Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

Ok wat kan ik nog meer vervangen? Zuigers?
Als ze goed zijn hoeft dat niet, dat is voor zover ik weet geen "slijtageonderdeel". Zo'n tourmax revisiesetje is wel de makkelijkste weg. Daar zit alleen geen vet/pasta bij om de cilinders te monteren als ik de foto mag geloven. Een tube ATE remvet is geschikt maar dan heb je genoeg voor 1000 zuigers.
 
Sinds de buitentemperatuur weer hoger is komt mijn temperatuurmeter verder dan voorheen uit de hoek. Wanneer dat probleem ontstaan is weet ik niet, want ik reed met de kou ook.

Om te testen heb ik een flink stuk traag gereden, de temperatuurmeter kwam tot bijna halverwege (normaal is dat met een buitentemperatuur van 30 graden al moeilijk haalbaar). Ventilator is niet aan gegaan en de radiateur was op dat moment tussen de 80 en 85 graden. Dat lijkt me niet verontrustend. Ter hoogte van de cilinderkop meet ik net iets over de 100 graden, het carter ongeveer 80.

Als ik, zoals Haynes voorschrijft, de draad van de sensor aan massa hang loopt de temperatuurmeter normaal op.

Ik heb de temperaturen nooit eerder gemeten dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal en ik weet ook niet waar ik nu verder moet zoeken.
 
Duidelijke reacties. Ik wil eigenlijk vooral uitsluiten dat er serieus iets aan de hand is (in het blok of weet ik veel waar) dat later meer problemen gaat geven.
 
Vandaag aan de klus geweest om een GiPro te installeren, fluitje van een cent met video’s van YouTube (ik heb echt 2 linkerhanden). Na uurtje sleutelen happy met het resultaat. En de vrouw ook :)

IMG_4429.jpeg
 
Daar durf ik je geen antwoord op te geven, haha. Ik moet wel zeggen dat de video op YouTube behulpzamer was dan de (in mijn ogen) beknopte handleiding (zonder foto’s).
welk filmpje was het op youtube en welke GiPro heb je genstalleerd, je zou er zelfs een mooie How to voor kunnen schrijven voor in de openings post.
 
welk filmpje was het op youtube en welke GiPro heb je genstalleerd, je zou er zelfs een mooie How to voor kunnen schrijven voor in de openings post.

In eerste instantie had ik met mijn domme hoofd de verkeerde besteld, ondanks het gebruik van de tool op de website van Healtech zelf Product Advisor - HealTech Electronics Ltd.

Uiteindelijk ben ik uitgekomen op type GPX-H02 en kun je kiezen uit 5 verschillende kleuren.
Enne, die How to is niet noodzakelijk als je dit filmpje erbij neemt ;)

 
In eerste instantie had ik met mijn domme hoofd de verkeerde besteld, ondanks het gebruik van de tool op de website van Healtech zelf Product Advisor - HealTech Electronics Ltd.

Uiteindelijk ben ik uitgekomen op type GPX-H02 en kun je kiezen uit 5 verschillende kleuren.
Enne, die How to is niet noodzakelijk als je dit filmpje erbij neemt ;)

Filmpje is duidelijk genoeg en je hebt de GPX H02 besteld, dus nu moet het bij iedereen lukken met een CBF500.
 
Vorig weekend het idee gekregen om me maar eens in te schijven voor een wedstrijd in de Belgian Twin Trophy samen met een maatje. We hebben tussen de 650´s toch vrij goed ons mannetje kunnen staan met de CB500´s. We reden buiten klassement maar we hebben toch een P6 en P7 kunnen behalen. Het is pas de 2de x dat ik de CB aan de tand voelde. Buiten dat ik er bijna een liter olie moest bij gieten na 2 dagen rijden was het dolle pret 😁😅

20240413_082104.jpg
Screenshot_20240415_204843_Facebook.jpg
Screenshot_20240415_204743_Facebook.jpg
Screenshot_20240415_204500_Facebook.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan