Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

het Grrrote Triumph Tiger Topic Deel Drie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daarom zitten we toch in dit topic? :D
 
Gelukkig hebben we allemaal onze voorkeuren

Zelf heb ik tot volle tevredenheid 5 jaar op een Tiger 1050 gereden. Na een vering upgrade (Hyperpro) en de juiste banden een geweldige motorfiets met dito geweldig motorblok. Het is jammer dat deze motor relatief gezien weinig verkocht is en een soort underdog rol heeft. Volledig ten onrechte. De 3-cylinder is heerlijk, veel koppel maar je kan ook lekker ruig te keer gaan. Nu een 1200 explorer in bezit en deze bevalt me nog beter. Ik vind hem lekkerder sturen en het blok is formidabel. Hij is alleen best wel zwaar.
Dit jaar nog op een Kawasaki Z1000SX proefgereden. Dit voelde toch ook weer als thuiskomen. Voorheen altijd 4-cylinders gereden waaronder ook de naked Z1000. Eigenlijk ook een geweldig blok en heel veel plezier met deze motor beleefd.
Volgend jaar ga ik toch voor een nieuwe Z1000SX en vooral lichter rijden met toch de tourmogelijkheden van deze motorfiets.
 
Mocht iemand nog een set van 2 afdekkappen zoeken voor de originele zijkoffers

Ik heb er nog 2 zwarte liggen in zeer nette staat.
Ze mogen samen weg voor € 50 ( ex. verzendkosten)
 
Hey mensen. Ik ga morgen waarschijnlijk mijn tiger 1050 inruilen voor een tiger800.
Nu wil ik graag zo'n snaveltje onder de koplamp donker screen en zijkoffers. Heeft iemand dat nog liggen?
 
Heeft iemand weleens een ander stuur op z'n Tiger gezet? Ik wil er een lager stuur op... ik denk aan een superbike stuur.

Ik heb een ander stuur op m'n Tiger van 2007 gezet. Is het Triumph stuur zelf. Wat breder en rechter dan origineel maar kwam wel met hogere houders (risers). Staat een 2-tal cm hoger. Mss. hebben ze ook lagere? Eens bij de dealer vragen.
 
Heeft iemand weleens een ander stuur op z'n Tiger gezet? Ik wil er een lager stuur op... ik denk aan een superbike stuur.

Yep,
Ik heb er een ABM 0239 stuur op staan en bevalt ( voor mij althans) heel erg goed.
Ik zit op lange ritten niet met een doorgezakte rug.
In het begin zit ik wel redelijk rechtop met het originele, maar na een poos zit je dan met een doorgezakte bolle rug.
Nu dus absoluut niet meer met een iets meer actievere houding zoals ze dat noemen.
ABM stuur is net zo breed maar een paar cm lager.
 
Kijk, dat klinkt goed! Zelf gedaan of laten doen?
 
Wel ff opletten dat men hier wel over een 955 en een 1050 praat.
 
Kijk, dat klinkt goed! Zelf gedaan of laten doen?

Zelf gedaan (natuurlijk).
Ik weet niet of je oem handvatverwarming hebt, want dat gaat niet lukken met een aftermarket stuur omdat Triumph (weer) iets aparts bedacht heeft met doorvoeren en uitsparingen aan het eind van het origineel stuur.
Ik heb er ook Oxfort hvv op gezet, welke ook mooi in meerdere trappen te regelen is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.