Sjiefke
MF veteraan
Nu het weer slechter wordt komen er wat meer kansen om te sleutelen. De koelvloeistof is bijgevuld en de remvloeistof is ververst. Ik heb ook nog een setje "shorty" remhendels in bestelling. Ik weet niet 100% zeker of ze gaan passen, maar als dat wel zo is zal ik hier later zeker meer over laten weten.
Het volgende klusje wordt de eerste oliewissel. Ik heb al een kleine momentsleutel gekocht, alleen nog een inbus-dop kopen en we kunnen beginnen. Toen ik de motor kocht kreeg ik er een halve fles olie bij. Deze was bij een respectable MX motorzaak in België aangeschaft. Het is Denicol Thumperlube 10W60. Volgens het boekje hoort er echter 10W50 in. Hier in het topic lees ik dat er meer mensen met 10W60 rijden. En ik neem aan dat de betreffende motorzaak ook een reden heeft om 10W60 voor te stellen? Is dit een "insider-tip"net als de hogere wisselfrequentie? Zoja, wat zijn dan de voordelen om met 10W60 te rijden?
ps.Sorry voor mijn hoge vraag-frequentie. Als ik de motor wat beter leer kennen hoop ik ook iets bij te kunnen dragen aan dit topic...
Het volgende klusje wordt de eerste oliewissel. Ik heb al een kleine momentsleutel gekocht, alleen nog een inbus-dop kopen en we kunnen beginnen. Toen ik de motor kocht kreeg ik er een halve fles olie bij. Deze was bij een respectable MX motorzaak in België aangeschaft. Het is Denicol Thumperlube 10W60. Volgens het boekje hoort er echter 10W50 in. Hier in het topic lees ik dat er meer mensen met 10W60 rijden. En ik neem aan dat de betreffende motorzaak ook een reden heeft om 10W60 voor te stellen? Is dit een "insider-tip"
ps.Sorry voor mijn hoge vraag-frequentie. Als ik de motor wat beter leer kennen hoop ik ook iets bij te kunnen dragen aan dit topic...
Laatst bewerkt: