Sinds 2 maanden een 2e motor erbij, nadat de Transalp uit 1988 helaas toch wat te hoog bleek voor mijn vrouw.
Gekocht een Honda cb500 uit 2002, een fraaie zwarte, zie de foto.
Ik haalde hem op wetende dat de tankdop niet openging. Toch even spannend als je nog 100km naar huis moet... De motor had ca 1 jaar lang buiten gestaan: groen uitgeslagen en overal een waas op. Ook veel bruine roest bij bouten/moeren en delen van het frame. Achterschokdempers verrot, banden oud en gescheurd etc etc.
Na thuiskomst: tankdop opengekregen met ijzerdraadje en veel geduld (...), 2 andere schokdempers en tankdop besteld bij Boonstra, gaskabel gangbaar gemaakt (ging niet meer terug), 2 nieuwe banden, nieuw olie+filter, remmen gangbaar gemaakt, supergepoetst, alles gesmeerd, enkele nieuwe ringen en moeren gemonteerd en hier en daar Hammerite zwart op de valbeugels en frame.
En voila, ziet en rijdt weer super. Ook voor mij een gooi en smijtfiets !!!.
Ik vergeet het belangrijkste, vrouw super tevreden en wellicht samen volgend jaar naar de Alpen als de kids niet meer meegaan. Ik dan op de Twin. (Vroegah: zij op Honda FT500 en ik op een Dominator naar de Alpen)
Nog te doen:
- Is er nog een sleutelboek ergens beschikbaar ?.;
- Zadel laten overtrekken. Er zitten nl scheuren in, bij regen wordt dit een spons denk ik. Mijn vrouw wil een bruin/donkerrood kleurig zadel. Laat ik komende winter doen bij Viking Seats.
- 1 schroef van het luchtfilter draait mee, waardoor het filter niet te vervangen is. (tips?).
- Misschien achterbrug-as verwijderen, invetten en weer terug. Er zat nl veel roest achter de 'chromen' afdekdoppen van deze as. (Het frame is volgens mij 'made in Italy', evenals de Transalps 700)