gix-addict
MF veteraan
- 26 dec 2003
- 21.159
- 704
Laatst bij mijn buurman zijn K7 wat strakker afgeveerd met een setting van performance bikes oid, zou het precies even moeten vragen maar was een Engelse site waar ze destijds een K7, K8 als lange duurtest motor hadden.
dat zijn mooie cijfers ik ben tevreden met de power van men k5 maar bij sommige bochten waar fijn gedoseert moet worden met gas in 2e versnelling/lichtjes gasgeven/oppakken vind ik dat mijne nog iets beter zou kunnen lopen soms wat onvoorspelbaar/hakerig.Gisteren bij Tovami (R Fredriks) geweest in Goes.
Motor stond al vrij aardig, na afstellen loopt hij gewoon nog net wat beter en A/F over de linie netjes strak
Waardes waren 186.7 pk en 127 NM.
Maar waar het mij om gaat een super lineaire lijn van het vermogen, en koppel ook zonder dippen
Volgens mij was het zoiets ja, hij is er wel tevreden mee.Resultaat na google sessie..... Vreemde eend in de bijt is die setting van sportrider.com.
Misschien wordt de fiets in USA af fabriek van andere vering voorzien ??
Denk dat ik die PS Calafat als basis ga gebruiken.
[afbeelding]
Hij is afgesteld over de gehele breedte, zowel kwa toeren als kwa gasklep stand.Als je de powercommander map opent zie je de kolommen staan, dus ook van deellast bijv 20% gasklepstand en 5000 toeren na iets meer gas of ineens volgas loopt die overal zo goed als hetzelfde.dat zijn mooie cijfers ik ben tevreden met de power van men k5 maar bij sommige bochten waar fijn gedoseert moet worden met gas in 2e versnelling/lichtjes gasgeven/oppakken vind ik dat mijne nog iets beter zou kunnen lopen soms wat onvoorspelbaar/hakerig.
Maar al bij al rijd hij al heel goed en mss moet ik gwn leren rijden
Hij heeft ook op de testbank/gestaan en afgesteld met pc3 en heeft mooie curves maarja volgas metingen zegt niet alles zeker
De soes staat op kentekem en vandaag de eersye rit op,de k7 gemaakt. Heerlijk na 4 jaar horten, stoten, korte powerband van de tuono factory. Het voelde als een warm bad.. de k5 is alweer vier jaar geleden maar volgens mij was die wat bulliger. Vering van de k7 is echter wel een stuk,beter. Ik,had die 2 cilinder nooit moeten kopen.
De k7 zal wel weer een paar jaartjes blijven
Ik vind de k5 ook wat bullig rijden heb ik op ene circuit minder/geen last van dan op het andere gisteren en eergisteren carole gedaan.
Had het toch moeilijk met de k5 circuit lag mij niet zo
Nogtans kwa acceleratie/remmen naar de bochten toe kan ik snellere rijders op nieuw spul meestal wel bijblijven (soms moet ik zelf inhouden om er niet tegenaan te rijden) maar midden de bocht en op het gas gaan/langere doordraaiers moest ik veel laten liggen
Nuja de achterband had er ook al redelijk wat dagjes opzitten en is een sc2 met een verse sc1 band op een motor die 10 jaar jonger is met tractioncontrol gaat alles wss wat makkelijker
De soes staat op kentekem en vandaag de eersye rit op,de k7 gemaakt. Heerlijk na 4 jaar horten, stoten, korte powerband van de tuono factory. Het voelde als een warm bad.. de k5 is alweer vier jaar geleden maar volgens mij was die wat bulliger. Vering van de k7 is echter wel een stuk,beter. Ik,had die 2 cilinder nooit moeten kopen.
De k7 zal wel weer een paar jaartjes blijven
MooiDe soes staat op kentekem en vandaag de eersye rit op,de k7 gemaakt. Heerlijk na 4 jaar horten, stoten, korte powerband van de tuono factory. Het voelde als een warm bad.. de k5 is alweer vier jaar geleden maar volgens mij was die wat bulliger. Vering van de k7 is echter wel een stuk,beter. Ik,had die 2 cilinder nooit moeten kopen.
De k7 zal wel weer een paar jaartjes blijven
Kwa vermogen heeft de K5 nog geen moeite om mee te komen zie ikIk vind de k5 ook wat bullig rijden heb ik op ene circuit minder/geen last van dan op het andere gisteren en eergisteren carole gedaan.
Had het toch moeilijk met de k5 circuit lag mij niet zo
Nogtans kwa acceleratie/remmen naar de bochten toe kan ik snellere rijders op nieuw spul meestal wel bijblijven (soms moet ik zelf inhouden om er niet tegenaan te rijden) maar midden de bocht en op het gas gaan/langere doordraaiers moest ik veel laten liggen
Nuja de achterband had er ook al redelijk wat dagjes opzitten en is een sc2 met een verse sc1 band op een motor die 10 jaar jonger is met tractioncontrol gaat alles wss wat makkelijker
Haha
nou ik heb onlangs een proefritje gemaakt op zowel een duc monster 1100evo en op een KTM 1190adv en vond die twee-pitters geweldigterwijl mijn eerste ervaring met een 990SMT zonder gasresponse aanpassing inderdaad meer op een hobbelpaard leek
Ik ga mijn gixxer dus waarschijnlijk inruilen op 1 van die twee. Daar ben ik nog niet helemaal uit al neig ik sterk naar de 1190 adv. Sportief knallen, knietjes aan de grond doe ik zelden. Stevig doorrijden wel en dat kan ook prima op de 1190.
Met deze twee motoren niet het gevoel van bokken gehad zoals bij de SMT. Vond ze vrij smeuiig. Voor de gixxer kwam ik van de speed triple af dus een cilindertje meer of minder maakt niet veel uit.
Morgen ga ik wat langer rijden op de adventure