Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 12

Iemand hier nog belang bij een handjevol onderdelen? Twee keer remklauw met nieuwe seals en 1 heeft een nieuwe zuiger. Km teller opname, as spacer, remblokken met nog wat vlees voor als je echt omhoog zit. Zie foto. 25 euro voor alles exclusief verzendkosten. Ik heb de motor allang niet meer en ruim mijn schuur op.

Edit: Verkocht aan Raymond
 

Bijlagen

  • 20230803_163506.jpg
    20230803_163506.jpg
    189,8 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
Iemand hier nog belang bij een handjevol onderdelen? Twee keer remklauw met nieuwe seals en 1 heeft een nieuwe zuiger. Km teller opname, as spacer, remblokken met nog wat vlees voor als je echt omhoog zit. Zie foto. 25 euro voor alles exclusief verzendkosten. Ik heb de motor allang niet meer en ruim mijn schuur op.
Die kan ik goed gebruiken.
 
Ik snap er echt helemaal niks meer van.
Eerst leek de motor enkel bij hoge snelheiden te gaan stotteren en kwamen er knallen uit de uitlaat en viel de motor uit.
Maar nu gebeurt dit ook al bij lage snelheden (onder de 80km/h) ik accelereer wel vlug en geef graag veel gas maar blijf wel netjes onder de 4000 toeren.

Zou dit door een kapotte benzine pomp kunnen komen?
Of zou dit iets met de ontsteking zijn (lijkt me wel sterk dat dit kwaaltje dan niet continu gebeurd)
Of zou het toch iets zijn met de carburateurs? Heb alle rubbers ongeveer een jaar geleden vervangen en ultrasoon laten reinigen en afgelopen week nog de vlotterhoogte afgesteld.

Bedankt voor de info.

p.s. motor op reserve zetten verhelpt het probleem niet.
Is er al een oplossing gevonden?
 
Is er al een oplossing gevonden?
Ik vermoed de ontsteking. Ik heb een nieuwe bobine besteld bij cmsnl. Hopen dat dit het probleem oplost. Anders ga ik de CDI nog vervangen als laatste optie. De rest van de motor is vervangen, nieuw en binnen specificatie. Heb er best veel vertrouwen in dat het hiermee straks is opgelost.
 
Ik vermoed de ontsteking. Ik heb een nieuwe bobine besteld bij cmsnl. Hopen dat dit het probleem oplost. Anders ga ik de CDI nog vervangen als laatste optie. De rest van de motor is vervangen, nieuw en binnen specificatie. Heb er best veel vertrouwen in dat het hiermee straks is opgelost.
Ik had ook onverklaarbare problemen. Af en toe inhouden. Stotteren en niet stationair lopen. Heb nieuwe inlaatrubbers geplaatst. Loopt nu als een zonnetje. Was puur valse lucht.
 
Echter heb ik die van mij een tijdje geleden wel vervangen. Vermoed daardoor niet dat dit het probleem is. Ik kan het proberen met Deo om het volledig uit te sluiten. Ik heb in ieder geval de bobine besteld. Ben benieuwd of het hiermee is opgelost 8-)

Maar iemand een idee welke bougie doppen er op de XT750 passen? Bij NR1motor verkopen ze namelijk tientalle soorten van NGK.
NGK Bougiedop
 
Goedendag,

Ik ben sinds een paar dagen in het bezit van een XTZ Silky white uit 1993.

Het is de bedoeling, deze tijdens de winter te reviseren en weer geheel op te bouwen. Dit houdt in dat hij helemaal kaal gaat, frame opnieuw gespoten [roest] blok uit elkaar en weer opnieuw opbouwen, ach je kent het wel. Het is de bedoeling om er volgend jaar TET routes mee te rijden in Europa.

Vooralsnog heb ik de volgende vragen;
- Kleurcode frame [Grey metallic]
- Kleurcode blokdelen [grijs]
- Ervaringen met Perfect Fairings. [kwaliteit, passing etc]

Hoor het graag, vriendelijke mede XTZ helden!
 
