Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 12

bij KEDO.

Artikelnummer:
28768 dit zijn de naald buizen heb je er 2 van nodig
Artikelnummer:
28092 dit zijn de naalden en heb je er ook 2 van nodig

verders kan het gebruik ook hoog zijn omdat de choke niet goed afsluit, dan heb je
deze nog nodig, hier van heb je er ook 2 van nodig, dit is een complete kit.
Artikelnummer:
29192

succes
 
Dank voor jullie reactie en tips! blij om nu deel te mogen uitmaken van MF. Ik kan denk ik weer vooruit kan :)

Nog een laatste vraagje als het niet te veel is: Ik heb eerder gecheckt of de choke hendel aan de carburateur goed sluit toen de tank en luchtfilter eraf waren. Van buitenaf leek het in orde. Moet ik toch even de plunger eruit halen om het te inspecteren of zegt het van buitenaf al genoeg?
 
Dank voor jullie reactie en tips! blij om nu deel te mogen uitmaken van MF. Ik kan denk ik weer vooruit kan :)

Nog een laatste vraagje als het niet te veel is: Ik heb eerder gecheckt of de choke hendel aan de carburateur goed sluit toen de tank en luchtfilter eraf waren. Van buitenaf leek het in orde. Moet ik toch even de plunger eruit halen om het te inspecteren of zegt het van buitenaf al genoeg?
nee die moet je er echt afhalen, ze zijn van plastic, dus je snap naar zoveel jaar dat deze niet meer goed afsluiten, hier ergens op het forum van de tenere staan wel ergens een foto van de oude en nieuwe plunjers.
 
hier nog een foto van oude choke plunjer
choke-plunjer.jpg
 
Ik heb de choke plungers eruit gekregen maar het lijkt er (helaas) op dat dit niet de oorzaak van mijn probleem was - deze lijken namelijk in orde.

Ik ga verder naar de gasnaaldbuis en gasnaald
 

Bijlagen

  • A942F314-2985-4245-B593-16DB2A7AE332.jpeg
    A942F314-2985-4245-B593-16DB2A7AE332.jpeg
    192,5 KB · Weergaven: 0
heeft iemand wellicht een complete voor en achterwiel naaf liggen van een 750?
achternaaf mag ook van een xt600 zijn of iets wat daarop lijkt,
compleet met naafdemper/ tandwieldrager en remschijfmontage.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de choke plungers eruit gekregen maar het lijkt er (helaas) op dat dit niet de oorzaak van mijn probleem was - deze lijken namelijk in orde.

Ik ga verder naar de gasnaaldbuis en gasnaald
Let op, als je carb onderdelen bij KEDO besteld, ik weet niet of deze origineel Mikuni zijn. Ik bestel het altijd bij Topham.de
Zie lijst de voor een complete revisie set beide carbs, alleen de vlotterdeksel pakking moet hier nog bij. Zou de choke [10€] gewoon meenemen tijdens de revisie. Weer jarenlang en km plezier.
 

Bijlagen

  • topham.JPG
    topham.JPG
    89,5 KB · Weergaven: 0
Choke plungers had ik er voor de zekerheid ook bij besteld! vandaag alle jets vervangen en de naald, en dus de choke plungers.. helaas ook weer zonder succes. Alles weer naar basis settings gezet voor een test ritje (naaldclip stond voorheen op 2 om te compenseren - terug naar 3 & pilot stond op 0,5 turn terug naar 2 turns)

Merk na een kort ritje dat het probleem niet weg is. Zwarte rook bij 1/2+ gas en een sterke onvolledige verbranding lucht. Nog ideeën wat het kan zijn? ik kan niks meer bedenken

lucht kant lijkt ook in orde. Filter schoon en inlaatrubbers vervangen.
 
hoi , ff afwezig geweest .
De motor slaat niet aan , de spanning valt weg .
Zet hem in de 3 vesnelling , duw wat naar voren ,en terug.
Weer spanning (lampje) en start direct.
Dit gebeurd af en toe .
Ne goeie hoofd breker .
 
hoi , ff afwezig geweest .
De motor slaat niet aan , de spanning valt weg .
Zet hem in de 3 vesnelling , duw wat naar voren ,en terug.
Weer spanning (lampje) en start direct.
Dit gebeurd af en toe .
Ne goeie hoofd breker .
Slaat niet aan in de zin van: motor draait rond maar slaat niet aan?
Of doet nada en de stroom valt weg?
 
Bij het starten hoor een tik in de starter , het is net of de accu leeg is.
Check of het licht nog strek genoeg brand -- OK
Een paar keer geprobeerd dan valt stroom helemaal weg , lampje olie brand niet .
Dan schakel ik op tot zijn 3 de versnelling.
Ik duw hem wat voor-en achter- waards .
Contact op en starten .
Raadsel ,,,,,
 
Choke plungers had ik er voor de zekerheid ook bij besteld! vandaag alle jets vervangen en de naald, en dus de choke plungers.. helaas ook weer zonder succes. Alles weer naar basis settings gezet voor een test ritje (naaldclip stond voorheen op 2 om te compenseren - terug naar 3 & pilot stond op 0,5 turn terug naar 2 turns)

Merk na een kort ritje dat het probleem niet weg is. Zwarte rook bij 1/2+ gas en een sterke onvolledige verbranding lucht. Nog ideeën wat het kan zijn? ik kan niks meer bedenken

lucht kant lijkt ook in orde. Filter schoon en inlaatrubbers vervangen.
ik moet wel zeggen jou S10 ziet er netjes uit, ik denk er stiekem aan om mijn TRX in die kleuren te spuiten, lijkt me wel wat een Sonauto TRX :+
 
Bij het starten hoor een tik in de starter , het is net of de accu leeg is.
Check of het licht nog strek genoeg brand -- OK
Een paar keer geprobeerd dan valt stroom helemaal weg , lampje olie brand niet .
Dan schakel ik op tot zijn 3 de versnelling.
Ik duw hem wat voor-en achter- waards .
Contact op en starten .
Raadsel ,,,,,
Het vreemde is dat je stroom helemaal wegvalt en daarna weer volop aanwezig is
Losse accuklem of slecht contact
verrotte zekering (houder)
contactslot
 
Ik zal de massa en contakten allemaal eens nazien.
Bij het afzetten van de motor , kan hij dan niet op een verkeerd moment (punt) staan?
 
Het vreemde is dat je stroom helemaal wegvalt en daarna weer volop aanwezig is
Losse accuklem of slecht contact
verrotte zekering (houder)
contactslot
Zal de contacten en klemmen nazien , zou het niet kunnen bij het stil zetten van de motor dat hij op een verkeerd punt stil staat en wanneer er wat tegen geduwd is dat hij wel op het goeie punt ???
 
Terug
Bovenaan Onderaan