Leuk dat het je goed bevallen is!
10 en 11 juni zijn we er met een groepje, we hebben koffie, bier en een barbecue. Je bent welkom.
Dat had je er niet bij gezegd... helaas moet ik passen, volgende week weekendje bilstain!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Leuk dat het je goed bevallen is!
10 en 11 juni zijn we er met een groepje, we hebben koffie, bier en een barbecue. Je bent welkom.
Leuk dat het je goed bevallen is!
10 en 11 juni zijn we er met een groepje, we hebben koffie, bier en een barbecue. Je bent welkom.
Na jaren droog te hebben gestaan en daarvoor 2 ktm lc4's gehad te hebben, kan ik me nu weer eindelijk eigenaar noemen van een 510 te omgebouwd naar supermoto
Het blok moet wel gereviseerd worden , dus kan voorlopig nog niet rijden. Maar als iemand hier een goede 510 blok heeft die ik kan overnemen, dan kan ik alvast rijden en tussendoor de huidige blok reviseren.
Weet iemand een goed adresje voor revisie in de omgeving van Breda.
Mijn dank alvast
Na jaren droog te hebben gestaan en daarvoor 2 ktm lc4's gehad te hebben, kan ik me nu weer eindelijk eigenaar noemen van een 510 te omgebouwd naar supermoto
Het blok moet wel gereviseerd worden , dus kan voorlopig nog niet rijden. Maar als iemand hier een goede 510 blok heeft die ik kan overnemen, dan kan ik alvast rijden en tussendoor de huidige blok reviseren.
Weet iemand een goed adresje voor revisie in de omgeving van Breda.
Mijn dank alvast
Inderdaad SMX kan ik van harte aanbevelen. Weet niet wat er moet gebeuren aan de 510 maar goedkoop is het niet. Mijne is ook bijna compleet gereviseerd, alleen de versnellingsbak moet nog.
Houd er ook rekening mee als de vering nog niet gedaan is dat er ook bij komt. Ook dat heb ik uit eigen ervaring meegemaakt dat het rijden met een enduro setup niet echt goed gaat op de baan.
Het gaat om een TE510? En hoeveel heeft die gelopen?
Yup TE510, onbekende historie door een niet werkende teller. Motor loopt wel alleen rookt erg en in het olie zat koperkleurige ijzervijlsel (Bigend waarschijnlijk). Ik ga op mijn gemak het blok openhalen en dan zie ik het wel.
Het valt me ook op dat er geen goede blokken aangeboden worden online.
Ik heb de voorpoten opnieuw laten shimmen en oliekamer aangepast , werkt voor mij voor wat ik er mee doe prima.
Heb laatst door HK de achterveer af laten stellen en voorpoten laten afstellen qua demping zodat de boel in balans is en als goed is weet ik zaterdag als ik ga rijden of setup goed is.~Inderdaad SMX kan ik van harte aanbevelen. Weet niet wat er moet gebeuren aan de 510 maar goedkoop is het niet. Mijne is ook bijna compleet gereviseerd, alleen de versnellingsbak moet nog.
Houd er ook rekening mee als de vering nog niet gedaan is dat er ook bij komt. Ook dat heb ik uit eigen ervaring meegemaakt dat het rijden met een enduro setup niet echt goed gaat op de baan.~~
Mij werd verteld dat voorvering redelijk snel moet zijn qua uitveren, heb er de ballen verstand van en ben op hun advies afgegaan kerel van HK vond dat die best wel goed stond en met een paar klikjes erbij moest het nu goed zijn.
Achter was die te traag en hebben ze de verrspanning iets strakker gezet en toen demping aangepast.
Ga het zaterdag meemaken of het zo goed is en wat ik ervan merk
Ook gelijk maar ff ander voorbandje gemonteerd dus ben benieuwd en heb er reuze zin in
Yup TE510, onbekende historie door een niet werkende teller. Motor loopt wel alleen rookt erg en in het olie zat koperkleurige ijzervijlsel (Bigend waarschijnlijk). Ik ga op mijn gemak het blok openhalen en dan zie ik het wel.
Het valt me ook op dat er geen goede blokken aangeboden worden online.
Yup TE510, onbekende historie door een niet werkende teller. Motor loopt wel alleen rookt erg en in het olie zat koperkleurige ijzervijlsel (Bigend waarschijnlijk). Ik ga op mijn gemak het blok openhalen en dan zie ik het wel.
Het valt me ook op dat er geen goede blokken aangeboden worden online.
Yup TE510, onbekende historie door een niet werkende teller. Motor loopt wel alleen rookt erg en in het olie zat koperkleurige ijzervijlsel (Bigend waarschijnlijk). Ik ga op mijn gemak het blok openhalen en dan zie ik het wel.
Het valt me ook op dat er geen goede blokken aangeboden worden online.
Het zijn gewoon erg goede blokken (vooral de italiaanse), ik heb helaas ook pech gehad met mijn vorige 510. Ik heb toen een blok gevonden bij Henk Pel in het noorden van het land. Die heeft wel veel Husqvarna spul maar je moet net geluk hebben. Online weinig te vinden en vooral rond gaan bellen bij de bekende adressen. Ben van Erp heeft ook erg veel!! Toen ik zocht geen compleet gebruikt blok, wel alle onderdelen voor een nieuwe
Volgens mij heeft iedereen pech met een 510, het lijkt erop dat iedereen er maar gewoon mee rijdt alsof het een 4-cilinder is het echt nooit omkijkt naar een beetje onderhoud. Eeuwig zonde want hierdoor is het vrij lastig een beetje goedkoop de instap te kunnen maken naar supermoto
Volgens mij heeft iedereen pech met een 510, het lijkt erop dat iedereen er maar gewoon mee rijdt alsof het een 4-cilinder is het echt nooit omkijkt naar een beetje onderhoud. Eeuwig zonde want hierdoor is het vrij lastig een beetje goedkoop de instap te kunnen maken naar supermoto
Oliekanaal aanpassingen?
Welk bouwjaar bedoel je dan?
Heb dit nog nooit ergens gehoord van de 2008/2010 modellen.
Mijn 510 doet het perfect nadat ik wat versleten onderdelen heb vervangen.
Lente 2015 de versnellingsbak gewisseld, vorig jaar de schakelwals nog gedaan.
Afgelopen winter de cilinderkop gereviseerd..
Dus zo ongeveer alles, merk wel dat ik na die kop revisie + zuiger wissel meet compressie had dan voorheen.