Vandaag gereden met de T120, T100 en de scrambler. Solo en met vriendin.
De T120 heeft de zwaarste motor en remmen, maar is meteen ook de logste/lompste van de 3. Alles gaat heel soft maar toch ga je goed vooruit en rem je hard.
De T100 is de leukere om mee te rijden. Voelt veel lichter en vinniger aan. Wat mij betreft voldoende remkracht en vermogen (ook met de maar 55pk). Dit solo en duo. Je kan je uit elke situatie trekken en je trekt zeer vlot op tot 120. Sneller kan ook nog.
De Scrambler rijdt gelijkaardig als de T100, maar is nog wat speelser door het bredere stuur en 19inch voorwiel. Door het solo zadel niet duo kunnen testen.
Maw. de Scrambler is mijn favoriet en denk er wel stilaan naar uit te kijken. Is ook de grootste/hoogste van de 3.
Terug op de Tiger voel je wel dat de Tiger de meest volwassene is in alles (vermogen, remmen,...) de classics zijn moeilijk te vergelijken aangezien ze een totaal ander doel hebben. Voor dagritjes, kortere plezierritjes heb je wel meer fun op de retro's maar je boet wel wat in qua vering, remmen en vermogen...maar op een leuke/positieve manier.
Vriendin was ook tevreden.
top man! Zo ben ik al sinds den beginne verliefd op de guzzi v7 café racer.
Durf niet te gaan proefrijden aangezien ik dan zeker verkocht ben en de tiger er voor inruil terwijl het een onpraktisch kutding is
top man! Zo ben ik al sinds den beginne verliefd op de guzzi v7 café racer.
Durf niet te gaan proefrijden aangezien ik dan zeker verkocht ben en de tiger er voor inruil terwijl het een onpraktisch kutding is
Hier nog zo een
Zag een poosje terug een enorm gave scrambler, gebouwd door Teo Lames in Nijmegen daar staan.
Toch altijd nieuwsgierig geweest, nog nooit Guzzi gereden.
Dus daar ff gevraagd of ik niet ene keer op een normale Guzzi mocht rijden.
Ze vroegen me welke ik mooi vond, die scrambler special dus...., maar zei al dat dat zonder was om die vuil te maken gezien ik überhaupt nog nooit op een Guzzi gereden had.
Na dit enkele keren aangegeven te hebben vonden ze daar nog steeds dat ik op die scrambler special moest gaan rijden.
Dus op dat ding door de stad en de Ooijpolder. Het is een geweldige ervaring, het ding stampt en schudt, en een geweldig geluid met die italiaanse uitlaten.... en dat al bij 50 km/h.
Ik vond het echt een gaaf ding, en kan me voorstellen dat als je van terrasjesrijden houdt er enorm veel plezier mee beleefd...
Maar als ik dan na gaat denken en naar mijn verstand luister weet ik dat dat ding toch alleen maar in de garage zou blijven staan, en ik toch altijd de tiger zou pakken, gezien ik zelden ritjes onder de 100 km maak.....
Moet wel zeggen dat ik het heel netjes vond van de mensen bij Teo Lamers dat ze me de gelegenheid geboden hebben.
Toch blijf ik altijd met veel bewondering naar die oude guzzi's kijken
Even een vraagje. Ik heb sinds maart een nieuwe tijger sport. Nu heb ik al een aantal keer gehad dat hij stilvalt en het olielampje gaat branden. Meestal gebeurt dat als ik wat veel in 1e kort gas moet lossen en bijgeven zoals rijden in de file enz. Normaal gezien kan ik hem altijd gewoon terug starten en verder geen probleem. Dus echt iets met de olie kan het niet zijn volgens mij.
De laatste keer had ik het bij het aanzetten in een bocht, ook daar toen ik vlak daarvoor kort had moeten remmen voor een auto... stilvallen in een bocht is niet handig .... ☹
Heeft iemand een idee wat de oorzaak juist is?
Mensen.
Ff jullie mening.
Ik kan mijn tiger 1050 inruilen voor een tiger 800.
Ik moet zo'n €1500,- bijbetalen.
De 800 heeft 25000km minder gelopen en 4 jaar jonger. Ik heb een blauwe tiger 1050 uit 2007 met 46000km. Blok is vorige zomer onder handen genomen. Nieuwe cilindwanden. Zuigers etc. Net nieuwe bandenset. Remblokken.
Rijdt de 800 veel anders dan de 1050 met passagier?
En nog meer plus punten tegenpunten?
Hmmm
Vanmiddag ff gereden op de versys 650 van een maatje.....rijdt ook wel heel erg lekker. Iets minder vermogen maar prima te doen. En voort geld van een tiger 800 heb je een aangeklede versys 650 z.g.a.n
En dat geldt zeer zeker ook voor een Versys 1000 tov Tiger 1050
en daar is niets mis mee
Een versys 650? Wat een downgradesaai en lelijk ding.
Niet mijn ding zeg maar.