Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het GSX-R1000 topic deel 21 : The king of the sportsbikes!

Hey dát komt mij bekent voor! Ziet er goed uit! Hoeveel pk/nm kwam jij nou op uit als ik vragen mag?
Volgende week dinsdag gaat die op de bank dus weet het nog niet,
Maar vergelijken is lastig als ze niet op dezelfde testbank hebben gestaan.
Ik laat het in ieder geval weten
 
Zo Ruud dat is ook al behoorlijk snel ... laat me raden, de volgende wordt weer een Soez
Precies een jaar gehad, kon er voor een hele mooie prijs iemand heel blij mee maken,rij de laatste jaren eigenlijk altijd met me vrouw als duopassagier, ben nog steeds ss fan maar met duo niet echt comfortabel, daarbij staat dat ding meer in de schuur als dat ik er mee rondtoer,heb nu voor de fun een beetje een compromis gemaakt, ss met superbike kit


Van 1e eigenaar gekocht, nieuw gekocht bij Arie Molenaar en gelijk ABM superbike kit laten monteren,
alle orginele delen (clip ons,kroonplaat, uitlaat) nieuw erbij,
zoek alleen nog een andere demper,Akra,Yoshi,SC Project met een aansluit binnendiameter van 60mm , als iemand wat weet dan hoor ik het wel
 
Laatst bewerkt:
Nette motor Ruud

Ideaal compromis zo inderdaad
 
~Relentless schreef op 26 juli 2017 @ 21:46:...............daarbij staat dat ding meer in de schuur als dat ik er mee rondtoer,heb nu voor de fun een beetje een compromis gemaakt, ss met superbike kit


Ik overweeg ook een superbike stuurkit te monteren op mijn SS. Vooral voor de zithouding.
Hoe bevalt die superbike stuurkit ?
Het voordeel is natuurlijk de veel comfortabelere zithouding maar heeft het ook nadelen?
En... is het zelf goed te doen of kan je het beter uitbesteden ?

Bedankt alvast.
 

Zit is zoals je zelf al zegt lekker comfortabel,nadeel je pakt wat meer wind, motor stuurt makkelijker, maar dat zijn eigenlijk al de bekende punten, zelf monteren moet voor iemand die handig is geen punt zijn, langere remleiding, evt koppeling/gaskabel, bij Suzuki is wat ik begreep het contactslot het lastigste want dat zit geklonken hoorde ik, maar op youtube is daar denk wel wat over terug te vinden
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het een prachtige oplossing. Het beste van twee werelden zeg maar. Zal wel lekker sturen, alleen ik heb het gevoel dat het er niet uitziet, maar dat ligt aan mij. Zelf zou ik eerder opteren voor een vette naked. Zo eentje bv zoals John gehad heeft, een GSXS 1000.
Maar dat neemt niet weg Ruud dat ik je er veel plezier mee wenst Laat maar weten hoe de Kawa je bevalt.
 
Mooi KAWA aanschaf Ruud en veel plezier ermee .

Maar om nu hier in het ": The king of the sportsbikes!" topic met al die superbike stuurkitten op een SSport dat doet mij meer denken aan een oude mannen SS-topic
 
Ik heb het ooit ook gedaan .zit was veel lekkerder maar van de geometrie van de motor was niks meer over. erg veel zadelpijn was het gevolg.
 
Mooi KAWA aanschaf Ruud en veel plezier ermee .

Maar om nu hier in het ": The king of the sportsbikes!" topic met al die superbike stuurkitten op een SSport dat doet mij meer denken aan een oude mannen SS-topic

Oude mannen zijn we al een poosje Willem
,vind het al een hele prestatie dat we nog steeds op een Superbike rondrijden, .met de duopassagier is dit een goeie oplossing
 
Mooi KAWA aanschaf Ruud en veel plezier ermee .

Maar om nu hier in het ": The king of the sportsbikes!" topic met al die superbike stuurkitten op een SSport dat doet mij meer denken aan een oude mannen SS-topic

Jij kraakt al een tijdje
Je mag die van mij wel eens proberen
 
Oude mannen zijn we al een poosje Willem
Ja helaas wel Ruud ........ zucht .....
,vind het al een hele prestatie dat we nog steeds op een Superbike rondrijden, .met de duopassagier is dit een goeie oplossing

Moet toegeven dat van je vrouw dat zij bij je achterop een SS klimt Neem aan dat je vrouw ook geen 25 jr meer is .......... desalniettemin een knappe prestatie en petje af hoor
 
Oftewel sommige denken dat zo een superbike stuur het voor bejaarden is..
Okee als we in Adenau of vianden even een strammemax gaan eten zijn clipons prima.
Maar ga eens een dijkenroute rijden, zodat je niet laag kan vliegen.
Of je dagelijks woon werk, dan lijkt dat toch best een okee optie..

Oftewel kom maar op met die lijst van leveranciers..
 

Dat is zeker zo. Heb zelf een PC3 op de mijne. Ik heb alleen nog geen lambda sensor en allerlei extra euro norm restricties in de software die het steeds complexer gemaakt hebben. Was ook altijd van het plug and play om dezelfde reden. Je haalt het er af en verkoopt het weer als origineel. Maar idd je moet doen waar je je goed bij voelt en de uitkomst wat het ook is accepteren, en weer verder gaan.
 
Ja helaas wel Ruud ........ zucht ..... Moet toegeven dat van je vrouw dat zij bij je achterop een SS klimt Neem aan dat je vrouw ook geen 25 jr meer is .......... desalniettemin een knappe prestatie en petje af hoor

Je buitenvrouw kan je zo oud of jong nemen als je wilt (wel plus 18). Met de motor ben je toch ook buiten.
 

Op Alixpress staan gave goedkope dempers. Met 51 en 60 mm diameter. Zelf ben ik wel erg nieuwsgierig naar de kwaliteit en geluid. Vind dergelijke dingen leuk om uit te proberen. Misschien even een review checken op YouTube.
 

Mijne is van ABM maar LSL verkoopt ze ook
 
Ik rijd 2500-3000km per maand met de gixxer, ik krijg pas last met door dorpjes en langzaam rijdend. Verder zit je in deze houding zo een stuk beter dan alleen je rug wat rechter. Ik had met mijn GSX650F echt serieus last van drukpunten door de net niet sportieve tour houding. Nu totaal niet.
 
Zo de Soes is RDW goedgekeurd. Nu nog wachten op akkoord van de belastingdienst / bpm betalen en dan kan het beginnen.

Iemand hier "sport/race" instellingen voor de vering ?
In het handboek staat namelijk alleen een standaard setting
 
Zo de Soes is RDW goedgekeurd. Nu nog wachten op akkoord van de belastingdienst / bpm betalen en dan kan het beginnen.

Iemand hier "sport/race" instellingen voor de vering ?
In het handboek staat namelijk alleen een standaard setting
Laatst bij mijn buurman zijn K7 wat strakker afgeveerd met een setting van performance bikes oid, zou het precies even moeten vragen maar was een Engelse site waar ze destijds een K7, K8 als lange duurtest motor hadden.
 

Eens! Alleen dorpjes met veel klinkers, drempels etc waar je noodgedwongen langzaam overheen moet stuiteren (Bergen bijvoorbeeld!) zijn een crime, dan krijg je heel snel last van je polsen en armen.

Voor de rest vind ik de supersport houding (afkorting SS blijft not done wat mij betreft) veel fijner dan de sport tour of tour houding, waarbij je al heel snel last van zitvlak en rug krijgt.