Goed bezig 🤩🤩🤩

Kleurtjes kan je hier vinden
RS Motor Paint Kleuren - Motorcycle verf, fiets verf, Kawasaki Honda Yamaha

Silky white is ook op een Mitsubishi gebruikt en dient op een speciale manier gespoten te worden met de juiste grondverf
MITSUBISHI - W13 - SILKY WHITE-MET. - autolak spuitbus (set) 400ml – voor 15:00? morgen verzonden – AutolakGigant

Perfect fairings is niet plug en play
De bevestigingspunten moet je zelf erop maken

Meer info over revisie van een suup vind je in ‘projecten’

Nog een xtz750
 
Thx Raymond.

Begrijp dat kuipdelen niet plug & play zijn. Je moet de montage gaten nog boren, maar als dat eenmaal gedaan is, hoe is dan de pasvorm en de kwaliteit?

Weet je ook de kleurcode vh frame en de motordelen? RS heeft het wel, maar die prijzen…..en ze geven geen kleurcodering
 
Die kleurcode van het frame en blok zijn geen nummers
Weet niet waar je woont maar je kan het beste langsgaan bij
Autolak in Spuitbus - iedere kleur op maat gemaakt
Dan kan je ze eventueel op kleur en chemicalien bestendig laten maken.
Zelf maakte ik ook de fout er een verkeerde kleur op te spuiten.

Die gaten zijn het probleem niet maar de pikkies die moet je van de oude kuipen overzetten.
Voor je zijkappen onder je zadel zijn dat er al 2 per deel
Iets dichter bij huis zijn ze ook te koop
Carénages pour Yamaha 750 Super Ténéré 1989 2003, tête de fourche, flancs, plaques latérales
Maar hoe die kwaliteit of welk materiaal het is heb ik geen idee van.
 
Goedendag,

Ik ben sinds een paar dagen in het bezit van een XTZ Silky white uit 1993.

Het is de bedoeling, deze tijdens de winter te reviseren en weer geheel op te bouwen. Dit houdt in dat hij helemaal kaal gaat, frame opnieuw gespoten [roest] blok uit elkaar en weer opnieuw opbouwen, ach je kent het wel. Het is de bedoeling om er volgend jaar TET routes mee te rijden in Europa.

Vooralsnog heb ik de volgende vragen;
- Kleurcode frame [Grey metallic]
- Kleurcode blokdelen [grijs]
- Ervaringen met Perfect Fairings. [kwaliteit, passing etc]

Hoor het graag, vriendelijke mede XTZ helden!
Ik heb zelf al mijn kappen vervangen voor die van Perfect Fiarings en ben erg tevreden over de kwaliteit, je kan tijdens het bestellen aangeven dat je graag wilt dat ze de kappen al met een grond laag lak erop leveren (dit doen ze zonder extra kosten).
De pasvorm is goed echt niks op aan te merken, enige wat je moet doen is inderdaad de gaatjes boren maar dit is snel gepiept.

Voor de silky white kleur kan ik je echt deze aanraden, ben zelf echt onder de indruk hoe goed die overeen komt met het orgineel:
Yamaha 00GE Silky White Pearl 2 spuitbussen op kleur gemengd - €39.50 - Mercurius Paint

Heb ff 2 fotos bijgevoegd zodat je zelf kunt beoordelen :-)

Trouwens mocht je nog opzoek zijn naar een website waar je stickers kunt kopen voor de XTZ750 van hoge kwaliteit kan je deze checken, heb ze zelf daar ook gehaald.
Kit Adesivi Moto, Auto e Camper
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2023-09-25 at 00.00.38 (3).jpeg
    WhatsApp Image 2023-09-25 at 00.00.38 (3).jpeg
    459,2 KB · Weergaven: 3
  • WhatsApp Image 2023-09-25 at 00.00.36 (2).jpeg
    WhatsApp Image 2023-09-25 at 00.00.36 (2).jpeg
    396,4 KB · Weergaven: 6
Terug
Bovenaan Onderaan