Nu het weer slechter wordt komen er wat meer kansen om te sleutelen. De koelvloeistof is bijgevuld en de remvloeistof is ververst. Ik heb ook nog een setje "shorty" remhendels in bestelling. Ik weet niet 100% zeker of ze gaan passen, maar als dat wel zo is zal ik hier later zeker meer over laten weten.
Het volgende klusje wordt de eerste oliewissel. Ik heb al een kleine momentsleutel gekocht, alleen nog een inbus-dop kopen en we kunnen beginnen. Toen ik de motor kocht kreeg ik er een halve fles olie bij. Deze was bij een respectable MX motorzaak in België aangeschaft. Het is Denicol Thumperlube 10W60. Volgens het boekje hoort er echter 10W50 in. Hier in het topic lees ik dat er meer mensen met 10W60 rijden. En ik neem aan dat de betreffende motorzaak ook een reden heeft om 10W60 voor te stellen? Is dit een "insider-tip" net als de hogere wissel frequentie? Zoja, wat zijn dan de voordelen om met 10W60 te rijden?
[afbeelding]
ps.Sorry voor mijn hoge vraag-frequentie. Als ik de motor wat beter leer kennen hoop ik ook iets bij te kunnen dragen aan dit topic...
Die extra regel in de tabel had ik inderdaad overheen gelezen, maar ik was sowieso van plan om iedere 500km de olie te wisselen.Voor een begrensde (en laf bereden) 450/510 staat 5000km voor de oliewissel. Voor een circuitfiets op basis van een TE/SMR 5 uur = ~300km.
Die extra regel in de tabel had ik inderdaad overheen gelezen, maar ik was sowieso van plan om iedere 500km de olie te wisselen.
Maar ik begrijp dat 10W60 geen probleem is. Ik kan met deze halve fles een oliewissel doen, daarna wil ik toch overstappen op Bel Ray Thumper en dan pak ik denk ik gewoon de 10W50, zoals voorgeschreven...
Bel Ray Thumper 10W50 (wel de synthetic ester nemen) is prima. Die smijt ik altijd in m'n TM, waar hij overigens na 4 uurtjes weer uit mag.In mijn Husky gooi ik altijd Motul 7100 10W60, om de 1250km bij enkel straatgebruik.
ik kwak putoline 10w50 in de 2008 510 smr.
iedere +-4u nieuwe olie incl filter.
ik kwak putoline 10w50 in de 2008 510 smr.
iedere +-4u nieuwe olie incl filter.
Gisteren nog ff dagje juniortrack gedaanheb nu een 46T achter en dat gaat perfect in combi met 14T voor
Volgend project word 4 zuiger remklauw in bouwen
Zou iemand me wat meer kunnen vertellen over het mogelijke bouwjaar van deze moto?
Frame, blok,... aan de hand van deze foto?
Ik vind op het internet niet zo direct een overzicht van de bouwjaren van de husqvarna 610.
Mvg Stijn[afbeelding]
Op papier een 610 van 2000 maar zoveel twijfels/meningen. Heb er interesse in maar heb zo het gevoel dat ik niet weet wat ik koop en dat doet me twijfelen. Start wel goed.
Op papier een 610 van 2000 maar zoveel twijfels/meningen. Heb er interesse in maar heb zo het gevoel dat ik niet weet wat ik koop en dat doet me twijfelen. Start wel goed.
Killswitch misschienWelke schakelaar bedoel je precies? Ga ik daar morgen ook even na kijken.