Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan vermoed ik een gecorrodeerd contactje in de schakelaar, demonteer de schakelaar eens en kijk eens of dat er nog fris en fruitig uit ziet, anders even opschuren.

En volgende keer eerst checken met passeerlicht voordat je nieuwe lampen begint te steken ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb inmiddels ook elektrische problemen. Een tijdje terug heeft men bier over mijn motor gegoten, waarop een maat van mij met een zeiknatte doek mijn stuur en dash heeft gewassen. Sinds dien wil mijn motor niet aan. De accu is ook leeg getrokken een keer. Ik heb nu al een paar dingen bekeken, zekeringen, hoofdzekering en contactslot schakel. Tot nu toe zonder succes. Volgende week kijk ik naar de dashboard, de stuur schakels zitten nu ook open te 'ademen'. Ik blijf hopen dat het niet de spanningsregelaar is. Maar heeft iemand wellicht een vermoede? Of een extra spanningsregelaar te leen?

Wanneer ik de motor aan zet gaan de lampen branden op de dash, maar als ik een knop aanraak dan gaan ze ook uit en niks wil werken. Enkel de stadslicht heb ik aan gekregen. De knippers makken een tikkende geluid maar verder geen licht. Maar dus elke keer als ik op een knop druk gaat de dashboard lichtjes uit. Bij het loslaten gaan ze weer langzaam aan.
 
Heb je de accu nu alweer opgeladen dan, want het klinkt alsof je accu gewoon dood is, als je het knipperrelais kan horen en de instrumentenverlichting begint dan te dimmen dan komt de accu duidelijk energie te kort.

Los daarvan is een CB500 bijzonder eenvoudig aan te lopen, heb ik de eerste maand ook dagelijks gedaan omdat ik te gierig was een nieuwe accu te kopen :+ Als je denkt dat het je in je eentje niet lukt moet je vragen of iemand anders wil drukken. Of overstarten met een auto of andere motor.

Natte doek en wat bier zou verder geen problemen mogen geven (tijdens een goede regenbui kan het water op dezelfde plekken komen). Maar bij het horen van 'bier knoeien' denk ik aan een feestje en vraag ik me eerder af of iemand niet voor de gein je killswitch heeft ingedrukt?
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf ook een Honda CB500 sinds gisteren :D zij het wel op 25KW maar ach :p

Pics:
IMGP1175.jpg

IMGP1176.jpg

IMGP1177.jpg


To do:

- Gaskabel smeren (blijft beetje hangen)
- Nieuw achterremblokjes
- Eventueel nieuwe slipon moest ik die vinden.
- Ketting spannen
- Toeter fixen
 
Heb nog eens wat voor;
Afgelopen dinsdag falikant door mijn slecht been gegaan (what's in a word). Schade: been gebroken, donormateriaal beschadigd en bouten doorgescheurd. Oorzaak: Het heeft veel te lang geduurd dat mijn eigen bot het donormateriaal omhelsde (rondgroeide) zodat de spanning van de plaat en dergelijke niet overgenomen kon worden. Waarom te lang? Heb na de operatie (maart 2011) nog een half jaar chemo en radiotherapie gekregen waardoor er geen botaangroei was maar eerder afbraak. De botaangroei was dan eigenlijk ook nog maar een paar maanden geleden voorzichtig gestart.
Resultaat van het falen

full


De nieuwe operatie gaat door op 26september waarbij een hele dag gerekend wordt om alles te vervangen (Plaat/bouten/donorbot).
Revaldatie belooft zwaarder te zijn dan de vorige (maar daar ben ik klaar voor) maar wat me meer stoort is dat ik 1.5jaar kwijt ben in revalideren en dat het maximum dat ze uit mijn been nog kunnen halen weeral een stuk minder is dan bij de vorige operatie. Ik zou normaal mei 2013 naar canada voor 3 weken gaan met familie, maar aangezien ik lange tijd niet ga mogen steunen (prognose's van 3maanden tot 1jaar)
zal dit dus ook niet doorgaan. De plannen voor een zijspan/trike/quad duidelijk ook niet.
Ondertussen verblijf ik nog in de kliniek omdat de breuk niet stabiel is. Pijn valt mee en ben al bij al nog vrij positief.

Enjoy life and be safe
Grtz
Tom
 
@Hans dank je :p,
Ondertussen de ketting gespannen, toeter vervangen en ben nu op zoek naar een mooie 2dehands Slipon demper, aangezien ik het geluid een beetje te afwezig vind :p.
Als iemand een heeft liggen laat het me weten! :D
 
@Hans dank je :p,
Ondertussen de ketting gespannen, toeter vervangen en ben nu op zoek naar een mooie 2dehands Slipon demper, aangezien ik het geluid een beetje te afwezig vind :p.
Als iemand een heeft liggen laat het me weten! :D

Via marktplaats (weet niet hoe dat bij jullie heet :+ ) kan je nog wel eens wat scoren, anders gewoon een nieuwe erop leggen van Delkevic of iets dergelijks.
 
Aangezien ik hier toch genoeg tijd heb om te surfen vond ik dit
http://www.moto-station.com/article14672-news-moto-2013-honda-cbr500-et-cb500-1eres-photos-.html
Wat ik al even vermoedde word werkelijkheid; Er gaat een heropleving komen in de vroegere middenklasse 250-500cc. Deze is al lang verwaarloost door het meer en meer willen van onze West-Europese geest. In vele andere contreien vd wereld id deze klasse gewoon blijven doorbestaan en nu, vermoedelijk door de crisis en het constipatieprobleem van alle verkeer in de steden, gaat deze dus terug bestaanrecht krijgen. Lang leve de "common sense"!
Grtz
Tom
 
Hoi!

Een nieuwe CB500 eigenaar meld zich!
Heb deze CB uit '95 met +/-55000km op de teller nu ongeveer een maandje geleden gekocht als eerste motor voor 1100 euro, ondertussen als flink wat kilometers gemaakt.

De motor is een lesmotor geweest maar dat is er eigenlijk op een paar kleinigheidjes niet aan te zien. De vorige eigenaar heeft 'm goed onderhouden en begin dit jaar zijn er nog veel zaken aan vernieuwd onder andere de distributiespanner, de achterwiel lagers en keerringen en de o ring van de tank ook is de carburateur nog schoongemaakt en afgesteld, verder heeft ie nog handvatverwarming erop laten zetten. Al met al ben ik erg tevreden voor de prijs die ik heb betaald!

Ik kom zelf uit Roermond, Limburg dus mochten er andere CB500 eigenaren uit Limburg komen die zin hebben om eens een stukje te rijden, laat 't maar weten!

Hier wat foto's

Net gekocht:
DSC00071_zps15bafa1d.jpg


Ondertussen al de knipperlichtjes vervangen, want die enorme lichtbakens waren niet echt een lust voor het oog, en een klein Puig cockpit schermpje gekocht die, tegen mijn verwachting in, nog best wel helpt tegen rijwind op hogere snelheden.

CIMG1681_zpse1a0e5fc.jpg

CIMG1682_zpsd51afbea.jpg

CIMG1686_zps6c5a1f69.jpg


Mocht ik binnenkort eens geld overhebben dan komen er nog wat mooiere spiegels op maar dat komt nog.

Verder zijn de bandjes dringend aan vervanging toe. Er zitten nu Michelin Pilot Activ's op die me goed zijn bevallen. Maar wat zijn behalve de Bridgestone BT45's nog andere opties voor banden die een beetje de moeite waard zijn?

Poeh een heel verhaal hoop dat ik jullie niet teveel heb verveeld :Z
 
Via marktplaats (weet niet hoe dat bij jullie heet :+ ) kan je nog wel eens wat scoren, anders gewoon een nieuwe erop leggen van Delkevic of iets dergelijks.
Heb ondertussen een Delkevic besteld via Bolski.nl :p

Hoop dat ik hem snel binnen heb zodat ik die eronder kan hangen, dat ik eindelijk men motor eens hoor draaien xD
 
IK ben op zoek naar een nieuwe voorband,
Iemand hier nog een aanrader wat betreft kou en regen etc...?

En iemand hier intresse in een heidenau voorband? :+
 
Heb zojuist nieuwe Michelin Pilot Activs erop laten zetten. Een wereld van verschil met de vorige ver versleten en vierkant gereden Pilot's die er op zaten. Motor is veel responsiever en makkelijker in een bocht te leggen. Snap nu ook echt de claims dat het een echt gooi en smijtmotortje is!
 
Hallo allemaal,

ik weet niet of mensen uberhoud nog dit topic lezen, maar goed we zullen zien.

Ik ben momenteel aan het lessen op zo een CB500 en wat een lekkere motor is dat toch. Eerlijk gezegd heb ik geen vergelijkingsmateriaal (alleen nog op een CB500 gereden) maar toch, het blijft heerlijk.

Nu heb ik één vraag en dat is het rijden met een wat hogere snelheid. Ik ben namelijk niet de grootste en met 120/130 op de snelweg, moet ik toch wel goed vasthouden. Hetgeen op langere afstand vervelend wordt.

Nu zag ik verschillende windschermen en is mijn vraag dan ook welke geschikt is voor sportief rijden, maar ook redelijke comfort kan bieden op langere afstanden. Ik houd echt niet van die grote windschermen dus zal mij meer willen gaan richten op een kleintje, maar beschermt dat goed genoeg?

Ik hoor het wel!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan