Het Grrrote tiger topic deeltje 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
De mooie details van aluminium zijn zwart erug jammer
Rood is voor vrouwen
En verder heb ik mezelf niet inhoudelijk verdiept

Nee zo'n chroom fietsstuur op je tiger dat is mooi.
De velgen daar kom ik nog wel overheen, maar als je het stuur van de tiger (SE) 2012 ziet mooi matzwart en voor zien van triumph tekst *O* super!!! *O*
 
Nee zo'n chroom fietsstuur op je tiger dat is mooi.
De velgen daar kom ik nog wel overheen, maar als je het stuur van de tiger (SE) 2012 ziet mooi matzwart en voor zien van triumph tekst *O* super!!! *O*

Best jammer dat het dun zwart gespoten met ingegraveerd logo is maar hij oogt fraai,ik heb een dik robuust origineel met logo bedrukt motor stuur en die glimmende fiets sturen ja dat ben ik met je eens :r
 
Hoe kan dat nou? Klinkt heel apart dat iemand lekkerder op een firestorm zit dan op een Tiger..
Zal ongetwijfeld ook met lengte te maken hebben, maar hij kon juist heel prettig tegen mijn rug aan leunen en onze helmen zaten elkaar niet in de weg.

Overigens zat ik zelf in het begin ook minder prettig. Met de Firestorm na vakantie bijna geen last gehad van mijn lijf en dat was met de Tiger de eerste keer wel anders :? :X Afgelopen jaar had ik daar gelukkig geen last meer van.
 
Hoe kan dat nou? Klinkt heel apart dat iemand lekkerder op een firestorm zit dan op een Tiger..

Laat ik nou deze ervaring delen want bij de firestorm zit ze iets hoger maar heerlijk voorover tegen je aan gedrukt dat was de fijnste motor om te scheuren en om samen 1 te zijn. :9
 
Haha, bedankt. :) Het is alleen bijna 200 km rijden voor me, dus daar ga ik niet zomaar even heen. Ik heb de dealer gebeld, en er kan niet echt veel van de prijs af. Ook vind ik 3 maanden garantie erg weinig. En in vergelijking met andere motoren is hij vrij duur vind ik, zeker vergeleken met die 2010 SE die bij MotoPort Rotterdam stond. Een jaartje ouder, maar ongeveer dezelfde kilometerstand maar wel 1700 Euro goedkoper!

De reden dat die van Motoport erg goedkoop was is omdat hij er erg lang stond voor een veel te hoge prijs. Ze wilden er nu vanaf. Hij was in verhouding ook erg goedkoop. Bij andere dealers was hij duurder
 
Is deze bij Lemar Motoren niets voor je? Ik heb er paar jaar geleden m'n Tuono gekocht, geen spijt van gehad. Ook als je een courante inruiler hebt kun je er een goede deal maken. En als je van ver moet komen kan ik wel eens kijken of ie in het echt net zo mooi is als op de foto's. Is die blauwe veer om de achterschokdemper trouwens origineel?
 
Heeft een goede prijs maar er zit weinig extra op,en belangrijker; geen ABS... '(
 
Laatst bewerkt:
Mijn motor komt van Rob Van Balvert uit Duiven tiger 2007 abs goudgeel km stand 20000 Hij had het cockpit met een hogedruk afgespoten en hij bestelde zo een nieuwe cockpit. Er bleef vocht in staan en hij bleef op miles staan. Ik heb de tiger nu een week. Alleen de accu was snel leeg ik had ff de handvatverwarming aan. Minder leuk

Ik heb laatst op een sv vstorm gereden. Hier mijn bevindingen. Gisteren voor de volledigheid gereden met de nieuwe vstorm 1000. Ik had nog altijd geen bericht gehad, dus zelf maar naar motorport den bosch gereden.

De motor ziet er netjes uit. De vering vond ik echt goed, zeker voor suzuki normen. Het dashboard is mooi weergegeven. De bescherming is redelijk. Je mist toch de tophalf. De motor is levendig en laat zich goed horen. Jammer dat de kleur van de motor achter niet doorloopt. Het sturen is echt minder dan de triumph, met een 19 inch voorwiel is moeilijker insturen van de bochten. Natuurlijk zal de vstorm daardoor beter zijn in het terrein, maar daar kom ik toch niet veel, dit in tegenstelling op de weg. Dit is mijn grootste kritiekpunt. De accessoires zijn schandalig duur hepco becker zal goede zaken doen door ze goedkoper aan te bieden.

Toch maar vragen naar de inruilprijs, kreeg in ieder geval meer voor de triumph dan ik betaald had. Mooie motor voor wie regelmatig in het terrein gaat en avonturen niet uit de weg gaat. Een echte karakterfiets, fijn koppel en behoorlijk wendbaar, ondanks het grote voorwiel. Het vermogen zit duidelijk tussen de 400o en 600o toeren, daarna stopt het vermogen geleidelijk. jammer voor de sportievelingen onder ons. Het is een relatieve smalle motor waardoor de vstorm makkelijk om te leggen is in de bochten. Alleen het voorwiel gooit roet in het eten. Waarschijnlijk moet ik wennen aan de batlex banden en het grote voorwiel.

Daar hoef ik niet aan te wennen. De triumph blijft doorsleuren tot 9500 toeren en heeft een klein voorwiel, waardoor er ook meer keuze is van monteren van banden, de bescherming is beter aan de zijkanten voor, door de tophalf, hij is wel breder achter wanneer je de koffers op de triumph monteert. Dus voorzichtig rijden tussen de file in met de triumph. Thumbsup
 
Mijn nieuwe aanwinst, met hugger, handvatverwarming beschermbeugels. Wil nog een andere uitlaat en irridium bougies en kn filter. iemand nog suggesties voor demper
full
 
Heeft een goede prijs maar er zit weinig extra op,en belangrijker; geen ABS... '(

Jazeker een GOEDE prijs _O-

Voor € 500 minder kan je ook hebben;

Een Triumph Tiger 1050 MET ABS 2007 en de kleur
full



Sportdemper
Handkappen
Zwart gepoerdercoate velgen
Zwarte flyscreen
Wit achterlicht
Originele Triumph zadeltas
Ongeveer 4000 km geleden een grote beurt gehad
Achterband 60 %
Voorband in overleg nieuw of 50 % korting
Ketting en tandwielen goed
Dik origineel Triumph mat stuur
Bijna 22000 km tot nu toe want ik geniet er van zodra ik kan.
Zonder enige waarneembare schade
In smetteloze showroom staat afgeleverd indien gewenst zonder afleveringskosten
Een totaal leeg service boekje
En indien gewenst voor € 150 extra een TomTom Rider 1

Hij hoeft niet weg ik rij hem met plezier maar het vergemakkelijk het mij om terug te keren naar mijn oogappel de CB 1300 en zolang er naar mijn pracht exemplaar geen vraag is gaat hij voor mij net zo lang mee tot ik een mooie CB gevonden heb er staan er namelijk maar 2 betaalbaar te koop.

1ding is zeker als je een Tiger in deze kleur wil dan is kijken kopen zo mooi is hij als hij schoon is.

Is er nog iemand aan het proefrijden geweest en op welk type ??
 
Laatst bewerkt:
Mooi hoor zo'n Tiger, ik hoop er zelf ook snel één te rijden! Vandaag nog even gekeken naar eentje, maar dit was Engelse import. Zaten wel een hoop accessoires op maar de motor gaf me niet helemaal een goed gevoel.
Overigens twijfel ik nu een beetje of ik niet een 2012 zou zoeken. Toen is de vering wel een flink stuk verbeterd naar het schijnt. Aangezien ik veel met duo ga rijden vind ik het belangrijk dat de vering wel goed is. Eventueel kan ik natuurlijk ook de vering van een pre 2011 laten vervangen. Heeft iemand dat al gedaan? Wat is de ervaring? En wat zijn de kosten? ;)
 
Mooi hoor zo'n Tiger, ik hoop er zelf ook snel één te rijden! Vandaag nog even gekeken naar eentje, maar dit was Engelse import. Zaten wel een hoop accessoires op maar de motor gaf me niet helemaal een goed gevoel.
Overigens twijfel ik nu een beetje of ik niet een 2012 zou zoeken. Toen is de vering wel een flink stuk verbeterd naar het schijnt. Aangezien ik veel met duo ga rijden vind ik het belangrijk dat de vering wel goed is. Eventueel kan ik natuurlijk ook de vering van een pre 2011 laten vervangen. Heeft iemand dat al gedaan? Wat is de ervaring? En wat zijn de kosten? ;)

En wat is het probleem met een Engelse import? Wist je niet dat ze in feite allemaal Engelse import zijn dan? :+
Ik ben dit haar zelf ook één in UK gaan halen, 2012 SE voor 7.500€. Kan je ineens bedenken waarom mensen ze gaan halen in UK toch?
Op één van mijn vorige Tigers had ik achteraan öhlins. Natuurlijk goed, maar ik denk dat een Wilbers of dergelijke voor de helft van de prijs van een öhlins niet veel minder doet.
In combinatie met progressieve vooraan (reshimmen is nog eens véél beter), doet dat alles wat nodig is, ook met duo.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan