Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat start relais blijft hangen dat zou best kunnen dit uitproberen is enkel mogelijk als het probleem zich voor doet.Klinkt idd als startmotor. Alsof die ingeschakeld blijft totdat je hem naar voor en achter beweegt.. maar een motor heeft geen bendix.
Blijft je startrelais niet hangen? Start hem eens door het relais te overbruggen, wat doettie dan?
En wat doet je accuspanning tijdens het starten? Hoe oud is je accu? Zelfde fenomeen met accubooster of startkabels erop?
Naar aanleiding van je vraag vond ik het leuk om uit te zoeken.Weet iemand misschien iets over de 'pilot merge chamber bung' (ik weet de nederlandse naam niet, fotos van een andere carb)? Dit onderdeel en de o-ring daarvan lijken niet in de handleiding te staan en ook niet in onderdeellijsten. Ik wil deze nog even eruit halen en inspecteren/schoonmaken maar dan heb ik hoogstwaarschijnlijk een nieuwe o-ring nodig. Geen idee waar ik deze vandaan moet halen, of is dit toevallig een standaard maat die ik simpel elders kan krijgen?
Heel weinig info over dit onderdeel te vinden online gek genoeg
Bekijk bijlage 1968666
Dus je gaat er niet zelf op rijden begrijp ik, die vorige 2 van jullie waren toch 2 hele mooie exemplaren.Alweer enige tijd geleden vonden we een niet meer zo florissante XTZ750, als volgende restaureerklus. Door puur toeval werden dat er 2, dus XTZ nummer 4 en 5 zijn daarmee aan het projectlijstje toegevoegd (vorige projecten staan ook ergens in dit topic). Onze enige eis bij aankoop: blok moet netjes lopen, de rest lossen we wel op. Het viel wel wat tegen om 2 fietsen tegelijk te restaureren: qua ruimte maar ook qua planning, alles duurt 2x zo lang! En iedere fiets heeft zo zijn eigen specifieke dingetjes. Desalniettemin zijn we aardig op weg en nu staan er 2 fietsen met een keutige basis, alleen nog zonder kappen. De komende tijd gaan we die waar nodig herstellen/aanpassen en wordt alles wit gespoten. Waarom wit? Omdat we denken dat de toekomstig eigenaar daar het meeste mee kan, een neutrale basis om naar eigen wens te bestickeren/kleuren. Tenzij er nu al gegadigden zijn, na overleg is in dit stadium nog van alles mogelijk.
Wat plaatjes voor de beeldvorming:
Op gevoel en gehoor, om-en-om oude spaak eruit, nieuwe erin. En dan uitrichten, tijd zal leren of ze goed zijn maar heel veel anders dan een fietswiel is het niet. Vandaar dat we, voordat ze verkocht worden, er zelf mee willen rijden. Mocht het niet goed zijn dan kunnen we het nalopen of ze alsnog wegbrengen.mooi om te zien! Hoe strak zet je de spaken? Gewoon op gevoel/gehoor dat ze allemaal even strak staan of gebruik je een mini momentsleutel ofzo?
Naar aanleiding van je vraag vond ik het leuk om uit te zoeken.
Het is een knooppunt tussen de stationair sproeier, mengselschroef en de inlaat van de carb.
In het schema uit het wphb staat dit. (klik voor grote afbeelding)
Bekijk bijlage 1969854
Benzine wordt via de stationair sproeier(15) in het “knooppunt” aangezogen.
In het knooppunt zitten 3 gaatjes die onder de gasklep (linkerfoto) het inlaatkanaal inkomen.
Bekijk bijlage 1969868Bekijk bijlage 1969869
Op de linkerfoto zie nog een gaatje waar benzine doorkomt.
De hoeveelheid van benzine door dit gaatje regel je met je mengselschroef.
Uiteraard moet dit knooppunt schoon blijven en de gaatjes moeten niet verstopt raken.
Voor ultrasoon reinigen is het wellicht handig om de stop eruit te halen en nadien weer te monteren met een vers viton ringetje.
De maten zou je even op moeten meten en kan je gewoon bestellen op het web.
Let ook op dat de stop/plug op dezelfde positie terug geplaatst word.
Zonde! Nu zullen we nooit weten hoe die Alie-distriketting zich houdt?Blok tikkend tot stilstand gekomen. Gruis in carter. Herkent iemand dot materiaal? Krukaslager?
Het zit aan de oliepomp kant. Zie vanuit het carter nog geen schade?
Jawel. Overgezet in reservenlok. Deze had naast 3 kleppen ook een nieuwe ketting nodig.hij was nog net zo lang als nieuw. 9 tandjes.Zonde! Nu zullen we nooit weten hoe die Alie-distriketting zich houdt?
Top, dan ga ik mijn trx ook maar eens verwennen met zo'n ketting.Jawel. Overgezet in reservenlok. Deze had naast 3 kleppen ook een nieuwe ketting nodig.hij was nog net zo lang als nieuw. 9 tandjes.