gls450
MF veteraan
Denk dat je er wel meer uit zou kunnen halen, als je maar goed je onderhoud bijhoud....
dat gevoel heb ik bij meerdere motoren die niet tot het uiterste van vermogen leveren.
bv. cbf1000 tov cbr1000 (dewelke zelfs dezelfde motoren zijn)
ik vraag me soms af hoe je een motor (zelfs supersport) na 60000km of minder kapot krijgt . ik denk zelfs met mijn rijstijl een dikkere 1cilynder over de 100dkm te krijgen. brutaliseren deze mensen hun motor dan zo? hebben die geen gevoel voor wat kan en niet kan? of is de kwaliteit van deze motoren gewoon ronduit slecht?
en bij goed onderhoud doen versta ik ; regulier onderhoud maar niet maniakaal onderhouden en gewoon de eerste km's het rustig aan doen... en ik doe het eigenlijk altijd rustig aan... kom af en toe maar boven de 5d toeren en zelden boven de 7duizend. het is een middenklasse woon-werkmotor die wat verder kan dan je dorp, dus scheuren zit er bij mij niet bij. relaxed toeren naar waar dan ook,wel
grtz
tom