Het Husqvarna TC/TE/SMR/FE/FC/FS Topic Deel 6

Kan alleen maar een goed weekend worden,

weer goed - check
campinglife - check
te veel reserve onderdelen - check
learn much - check

Broaaap
 
Word best hard gereden , was er ook nog een die ff z'n Supermoto opvouwde op Donderdag.
Heb gewoon op eigen tempo gereden en eens geken welke style qua rijden het beste bij me past.
En moet werken aan me rempunten.
 
Er werden foto's gemaakt en die schijnen op FB te staan maar ik heb geen FB.
Misschien dat iemand van hier ze wel heeft, en misschien wil die die van mij gemaakt zijn naar mij sturen 8-)
 
Als het weer goed is ga ik zaterdag 10 Juni nog ff dagje rijden op juniortrack :] hopelijk rij ik niet in de weg voor de snelle gasten maar moet het toch ook leren 8-)
 
:]
full
 
Ik sta denk op het grote paddock ivm stroom voor bandenwarmers, heb nog geen mobiele benzine herrie bak voor stroom _O-
Rij dan snel ff door de tunnel , alleen ff opletten met 150 meter openbaren weg ivm geen kenteken })
Leuk dat het je goed bevallen is!

10 en 11 juni zijn we er met een groepje, we hebben koffie, bier en een barbecue. Je bent welkom. :)
 
Na jaren droog te hebben gestaan en daarvoor 2 ktm lc4's gehad te hebben, kan ik me nu weer eindelijk eigenaar noemen van een 510 te omgebouwd naar supermoto :]

Het blok moet wel gereviseerd worden -O- , dus kan voorlopig nog niet rijden. Maar als iemand hier een goede 510 blok heeft die ik kan overnemen, dan kan ik alvast rijden en tussendoor de huidige blok reviseren.

Weet iemand een goed adresje voor revisie in de omgeving van Breda.

Mijn dank alvast :W
 
SMX racing in Kaatsheuvel :) goed adres :t
Na jaren droog te hebben gestaan en daarvoor 2 ktm lc4's gehad te hebben, kan ik me nu weer eindelijk eigenaar noemen van een 510 te omgebouwd naar supermoto :]

Het blok moet wel gereviseerd worden -O- , dus kan voorlopig nog niet rijden. Maar als iemand hier een goede 510 blok heeft die ik kan overnemen, dan kan ik alvast rijden en tussendoor de huidige blok reviseren.

Weet iemand een goed adresje voor revisie in de omgeving van Breda.

Mijn dank alvast :W
 
Na jaren droog te hebben gestaan en daarvoor 2 ktm lc4's gehad te hebben, kan ik me nu weer eindelijk eigenaar noemen van een 510 te omgebouwd naar supermoto :]

Het blok moet wel gereviseerd worden -O- , dus kan voorlopig nog niet rijden. Maar als iemand hier een goede 510 blok heeft die ik kan overnemen, dan kan ik alvast rijden en tussendoor de huidige blok reviseren.

Weet iemand een goed adresje voor revisie in de omgeving van Breda.

Mijn dank alvast :W

Inderdaad SMX kan ik van harte aanbevelen. Weet niet wat er moet gebeuren aan de 510 maar goedkoop is het niet. Mijne is ook bijna compleet gereviseerd, alleen de versnellingsbak moet nog.

Houd er ook rekening mee als de vering nog niet gedaan is dat er ook bij komt. Ook dat heb ik uit eigen ervaring meegemaakt dat het rijden met een enduro setup niet echt goed gaat op de baan.
 
Inderdaad SMX kan ik van harte aanbevelen. Weet niet wat er moet gebeuren aan de 510 maar goedkoop is het niet. Mijne is ook bijna compleet gereviseerd, alleen de versnellingsbak moet nog.

Houd er ook rekening mee als de vering nog niet gedaan is dat er ook bij komt. Ook dat heb ik uit eigen ervaring meegemaakt dat het rijden met een enduro setup niet echt goed gaat op de baan.

Ok thanks. Iniedergeval zuiger en cilinder honen. Waarschijnlijk ook de bigend. Maar dat moeten we nog zien. Misschien dat er een 530 kit erop komt.
 
Het gaat om een TE510? En hoeveel heeft die gelopen?

Yup TE510, onbekende historie door een niet werkende teller. Motor loopt wel alleen rookt erg en in het olie zat koperkleurige ijzervijlsel (Bigend waarschijnlijk). Ik ga op mijn gemak het blok openhalen en dan zie ik het wel.

Het valt me ook op dat er geen goede blokken aangeboden worden online.
 
Ik heb de voorpoten opnieuw laten shimmen en oliekamer aangepast , werkt voor mij voor wat ik er mee doe prima.
Heb laatst door HK de achterveer af laten stellen en voorpoten laten afstellen qua demping zodat de boel in balans is en als goed is weet ik zaterdag als ik ga rijden of setup goed is.[
quote]RapidSM schreef op 07 juni 2017 @ 07:35:

[...]


Inderdaad SMX kan ik van harte aanbevelen. Weet niet wat er moet gebeuren aan de 510 maar goedkoop is het niet. Mijne is ook bijna compleet gereviseerd, alleen de versnellingsbak moet nog.

Houd er ook rekening mee als de vering nog niet gedaan is dat er ook bij komt. Ook dat heb ik uit eigen ervaring meegemaakt dat het rijden met een enduro setup niet echt goed gaat op de baan.~[/quote]
 
Yup TE510, onbekende historie door een niet werkende teller. Motor loopt wel alleen rookt erg en in het olie zat koperkleurige ijzervijlsel (Bigend waarschijnlijk). Ik ga op mijn gemak het blok openhalen en dan zie ik het wel.

Het valt me ook op dat er geen goede blokken aangeboden worden online.

Bereid je maar voor op het ernstigste...
Ik heb de voorpoten opnieuw laten shimmen en oliekamer aangepast , werkt voor mij voor wat ik er mee doe prima.
Heb laatst door HK de achterveer af laten stellen en voorpoten laten afstellen qua demping zodat de boel in balans is en als goed is weet ik zaterdag als ik ga rijden of setup goed is.
Inderdaad SMX kan ik van harte aanbevelen. Weet niet wat er moet gebeuren aan de 510 maar goedkoop is het niet. Mijne is ook bijna compleet gereviseerd, alleen de versnellingsbak moet nog.

Houd er ook rekening mee als de vering nog niet gedaan is dat er ook bij komt. Ook dat heb ik uit eigen ervaring meegemaakt dat het rijden met een enduro setup niet echt goed gaat op de baan.~~
~

Afgelopen weekend op bilstain gereden maar met de vering op zijn hardst duikt die nog als een malle. Ik vond het absoluut niet chill en eind juni gaat de vering mooi ervoor weg. Dan is het nieuwe veren erin, inkorten van vering, afstellen op rijhoogte en gewicht.
 
Mij werd verteld dat voorvering redelijk snel moet zijn qua uitveren, heb er de ballen verstand van en ben op hun advies afgegaan :) kerel van HK vond dat die best wel goed stond en met een paar klikjes erbij moest het nu goed zijn.
Achter was die te traag en hebben ze de verrspanning iets strakker gezet en toen demping aangepast.
Ga het zaterdag meemaken of het zo goed is en wat ik ervan merk 8-)
Ook gelijk maar ff ander voorbandje gemonteerd dus ben benieuwd en heb er reuze zin in :]
 
Laatst bewerkt:
Mij werd verteld dat voorvering redelijk snel moet zijn qua uitveren, heb er de ballen verstand van en ben op hun advies afgegaan :) kerel van HK vond dat die best wel goed stond en met een paar klikjes erbij moest het nu goed zijn.
Achter was die te traag en hebben ze de verrspanning iets strakker gezet en toen demping aangepast.
Ga het zaterdag meemaken of het zo goed is en wat ik ervan merk 8-)
Ook gelijk maar ff ander voorbandje gemonteerd dus ben benieuwd en heb er reuze zin in :]

Als er een enduro pakketje opzit zul je offroad veel problemen krijgen met onder andere, het liften van je voorwiel. Gezien enduro al onder lichaamsgewicht behoorlijk inveert, zul je zodra een kuiltje tegenkomt haast onmogelijk het voorwiel van de grond houden. Er zit best wel wat veerweg in vanwege de slappe afstelling. Dit is door meerdere vastgesteld dat een enduro vering gewoon niet gaat werken, en inderdaad een van de redenen dat ik zaterdag bij de table ben gedonderd.

Je merkt het snel genoeg ;)
 
Yup TE510, onbekende historie door een niet werkende teller. Motor loopt wel alleen rookt erg en in het olie zat koperkleurige ijzervijlsel (Bigend waarschijnlijk). Ik ga op mijn gemak het blok openhalen en dan zie ik het wel.

Het valt me ook op dat er geen goede blokken aangeboden worden online.

ik heb een goede 510 smr staan.
deze is 200% ready to race.
maar niet tekoop _O-
2nbtwu0.jpg
 
Yup TE510, onbekende historie door een niet werkende teller. Motor loopt wel alleen rookt erg en in het olie zat koperkleurige ijzervijlsel (Bigend waarschijnlijk). Ik ga op mijn gemak het blok openhalen en dan zie ik het wel.

Het valt me ook op dat er geen goede blokken aangeboden worden online.

Het zijn gewoon erg goede blokken (vooral de italiaanse), ik heb helaas ook pech gehad met mijn vorige 510. Ik heb toen een blok gevonden bij Henk Pel in het noorden van het land. Die heeft wel veel Husqvarna spul maar je moet net geluk hebben. Online weinig te vinden en vooral rond gaan bellen bij de bekende adressen. Ben van Erp heeft ook erg veel!! Toen ik zocht geen compleet gebruikt blok, wel alle onderdelen voor een nieuwe :P
 
Volgens mij heeft iedereen pech met een 510, het lijkt erop dat iedereen er maar gewoon mee rijdt alsof het een 4-cilinder is het echt nooit omkijkt naar een beetje onderhoud. Eeuwig zonde want hierdoor is het vrij lastig een beetje goedkoop de instap te kunnen maken naar supermoto
 
Laatst bewerkt:
ik heb een goede 510 smr staan.
deze is 200% ready to race.
maar niet tekoop _O-
[afbeelding]

Bedankt voor de info :]

Yup TE510, onbekende historie door een niet werkende teller. Motor loopt wel alleen rookt erg en in het olie zat koperkleurige ijzervijlsel (Bigend waarschijnlijk). Ik ga op mijn gemak het blok openhalen en dan zie ik het wel.

Het valt me ook op dat er geen goede blokken aangeboden worden online.

Het zijn gewoon erg goede blokken (vooral de italiaanse), ik heb helaas ook pech gehad met mijn vorige 510. Ik heb toen een blok gevonden bij Henk Pel in het noorden van het land. Die heeft wel veel Husqvarna spul maar je moet net geluk hebben. Online weinig te vinden en vooral rond gaan bellen bij de bekende adressen. Ben van Erp heeft ook erg veel!! Toen ik zocht geen compleet gebruikt blok, wel alle onderdelen voor een nieuwe :P

Bedankt voor de tip ik zal eens rond gaan vragen.

Volgens mij heeft iedereen pech met een 510, het lijkt erop dat iedereen er maar gewoon mee rijdt alsof het een 4-cilinder is het echt nooit omkijkt naar een beetje onderhoud. Eeuwig zonde want hierdoor is het vrij lastig een beetje goedkoop de instap te kunnen maken naar supermoto

Ik heb bewust voor een 510 gekozen die gereviseerd dient te worden, waardoor ik een goed budget heb om het gelijk goed aan te pakken. Want een goede vinden is moeilijk, ze zijn tegenwoordig allemaal net 'gereviseerd'.
 
Volgens mij heeft iedereen pech met een 510, het lijkt erop dat iedereen er maar gewoon mee rijdt alsof het een 4-cilinder is het echt nooit omkijkt naar een beetje onderhoud. Eeuwig zonde want hierdoor is het vrij lastig een beetje goedkoop de instap te kunnen maken naar supermoto

:^

Een 510 is echt zo slecht niet met het juiste onderhoud. Met een paar kleine modificaties aan de oliekanalen in de kop zijn ze bij normaal gebruik niet kapot te krijgen.
 
Oliekanaal aanpassingen?
Welk bouwjaar bedoel je dan?
Heb dit nog nooit ergens gehoord van de 2008/2010 modellen.
Mijn 510 doet het perfect nadat ik wat versleten onderdelen heb vervangen.
Lente 2015 de versnellingsbak gewisseld, vorig jaar de schakelwals nog gedaan.
Afgelopen winter de cilinderkop gereviseerd..

Dus zo ongeveer alles, merk wel dat ik na die kop revisie + zuiger wissel meet compressie had dan voorheen.
 
Oliekanaal aanpassingen?
Welk bouwjaar bedoel je dan?
Heb dit nog nooit ergens gehoord van de 2008/2010 modellen.
Mijn 510 doet het perfect nadat ik wat versleten onderdelen heb vervangen.
Lente 2015 de versnellingsbak gewisseld, vorig jaar de schakelwals nog gedaan.
Afgelopen winter de cilinderkop gereviseerd..

Dus zo ongeveer alles, merk wel dat ik na die kop revisie + zuiger wissel meet compressie had dan voorheen.

Als de kop van de eerste modellen vergelijkt met de latere 510's zie je een verschil in de afwerking en diameter van de oliekanalen. Als je die bij een koprevisie het zelfde freest smeert het net allemaal wat beter. Het is niet perse nodig maar als je toch bezig bent...
 
Terug
Bovenaan Onderaan