Ja, parallel twins... bijna overal vermogen en het verrast je niet. Bij 7-8000rpm geeft ie een kick maar om helemaal daar te komen moet je bewust gas geven. Voor de topsnelheid moest ik terug schakelen naar 5. Maar het was windkracht 6 tegen.
Op mijn lijst van mogelijke moteren na de CB500 zijn;
- Deauville NT700 met injectie en ABS(zo'n beetje als de Hawk)
- NC700X ABS (met plaats voor helm en 1op27)
- Combinatie van CBF125 of Skyteam Gorilla met een oldtimer Goldwing of Bol 'dor
- CBR300R/250R met ABS (als mijn woon situatie is niet gewijzigd, dan lijkt mij iets kleiner motor makkelijker uit de hok te halen. Met de CB250 -135kg- reed ik in een keer uit zonder te steken)
Maar uit de verleden heb ik geleerd dat twee motoren hebben is geen pretje. Vooral als ze allebei toe zijn aan onderhoud en je hebt het druk.
Tja, elke keer als ik naar mijn CB500S met deukjes, pekel en roest op de originele uitlaat kijk, denk ik dat ik de perfecte motor heb voor in de randstad en voor pendelen tussen Leeuwarden en Delft (500S heeft half kuip, ik heb een stuk minder last van de wind dan een naked). Ik denk iets meer glimmenders wordt zo gestolen, hier.
Bij mij ook, +5% ongeveer, er is geloof ik ergens een afwijking ingeslopen.
Ja, hier en daar een of twee duizend toerens meer of minder en 3-5km/h meer of minder... ja.. daar let ik ook niet op. Het is binnen de wettelijke correctie
Wel handig om de toeren en snelheid aan elkaar te kunnen linken, dan weet je tenminste in welke versnelling je rijd. Erg handig op een 80 weg met kleine rotondes.
Ja dat wel. Ik reed vorige jaar een paar kilometers met kapotte teller kabel. Ik kon redelijk op de toeren vertrouwen.