennenswerte Leistungseinbußen (intakte Nadeldüsen vorausgesetzt!)
  • Lieferung samt Anleitung und Schwimmerstand-Einstellhilfe
  • NICHT mit K&N Filtern oder Racing-Auspuff kombinierbar
  • Ohne TÜV

Als je de carbs er toch af hebt controleer dan meteen de chokeplunjers.
Die krengen slijten (de puntjes) en daardoor zuipt je suup ook meer dan je lief is.
Die €12,90 heb je helemaal snel terug verdient vandaag de dag.:X
Chokeplunjers heb ik vorig jaar ook vervangen , ook de naalden en buis naalden . Verbruik zakte toen van 1op 12 naar nu 1 op 15,5. Alles is gewoon nog origineel. En als je inderdaad nieuwe naaldbuizen mee besteld dan zit je inderdaad op die 98 euro.
 
Waar verkopen ze de beste aftermarket kuipsetjes Raymond?
Moet mn suups maar s opknappen.
Hey Iggy,

Ik heb geen ervaring met deze sites.
Heb van deze een set liggen, die bij een stocklot zat.


Maar deze site is ook interessant

Hou er wel rekening mee dat het niet allemaal plug & play is.
Zo missen de nokjes etc en alles moet nog gespoten worden.

Die van perfect fairings zijn wel in de kleur te krijgen maar die kloppen van geen kant.
Zo is silky white gewoon wit en de belijning is niet juist.
 
Hey Iggy,

Ik heb geen ervaring met deze sites.
Heb van deze een set liggen, die bij een stocklot zat.


Maar deze site is ook interessant

Hou er wel rekening mee dat het niet allemaal plug & play is.
Zo missen de nokjes etc en alles moet nog gespoten worden.

Die van perfect fairings zijn wel in de kleur te krijgen maar die kloppen van geen kant.
Zo is silky white gewoon wit en de belijning is niet juist.
Hej dank je Raymond, ik zag deze uit Australie


En heb ooit eens een bedrijf uit de Polen gezien die ze maakte maar niet terug kunnen vinden, maar vindt het uiterst aantrekkelijk om de Suups gewoon weer lekker van nieuwe kappenset te voorzien, gewoon weer mooi naar origineel terug brengen, tot nu toe lijken me de Ausie kappen het knapst maar ken niemand die er ervaring mee heeft, ver weg natuurlijk ook.

Ik wil er ook niet meer hardcore offroad meer mee doen, daarvoor worden de Suups te zeldzaam.
 
Ah, die van jre staat op ebay.
Dat is degene waarvan de kleuren niet kloppen.
s-l1600.jpg

Dit is geen silky white en volgens mij klopte die stickers niet.
Meen dat ze €650 kosten ofzo.
 
Ah, die van jre staat op ebay.
Dat is degene waarvan de kleuren niet kloppen.
Bekijk bijlage 1736773
Dit is geen silky white en volgens mij klopte die stickers niet.
Meen dat ze €650 kosten ofzo.

Ja klopt, de kleuren zijn ietsie anders dan dat ze bij ons geleverd zijn, ik denk een Australische versie misschien?
Heb jij deze set weleens in handen gehad?
Zitten de nokjes erop, of je weet?
 
Dag mensen,

Mijn suup heeft duidelijk nieuwe kappenboutjes nodig, iemand een idee waar ik goedkoop dit soort rvs boutjes kan kopen?
 

Bijlagen

  • 56E91B6E-7AD2-402F-AC28-5A60CD35CD49.jpeg
    56E91B6E-7AD2-402F-AC28-5A60CD35CD49.jpeg
    94,2 KB · Weergaven: 17
Terug
Bovenaan Onderaan