Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Denk dat je er wel meer uit zou kunnen halen, als je maar goed je onderhoud bijhoud....

dat gevoel heb ik bij meerdere motoren die niet tot het uiterste van vermogen leveren.
bv. cbf1000 tov cbr1000 (dewelke zelfs dezelfde motoren zijn)
ik vraag me soms af hoe je een motor (zelfs supersport) na 60000km of minder kapot krijgt :? . ik denk zelfs met mijn rijstijl een dikkere 1cilynder over de 100dkm te krijgen. brutaliseren deze mensen hun motor dan zo? hebben die geen gevoel voor wat kan en niet kan? of is de kwaliteit van deze motoren gewoon ronduit slecht?

en bij goed onderhoud doen versta ik ; regulier onderhoud maar niet maniakaal onderhouden en gewoon de eerste km's het rustig aan doen... en ik doe het eigenlijk altijd rustig aan... kom af en toe maar boven de 5d toeren en zelden boven de 7duizend. het is een middenklasse woon-werkmotor die wat verder kan dan je dorp, dus scheuren zit er bij mij niet bij. relaxed toeren naar waar dan ook,wel :]

grtz
tom
 
Zie de mf lijst van hoogste kilometerstanden. dwaal in "De hoogste kilometerstand"
De motor van Pheonix, staat op 108.350km.

Verder:
Honda CB 500 (S) (1994 - 2003)
...
Honda claimt dat het blok is gebouwd om 300.000 km mee te gaan en afgaande op de ervaringen van de eigenaars lijkt dat alvast niet gelogen.
...
300.000 km en CB500 et encore fraiche pour continuer
Dauertest 150.000 Kilometer aus "Moto Revue"
dat gevoel heb ik bij meerdere motoren die niet tot het uiterste van vermogen leveren.
bv. cbf1000 tov cbr1000 (dewelke zelfs dezelfde motoren zijn)
ik vraag me soms af hoe je een motor (zelfs supersport) na 60000km of minder kapot krijgt :? . ik denk zelfs met mijn rijstijl een dikkere 1cilynder over de 100dkm te krijgen. brutaliseren deze mensen hun motor dan zo? hebben die geen gevoel voor wat kan en niet kan? of is de kwaliteit van deze motoren gewoon ronduit slecht?

en bij goed onderhoud doen versta ik ; regulier onderhoud maar niet maniakaal onderhouden en gewoon de eerste km's het rustig aan doen... en ik doe het eigenlijk altijd rustig aan... kom af en toe maar boven de 5d toeren en zelden boven de 7duizend. het is een middenklasse woon-werkmotor die wat verder kan dan je dorp, dus scheuren zit er bij mij niet bij. relaxed toeren naar waar dan ook,wel :]

grtz
tom
Er zijn best wel wat mensen die weinig verstand van hebben hoe een motor werkt. Dus doen ze zelf helemaal niks aan de motor en laten alles door de dealer doen. Als je dan zelf niet weet dat je motor olie verbruikt en zet geen olie regelmatig bij dan heb je zo een vastloper.
Mijn CB250 verbruikt wel wat olie (al meer dan 50.000km) maar ik check het om de 500km. Meestal zet ik een 1dl bij per 1000km of niet eens. Maar als je dus 3000km rijdt zonder naar te kijken dan kan je een vastloper krijgen.
Mijn CB500 verbruikt geen druppel.... dus die check ik zelden. Het geeft ook geen rook signalen.
 
Laatst bewerkt:
Precies, en van die mensen die het motorblok met de ijspegelen eraan al op de zak trappen, dat helpt ook niet. Dikke stroop van een olie die nergens bij komt, smeert voor geen meter, en dan ga je hem zwaar belasten... right!
 
ik ga er niet achter zoeken, maar ik dacht dat er iemand hier een kofferrek nodig had?
kwam deze tegen...
http://www.2dehands.be/motoren/acce...or-honda-cb-500-78746646.html?sort=datum_desc
Ja! Dat is precies wat ik zocht!
Wel een beetje ver. Ik bel die persoon van de week wel op of hij het ook wilt versturen.
Even denken, volgende maand breng ik mijn zus langs Eindhoven Airport. Misschien kan ik het dan wel ophalen. Nau, ik bel hem wel van de week, je weet maar nooit.

Hartstikke bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Ja! Dat is precies wat ik zocht!
Wel een beetje ver. Ik bel die persoon van de week wel op of hij het ook wilt versturen.
Even denken, volgende maand breng ik mijn zus langs Eindhoven Airport. Misschien kan ik het dan wel ophalen. Nau, ik bel hem wel van de week, je weet maar nooit.

Hartstikke bedankt!

mijn geheugen had me niet in de steek gelaten....
mss al mail sturen om even bij te houden?
 
Ow ja, was ik vergeten
full


[mailtje verstuurd]
 
Kofferrekkie voor 50 euri is niet duah :N

Binnenkort de CB ff voorzien van een nieuw oliefiltertje, toen de nieuwe dynamo gemonteerd is, is de olie wel gelijk vervangen, alleen vergeten te vragen of ie ook gelijk het filter wilde vervangen |(
 
Zo daarnet een BSM vampire alu demper gekocht.
Binnenkort een de bochten spuiten en 2 uitlaatringen halen en dan maakt mijn cb eindelijk weer de geluiden welke uit een cb behoren te komen }) *O*

Btw heeft iemand nog de 2 kappen liggen welke vooraan bij de tank zitten??
Ben er hard naar opzoek!!
Mijn vriendin is hard bezig om haar rijbewijs te halen en daarom ben ik ook goed bezig met haar motor om deze klaar te hebben als zij deze heeft gehaald.
Maar heb die kapjes dus niet.
Oh misschien iemand die nog een kontkap heeft liggen, degene die op de motor zit mist 2 hoekjes.

Ik zal binnenkort wat foto's posten van de voortgang van de cb van Yvonne (Witchy).

Greetz Mark :W
 
Kolere, die glimt ook als een tiet, Ghetto houdt van blinkende bike's :Y *O*

Je kan zien dat ie nog vele km's te gaan heeft :]

geel is zo ook niet mijn kleur, maar deze is wel echt in topstaat!!!
mijn complimenten...

Bedankt voor de reacties :) . Ben er zelf ook heel blij mee, en doe ook mijn best om hem in perfecte staat te houden :]
 
Laatst bewerkt:
Zo daarnet een BSM vampire alu demper gekocht.
Binnenkort een de bochten spuiten en 2 uitlaatringen halen en dan maakt mijn cb eindelijk weer de geluiden welke uit een cb behoren te komen }) *O*

Btw heeft iemand nog de 2 kappen liggen welke vooraan bij de tank zitten??
Ben er hard naar opzoek!!
Mijn vriendin is hard bezig om haar rijbewijs te halen en daarom ben ik ook goed bezig met haar motor om deze klaar te hebben als zij deze heeft gehaald.
Maar heb die kapjes dus niet.
Oh misschien iemand die nog een kontkap heeft liggen, degene die op de motor zit mist 2 hoekjes.

Ik zal binnenkort wat foto's posten van de voortgang van de cb van Yvonne (Witchy).

Greetz Mark :W

Tankkap rechts

http://link.marktplaats.nl/370414913

Tankkap links

http://cgi.ebay.de/HONDA-CB500-PC26...=270652489559&ps=63&clkid=4668532308430952910

Beide tankkappen

http://cgi.ebay.de/Kuehlerverkleidu...867113&po=LVI&ps=63&clkid=4668501409093585345

http://cgi.ebay.de/Kuehlerverkleidu...780272&po=LVI&ps=63&clkid=4668469770753282981

Kontkappen

http://cgi.ebay.de/Honda-CB-500-Ver...pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item35aa05e69d

http://cgi.ebay.de/Heckverkleidung-...pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item27b58f82bd

Wellicht heeft deze gast ookk nog wel de kappen liggen die je nodig hebt....

http://link.marktplaats.nl/390303650

Succes... ;)
 
stil hier...

vanmiddag mijn vermoedelijk laatste dagtrip richting ardennen gedaan. we hebben toch de grens met luxemburg gehaald (tanken ;) ) en onderweg nog wat off-road gedaan (slecht idee)

full


full


en ja, nadien mag je even wat slijk (klei) weghalen voordat het je ketting verziekt

full


al bij al een mooie dag gehad (ondanks anderhalf uur in de koude mist te rijden), alleen spijtig dat het al zo snel donker wordt

grtz
tom
 
stil hier...

vanmiddag mijn vermoedelijk laatste dagtrip richting ardennen gedaan. we hebben toch de grens met luxemburg gehaald (tanken ;) ) en onderweg nog wat off-road gedaan (slecht idee)

[afbeelding]

[afbeelding]

en ja, nadien mag je even wat slijk (klei) weghalen voordat het je ketting verziekt

[afbeelding]

al bij al een mooie dag gehad (ondanks anderhalf uur in de koude mist te rijden), alleen spijtig dat het al zo snel donker wordt

grtz
tom

Foto's zien er goed uit :9 Ik zal, als het droog is, mijn blade alleen nog richting de winterstalling rijden. Dan wordt er alleen nog met de CB gereden :]

Vandaag een originele gebruikte einddemper op de kop weten te tikken, verwacht 'm in de loop van de week binnen te krijgen. Kan die gatenkaas er vanaf en klinkt ie weer zoals hij hoort te klinken *O*
 
@GhettoBassie: Bedankt voor de links!!!! :} :}

Via de onderste link heb ik nu een tank gekocht, de zijkapjes gekregen en een vampire sportdemper gekocht *O*
De kapjes kreeg ik want zijn beide met scheuren, maar ga ik proberen te maken :Y
De kontkap heb ik nog niet gekocht want ik ga kijken of ik de mijne nog netjes krijg.

Ben echt mega blij dat ik een vampire demper heb gevonden voor weinig geld en passend op de cb.
Want had op mijn vorige cb een carbon vampire demper en daar kwam ook al een geweldig geluid uit.
Dus verwacht het bij deze ook :9~

Ik zal als ik de demper heb wel een foto posten als deze onder de motor zit :Y

Greetz Mark
 
@GhettoBassie: Bedankt voor de links!!!! :} :}

Via de onderste link heb ik nu een tank gekocht, de zijkapjes gekregen en een vampire sportdemper gekocht *O*
De kapjes kreeg ik want zijn beide met scheuren, maar ga ik proberen te maken :Y
De kontkap heb ik nog niet gekocht want ik ga kijken of ik de mijne nog netjes krijg.

Ben echt mega blij dat ik een vampire demper heb gevonden voor weinig geld en passend op de cb.
Want had op mijn vorige cb een carbon vampire demper en daar kwam ook al een geweldig geluid uit.
Dus verwacht het bij deze ook :9~

Ik zal als ik de demper heb wel een foto posten als deze onder de motor zit :Y

Greetz Mark

Graag gedaan ;)

Heb zelf die kapjes ook gemaakt, die waren gescheurd. Gewoon aan de binnenkant met wat velletjes glasweefsel en daarvoor speciale lijm (polyester reparatie-setje) gefixt. Spul wordt knetterhard, ff de buitenkant gladschuren en overspuiten.

Hoorde van een gast van het VP-topic dat je met een soldeerbout ook soortgelijk plastic kan verhitten en dan er gewoon op laten smelten. Dan gladschuren en overspuiten, zie je er ook niets meer van....
 
Vandaag een originele gebruikte einddemper op de kop weten te tikken, verwacht 'm in de loop van de week binnen te krijgen. Kan die gatenkaas er vanaf en klinkt ie weer zoals hij hoort te klinken *O*

mijn nieuw dempertje klinkt zalig en beschaaft, maar ik zit enkel gewrongen met dat er geen e-keur op zit alleen een begeleidend certificaat dat hij eu-gehomologeerd is. volgend jaar ga ik een 10dagen de alpen doen... ik denk voor die trip toch terug mijn originele te plaatsen

grtz
tom
 
Vandaag de tank, kapjes en demper binnen gekregen *D
Maar...... de tank kan weer terug want volgens de verkopen zat er een klein deukje in, maar er zat dus nog een DEUK in -O-

Gelukkig mag ik de tank weer terugsturen en krijg ik mijn geld weer terug.
En dat vind ik echt tof van de verkoper *O* alleen jammer dat de tank niet gewoon goed was :X

Uitlaat is wel echt gaaf, alleen bleek hier ook wat mis mee te zijn, de klemband is gebroken.
Dus kan opzoek naar een bsm klemband of een andere passende B|
Wel zat er een db-killer bij, dus dat is wel weer positief.

Al met al had het wat beter kunnen zijn.

Vandaag wel 2 spuitbussen gekocht om het blok te spuiten.
Dit weekend ga ik flink aan de slag met de motor van Yvonne :Y

Zal wel een piccie dan plaatsen!

Greetz Mark
 
Bedoel je met de klemband, die beugel die om de demper heen zit om 'm vast te zetten aan de voetsteun?

Heb er nog eentje liggen voor een ovale demper, weet niet of het past, maar je zou 't kunnen proberen?
 
Ja die bedoel ik, maar ik denk niet dat de jouwe gaat passen.
Dit is een vrij dun rond dempertje.

Zou je de diameter van de beugel kunnen opmeten, ongeveer.

Alvast bedankt!!!

Grt. Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan