Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Betaalbaar is inderdaad een probleem, maar ik zit nu al een tijdje echt op de grenzen van mijn cb, dus wil volgend jaar/seizoen toch wel iets anders hebben.
Maarja de lastige vraag is wat :P
Opzich lijkt mee een supersport wel wat, maar aan de andere kant blijf ik toch ook wel bij naked's 8-)

Ik heb nog een jaartje, dus ik moet gewoon eens gaan proefrijden, want dat heb ik tot nu toch nog niet echt gedaan :X

ok, maar ga je supersport zit je toch in totaal andere budgetten.
zit je op de grens van zijn kunnen? monteer een turbo :+
nee, je wil supersport en naked? hornet, fz6s2,gsr... bijna dubbel vermogen en een sporthart. je zult ze zelf al wel gevonden hebben, hé?
grtz
tom
 
Niet boven de 8000 geweest :o
Meen je dat echt?

Ik zit bijna constant tegen de begrenzer aan :P
(dat is iets van 11000 als ik me niet vergis)

ik moet ook eerlijk toegeven; op een enkele keer na (inhaalaktie) kom ik niet boven de 6-7000toeren. is zowel voor mij als de motor de ambitie om zowel hem als mij in optimale staat te houden...
 
:N Dat is nou juist het mooie van de CB500, dat je dat ding lekker ff vol tot het rood aan door kan trekken zonder gelijk te hoeven vrezen voor je RBW. En voor de levensduur van het blok maakt het al helemaal geen drol uit dat je 'em spaart' want tegen de tijd dat het blok het eindelijk begeeft is de rest van de motor er omheen toch al uit elkaar gepleurd. :+
 
goedemorgen iedereen :W

Voor de TS heb ik een request: kan mijn foto in de OP vervangen worden door deze:

DSC00580verkleind.jpg


Zoals eerder vermeld: de betere foto ;) (Ik wil gewoon de voorkant laten zien :+ )
Geschoten op precies dezelfde plek als de vorige, Sippenaeken in Zuid-Limburg.
 
ok, maar ga je supersport zit je toch in totaal andere budgetten.
zit je op de grens van zijn kunnen? monteer een turbo :+
nee, je wil supersport en naked? hornet, fz6s2,gsr... bijna dubbel vermogen en een sporthart. je zult ze zelf al wel gevonden hebben, hé?
grtz
tom

turbo op een cb ?

Misschien een projectje voor later :P
 
:N Dat is nou juist het mooie van de CB500, dat je dat ding lekker ff vol tot het rood aan door kan trekken zonder gelijk te hoeven vrezen voor je RBW. En voor de levensduur van het blok maakt het al helemaal geen drol uit dat je 'em spaart' want tegen de tijd dat het blok het eindelijk begeeft is de rest van de motor er omheen toch al uit elkaar gepleurd. :+

_O-

Maar je hebt wel gelijk ;)

goedemorgen iedereen :W

Voor de TS heb ik een request: kan mijn foto in de OP vervangen worden door deze:

DSC00580verkleind.jpg


Zoals eerder vermeld: de betere foto ;) (Ik wil gewoon de voorkant laten zien :+ )
Geschoten op precies dezelfde plek als de vorige, Sippenaeken in Zuid-Limburg.

Staat erin ;)
 
Wat voor motorolie gebruiken jullie in de CB500?
Ik heb nog 4L deels synthetisch 10W40 motorolie nr.: 10038451 van Louis.de
API SM (API SC tot SL)

In de handleiding wordt voornamelijk 10W30 aangeraden (Tot 32°C). Maar volgens de schema kan 10W40 ook wel gebruikt worden. Er staat niks over of het synthetisch of half synthetisch erin kan, ik neem aan het maakt niet uit.
 
Hallo allemaal,

Heb me net in een bevlieging een Honda cbf 500 gekocht uit 2007 met 11.000 km op de teller.Dikke pk kanonnen interreseren me niet en met deze raak je ook wel je rijbewijs kwijt :+ Zag m staan bij de dealer en moest m hebben!Heb voorheen al met een gs500 gereden en twins bevallen me prima!Hij rijd erg fijn,al is hij wel vrij zwaar in gewicht om hem de garage in te duwen,en tijdens het rijden vraagt hij door zijn gewicht meer input dan de gs500 die lichter aanvoelt. Bouwkwaliteit staat wel trapje hoger dan de gs500 :)

vraagje:Ik zou er graag de laser duotech slip on demper erop pleuren,want de huidige is zo stil dat je hem amper hoort :+ iemand ervaring met deze demper?ik hoef geen extra pk's gewoon de look en vooral de sound is al fijn :]

ook iemand zijn taartschep ingekort?Weet niet hoe t met deze mooi zou moeten want het is precies in het achterlicht ingewerkt samen met de nummerplaatverlichting,ik kan dus niet zomaar ff de zaag erinpleuren... :?
 
Laatst bewerkt:
ps:dit is hij dus.In als nieuwe staat,bouwjaar eind 2007,liefdevol onderhouden door vorige eigenaar,Abs,handvatverwarming,windkuipje,rode reflecterende rimstriping,achterspatbord in motorkleur meegespoten ,bike design valdoppen...heb m 4500euro betaald inclusief 1 jaar garantie denk dat dit zowat de prijs is(hoop ik toch voor mezelf) :? :9
full
 
Laatst bewerkt:
ps:dit is hij dus.In als nieuwe staat,bouwjaar eind 2007,liefdevol onderhouden door vorige eigenaar,Abs,handvatverwarming,windkuipje,rode reflecterende rimstriping,achterspatbord in motorkleur meegespoten ,bike design valdoppen...heb m 4500euro betaald inclusief 1 jaar garantie denk dat dit zowat de prijs is(hoop ik toch voor mezelf) :? :9 [afbeelding]

zijn maar tot eind 2006 gemaakt (ingevoerd); dus gewoon later ingeschreven

prijs scheelt wel of je in belgie of nederland woont...

heb de mijne(belg) in september 2009 gekocht (ook 2007 abs, zonder verdere opties)
met 6500km erop, 4000 betaald, geen krasje te bespeuren (nu daarentegen!!!) ook bij dealer met 1jaar garantie.
voor belgie is het wat veel, voor nederland denk ik normale prijs
maar veel belangrijker; jij hebt het gevoel een goede koop te hebben gedaan, en wij kunnen dat enkel maar beamen... enjoy...

grtz
tom
 
Laatst bewerkt:
Wat voor motorolie gebruiken jullie in de CB500?
Ik heb nog 4L deels synthetisch 10W40 motorolie nr.: 10038451 van Louis.de
API SM (API SC tot SL)

In de handleiding wordt voornamelijk 10W30 aangeraden (Tot 32°C). Maar volgens de schema kan 10W40 ook wel gebruikt worden. Er staat niks over of het synthetisch of half synthetisch erin kan, ik neem aan het maakt niet uit.

Heb eigenlijk altijd 10w40 half syntheet gebruikt. Vol synthetisch is volgens mij overkill.
Ik heb die olie van louis ook wel eens gebruikt. Heb er geen slechte ervaringen mee (in tegenstelling tot shell advance). Maar of het op de lange duur even goed is als een top merk durf ik je niet te zeggen.
 
Hallo allemaal,

Heb me net in een bevlieging een Honda cbf 500 gekocht uit 2007 met 11.000 km op de teller.Dikke pk kanonnen interreseren me niet en met deze raak je ook wel je rijbewijs kwijt :+ Zag m staan bij de dealer en moest m hebben!Heb voorheen al met een gs500 gereden en twins bevallen me prima!Hij rijd erg fijn,al is hij wel vrij zwaar in gewicht om hem de garage in te duwen,en tijdens het rijden vraagt hij door zijn gewicht meer input dan de gs500 die lichter aanvoelt. Bouwkwaliteit staat wel trapje hoger dan de gs500 :)

vraagje:Ik zou er graag de laser duotech slip on demper erop pleuren,want de huidige is zo stil dat je hem amper hoort :+ iemand ervaring met deze demper?ik hoef geen extra pk's gewoon de look en vooral de sound is al fijn :]

ook iemand zijn taartschep ingekort?Weet niet hoe t met deze mooi zou moeten want het is precies in het achterlicht ingewerkt samen met de nummerplaatverlichting,ik kan dus niet zomaar ff de zaag erinpleuren... :?

Gefeliciteerd met je aankoop *O*
 
ps:dit is hij dus.In als nieuwe staat,bouwjaar eind 2007,liefdevol onderhouden door vorige eigenaar,Abs,handvatverwarming,windkuipje,rode reflecterende rimstriping,achterspatbord in motorkleur meegespoten ,bike design valdoppen...heb m 4500euro betaald inclusief 1 jaar garantie denk dat dit zowat de prijs is(hoop ik toch voor mezelf) :? :9 [afbeelding]

Welkom!! *O*

Mooi motortje hoor! :}

Maar wat betreft die taartschep, ik heb zelf nog geen cbf in het echt gezien, maar maak een een duidelijke foto van die taartschep, dan kunnen we eens kijken hoe en wat ;)

Wat voor motorolie gebruiken jullie in de CB500?
Ik heb nog 4L deels synthetisch 10W40 motorolie nr.: 10038451 van Louis.de
API SM (API SC tot SL)

In de handleiding wordt voornamelijk 10W30 aangeraden (Tot 32°C). Maar volgens de schema kan 10W40 ook wel gebruikt worden. Er staat niks over of het synthetisch of half synthetisch erin kan, ik neem aan het maakt niet uit.


Ook altijd 10W40 halfsyn gebruikt, netzoals Phoenix. Maar of je er ook synthetisch in kunt gooien...
Volgensmij wel, maar sommige zeggen dat je blok dan "schoner" wordt dan normaal, waardoor er extra vuil in je olie komt enz enz. Maar daar geloof ik eerlijkgezegd niet in. (misschien bij een motor van 35jaar terug)
 
Gefeliciteerd met je aankoop *O*
:^ Welkom en gefeliciteerd met je aankoop! *O*
Ik dacht dat er zijn speciaal undertails voor de CBF500.


Pheonix & Tim, bedankt voor de informatie. Dan kan ik die olie er gewoon in zetten.
 
Laatst bewerkt:
Hallo mannen,

hartelijk dank.Zal spoedig een foto van die enorme taartschep nemen :-)
ahja op mijn roze kaart(belgie) staat ingeschreven 2007,kan dus idd zijn dat ie van 2006 is)
hopelijk heb ik er geluk mee en veel zorgeloze kilometers,maar dat is met een honda vast geen probleem :-)
 
Aha ik wist niet op welk woord ik precies moest zoeken in google(nummerplaat inkorten etc...levert niet veel op) ,maar blijkbaar met "cbf 500 undertail of undertray kom je al een eindje ;)
Deze heb ik gevonden maar is wel vrij prijzig...mocht iemand iets goedkopers weten,altijd welkom... })
full
 
Laatst bewerkt:
Aha ik wist niet op welk woord ik precies moest zoeken in google(nummerplaat inkorten etc...levert niet veel op) ,maar blijkbaar met "cbf 500 undertail of undertray kom je al een eindje ;)
Deze heb ik gevonden maar is wel vrij prijzig...mocht iemand iets goedkopers weten,altijd welkom... })
[afbeelding]

is duur, maar je kan deze ook gewoon matzwart verkrijgen (d8 ik)
 
Als ik de advertentie mag geloven kost ie 160 euro(denk ongespoten?) en 214euro in de kleur van je motor.Het zelf lakken is geen probleem voor me,was van opleiding koetswerkhersteller :-) maar dan nog blijft het eigenlijk duur voor wat het maar moet dienen.
Op mijn vorige motors hop de zaag erin en ik maakte snel zelf wat,maar bij de cbf500 ligt dit wat moelijker aangezien je lichten er in verwerkt zitten...
 
op dit plannetje zie je dat alles goed aan mekaar zit met de lichten ...
full
 
Aha okey dat ga ik eens bestuderen hoe alles in mekaar steekt morgen eens sleutelen aan de cbf zelf om is te kijken hoe en wat (als ik tijd heb :-)
Alvast bedankt
 
Misschien is dit iets?
franse ebay

Edit;

En zoals die advertentie al aangeeft zijn ze hetzelfde voor een CBF600, dus zou je ook even op kunnen zoeken ;)
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Heb me net in een bevlieging een Honda cbf 500 gekocht uit 2007 met 11.000 km op de teller.Dikke pk kanonnen interreseren me niet en met deze raak je ook wel je rijbewijs kwijt :+ Zag m staan bij de dealer en moest m hebben!Heb voorheen al met een gs500 gereden en twins bevallen me prima!Hij rijd erg fijn,al is hij wel vrij zwaar in gewicht om hem de garage in te duwen,en tijdens het rijden vraagt hij door zijn gewicht meer input dan de gs500 die lichter aanvoelt. Bouwkwaliteit staat wel trapje hoger dan de gs500 :)

vraagje:Ik zou er graag de laser duotech slip on demper erop pleuren,want de huidige is zo stil dat je hem amper hoort :+ iemand ervaring met deze demper?ik hoef geen extra pk's gewoon de look en vooral de sound is al fijn :]

ook iemand zijn taartschep ingekort?Weet niet hoe t met deze mooi zou moeten want het is precies in het achterlicht ingewerkt samen met de nummerplaatverlichting,ik kan dus niet zomaar ff de zaag erinpleuren... :?

Mooi dingetje hoor, gefeliciteerd! *O* En veel veilige km's toegewenst. :]
Een hoop gelijkgestemden hier; PK's alleen is inderdaad niet alles en fun des te meer! ;)

Ik heb er destijds nog een of twee keer op gelest en kon em dus mooi vergelijken met de 'oude' CB's waar ik normaal op reed. Ik vond em iig heerlijk rijden, stuk 'smoother' als de CB, al veerde die wat zacht imo (wat kun je aan een CBF eigenlijk allemaal aanpassen kwa vering?) en ABS is natuurlijk altijd een prettige gedachte om in je achterhoofd te hebben. (Mijn kras op mn CB is namelijk een 'had ik nou maar ABS gehad-kras' :/ )

En die taartschep, tsja. Kun je er niet gewoon een hoop van af-dremelen en netjes afschuren, wellicht alleen for the time being? Demper moet geen probleem zijn; als ie maar past, toch?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan