Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Weet niet meer waar gelezen te hebben, maar verschillende MOTAD- bochten/dempers zijn reeds ontploft!! Be aware!!!

Dat is best vreemd, heb nog nooit zoiets gehoort :/
Mijn uitlaat is eindelijk toegekomen maar kan momenteel niet in de garage en buiten is het massas aan't regenen :(.

Dit is'm:
IMG_15921.jpg

8-)
 
:^

scheelt ook waarschijnlijk een paar kilo!

Is dat een speciaal linkpijp voor de CB500? Of komen andere types ook in de buurt?
 
Ziet er nog.mooier uit hopelijk is t ook een beetje.goed.geluid xD..
Ennuh.. die db-killer die.blijft erin? (A)

Ja die blijft er sowieso in, is nu al luid zat (ouders vinden het al te luid, maarja :P).
Maakt mooi geluid hoor, zal van't weekend eens een filmpje plaatsen

@Fuzy, ja scheelt echt wel een paar kilo, die standaard demper weegt echt veel.
@Hans89, jup klopt, is speciaal voor de cb500 ;)

grtn :D
 
Laatst bewerkt:
Haha heb de db-killer eruit.ik werk 15 km van mijn huis halverwege de weg kan.mijn ma me.al horen aankomen haha

Heb je ook een delkevic uitlaat misschien?
Zoja, hoe haal je die dbkiller eruit? heb die bout los gedaan maar dat ding spant er verschrikkelijk hard in, of moet ik de demper weer los doen en de db killer erdoor slaan?

Mvg
 
nee ik heb een oude ducati uitlaat eronder gespannen van een 848 alles eruit wat gluid tegen houdt.. en nu is t niks meer dan een dikke plofpijp haha,.. lekker jengelen met t gas ;)
 
Hugger en undertail besteld voor mn CBFke :)
Als ze er onder zitten zal ik wat beelden laten zien.
 
Via Ebay, ongespoten, maar dat is geen probleem aangezien ik in een spuiterij werk.
 
Laatst bewerkt:
Deze morgen gaan :]
oefenen op het oefenterrein...alles verloopt vlotjes...
Ik neem de aanzet om de noodstop te doen :] :] :] :] remmen...goed
nogmaals...goed
nogmaals... :( -O- asfalt dichterbij gezien '( '( '(
20 tal meter gegleden op de kant...

motor terug recht zetten, schade opmeten...
- pinker linksvoor uit elkaar, terug in elkaar kunnen steken en een stukje ducktape over gedaan voorlopig
- stuurgewichtje links gecrasht (uiteinde van het binnenste gewicht afgekraakt, maar het buitenste gewicht kan er nog opgedraaid worden, dus eigenlijk nog bruikbaar)
- sierkapje vooraan gebarsten (kan opgelost worden met een beetje epoxy, plamuur en wat elleboogstoom)
- kap achteraan geschaft rond de bevestigingsbout over een lengte van 20 cm (plamuur, verf, stickertje en wat elleboogstoom zullen dit ook oplossen)
- pinker linksachter van de bout gesprongen (terug er kunnen inprutsen)
- barstje van 5cm in het windscherm
- valbaren goed geschaafd op2 plaatsen :} :} :} :}

dan even kijken naar mezelf:
- bot een beetje geschaafd
en dat is het :} lang leve het goed leren vallen in het verleden met de mtb :Y

Al bij al dus geluk gehad :Y en de schade valt heeeeel goed mee om tegen de grond te gaan aan 40-50km/u (beginnen remmen rond de 60km/u)

Situatie nog even schetsen: wegdek van terrein rond de noodstopstrip in slechte staat, beetje nat, wat blaadjes en katten van de bomen er op, dit in combinatie met te hard remmen geeft dus dit tot gevolg...

Zo, dit was de verfrissende post van vandaag |(
 
Laatst bewerkt:
Zo! Gelukkig ben je redelijk OK vanaf gekomen...

Kappen kan je ook van de achterkant met een soldeerbout samensmelten. Zo zie je maar een scheurtje aan de voorkant.

Succes met opknappen.
 
Dames en.heren van t cb500 topic.. ik wil.even.mededelen.dat ik.na.gister avond 21:20 niet.meer in t bezit ven van een.cb500 wegens een ongeval.. een.mevrouw draaide.mij weg helft.op waardoor.ik vol in de ankers.moest en mijn achterwiel stil kwam te staan tegen een stoeprand waardo or. Ik met een higsider over t stuur 6 meter verder op . Neerkwam op t asfalt.. motor total loss (foto volgen) zelf heb ik niks aangezien.ik.goed.ingepakt was ..
 
Dames en.heren van t cb500 topic.. ik wil.even.mededelen.dat ik.na.gister avond 21:20 niet.meer in t bezit ven van een.cb500 wegens een ongeval.. een.mevrouw draaide.mij weg helft.op waardoor.ik vol in de ankers.moest en mijn achterwiel stil kwam te staan tegen een stoeprand waardo or. Ik met een higsider over t stuur 6 meter verder op . Neerkwam op t asfalt.. motor total loss (foto volgen) zelf heb ik niks aangezien.ik.goed.ingepakt was ..

Blijkbaar een slechte week voor de ceebees :N Gelukkig is de mijne er beter vanaf gekomen...
 
Vandaag(gisteren) begint niet lekker, nee.
Dames en.heren van t cb500 topic.. ik wil.even.mededelen.dat ik.na.gister avond 21:20 niet.meer in t bezit ven van een.cb500 wegens een ongeval.. een.mevrouw draaide.mij weg helft.op waardoor.ik vol in de ankers.moest en mijn achterwiel stil kwam te staan tegen een stoeprand waardo or. Ik met een higsider over t stuur 6 meter verder op . Neerkwam op t asfalt.. motor total loss (foto volgen) zelf heb ik niks aangezien.ik.goed.ingepakt was ..
Ja, zo.... gelukkig heb jij ook "niks"...
Succes met afhandelen.


Ik heb al een paar weken niet gereden... ja, dit helpt allemaal niet om weer erop te stappen.
 
Mijn rij-instructeur zegt altijd: motorrijders, je hebt 2 soorten, die die reeds gevallen zijn en die die nog zullen vallen... Laten we hopen dat het bij 1 keer blijft, en voor de rest gewoon veilig rijden ;)

Mijn filosofie is: ik rij veilig, maar als het mijn beurt is dan ga ik daar heus niets aan kunnen veranderen, of ik nu wil of niet...
 
Laatst bewerkt:
@Djonah,
dat is wel balen, gelukkig kom je er zelf goed vanaf en valt de schade op zich nog mee!
Inderdaad, als je met een motorfiets rijd dan val je vroeg of laat sowieso, is niet tof maar het hoort er nu eenmaal bij... Succes met het herstellen :)

@cbaas,
Dat klinkt best serieus, gelukkig heb je zelf nieks! en wat word de volgende motorfiets dan? :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan