Het Honda CB250/400N/T topic

als je een voorbeeld heb,kan je de stickers laten maken bij een bedrijf die auto,s bestickerd.
heb ik ook gedaan bij mijn motoren,was goedkoper en ik kon zelf de kleuren en maten bepalen
 
CB400N start moeilijk. Loopt ook niet optimaal
Ik verdenk de carb's, vorige eigenaar heeft er mee geknoeit.
Wil de standaard af-fabriek afstelling terugzetten, maar wie kan me aan de standaard settings van de carburateurs helpen??
CB400N uit '81

Bob
 
Oma moet weg :P

Een vraag aan de CB bezitters.

Ik heb een nieuw project gekocht, een CM400. Hier wil ik spaakwielen in hebben en ik heb via MP een setje wielen van een CB gevonden. Deze zouden moet passen, alleen nu zie ik dat het achterwiel een 18" is. Is dit standaard bij de CB?

Alvast bedankt voor het antwoord.
 
Hier nog een vraagje van een CM400-gebruiker aan de CB400 gebruikers :D

De carburateurs van m'n CM400T ben ik aan het opknappen en ik wil er graag nieuwe pakkingen, vlotternaalden en O-ringetjes in hebben aangezien de huidige niet meer in een formidabele staat zijn. Nu hebben ze bij Louis.de mooie carburateur-reparatiesetjes waar alles in lijkt te zitten. Ze hebben ze echter niet voor de CM400T maar wel voor de CB400N. Weet toevallig een fanatiekeling of beide type motoren dezelfde carburateurs hebben? De overige pakkingen die Louis verkoopt, zijn namelijk wel uitwisselbaar tussen beide typen.

Alvast dank!
 
Laatst bewerkt:
Welk bouwjaar zijn de velgen?
Ik heb spaakvelgen van een cb400f in mijn cb450n en beide zijn 18inch.

Voor de carbs , kijk ff op de site van roukema.
Ik heb wel 2 setjes carbs liggen en volgens mij van een cb450n en een cm450e en die zijnhet zelfde.
 
Thanks, goeie tip. Zo te zien zijn beide setjes hetzelfde dus die ga ik maar bestellen dan. Wel bij Louis aangezien er daar meer onderdelen inzitten.
 
Oma moet weg :P

Een vraag aan de CB bezitters.

Ik heb een nieuw project gekocht, een CM400. Hier wil ik spaakwielen in hebben en ik heb via MP een setje wielen van een CB gevonden. Deze zouden moet passen, alleen nu zie ik dat het achterwiel een 18" is. Is dit standaard bij de CB?

Alvast bedankt voor het antwoord.
16" spaakwiel zou je denk ik wel van een Rebel kunnen gebruiken. CB's hebben allemaal standaard 18" achter.

NX250 heeft trouwens ook een 16" spaakwiel, maar ik ben er niet zeker van of dat past. Het is wel een heel ander soort motor.
 
Laatst bewerkt:
Voor wie het nog wil weten: ik heb Louis even gemaild met de vraag wat er nu precies in zo'n carburateur-reparatiesetje zit. Hun antwoord:

Im Lieferumfank des genannten Kits befinden sich folgende Teile:

1 Schwimmernadel
1 Deckeldichtung
und kl. O-Ringe

Kortom, die Keyster-setjes zijn een stuk completer.
 
Een van de honda piloten hier nog op zoek naar een goedkope cb450s?
 
Ik heb een setje open dempers liggen. Ongeveer 25cm lang, en behoorlijk wat geluid. Moet je van houden, want ik heb ze er vanwege de herrie vanafgehaald.
 
schema heb ik alleen ik krijg maar geen vonk, cdi zit wel goed aangesloten en de bobine is van een cb 250. Ligt het aan de bobine of....? andere bougie al geprobeerd
 
Die bobines zou je iig uit moeten kunnen wisselen tussen 250 en 400. Is het groene kabeltje dat geaard wordt via een van de twee bouten waar je CDI mee vast zit goed aangesloten? (als in: niet tussen een geverfd beugeltje en geverfd frame geklemd)
 
Laatst bewerkt:
heeft iemand ook nog 2 spruitstukken voor honda cb400n? max €35,- voor 2. @tijnonlijn: ik heb dus geen groen kabeltje bij m'n cdi zitten, accu wss trouwens ook dood dus dat is denk ik waarom-ie niet vonkt
 
Maak eens een foto van je CDI, incl de draadjes ernaartoe?

Ik heb eventueel die spruitstukken. 35 euro is teveel, voor 20 euro excl verzendkosten mag je ze hebben.
 
Ik heb een privé bericht gestuurd voor spruitstukken,
MB30GHCB4N32.JPG
dit is niet mijne maar mobiel weigert om foto's over te zetten:( maar mijne ziet er hetzelfde uit en de draden er naar toe: 1x koppeling waar er 6 plaatsen zijn waarvan de middelste 2 vrij en nog een koppeling van 2 draden
 
Grappig ding, het lijkt wel een doorontwikkeling van de CB450S maar dan met CBR achtig frame.

@thom; het groene draadje waar ik het over had verdwijnt gewoon direct de kabelboom in zag ik. Het is waarschijnlijk gewoon een draadje om de verlichting te aarden dus dat zal het wel niet zijn..
 
ik heb inmiddels vonk, heb het tape bij de cdi er afgehaald; kabelbreuk. Is opgelost en heb een vonkie:D
 
heeft iemand nog 2 uitlaatbochten liggen voor de 400?

zijn ze eigelijk anders dan die van de 250??

ik heb zelf een van 2 naar 1 uitlaat gelast maar die lekt aan alle kanten
 
full


full


hij is kentekenplaat blauw zijdegland/mat met 2 zilvere strepen erover , die lopen door over mijn potje en het kontje.
kontje zit er nu nog niet op ,want die moet ik nog bekleden met bruin suede.

hij is nog niet af maar rijd wel al.
 
Terug
Bovenaan Onderaan