Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het Kawasaki Z650 Topic, '76 tot '83

nou ik ben een beetje aan het brain-stormen voor mogelijkheden. spaken voor wiel zijn flink verroest dus beter voorwiel en dat fiets-wiel eruit van achteren. daar mag wel een forser exemplaar in. idd coert ik heb hem van mp jannes. maar mijn eerste prioriteit is hem draaiende te krijgen en aangezien de geldboom al een tijdje geleden gekapt is, denk ik aan een lopend donor blok.
 
Ik heb nog een 750 blok dat ook in een 650 heeft gezeten. Ligt al een paar jaar in de schuur maar misschien kan je dr wat mee
 
Ik zou hem zo origineel mogelijk houden.
Zodra je echt naast de restauratie ook nog gaat ombouwen, loopt je bankrekening 2x zo hard leeg

Voorwiel opnieuw (laten) spaken en er een achterwiel of naaf bijzoeken, wil je achter breder kan je er nog voor kiezen om 3 of 3,5" velg te laten spaken. Dan kun je een 130-140 band monteren.
Breder zou ik niet gaan, dan ontkom je niet aan offset tandwielen, bussen/spacers draaien etcetc. allemaal spul waar je tegenaan loopt als je gaat ombouwen.
 

Dank, je hebt me een hoop schrijfwerk bespaard
 

Nogmaals dank
 
ok jongens dat is mooie duidelijke info.
ik denk dat ik me nu eerst maar moet richten op het blok om de z weer tot leven te wekken.
ik heb gelukkig alle tijd want er zit geen deadline op, dus kan ik nog tijdje het net afstruinen. bedankt zover
 
Carburateurs schoon en deksels gepoetst, al het gore werk is al gedaan..
 
Zoals Rob al schreef, leuke basis

Uitlaat? Zou ik je een Vance&Hines adviseren.
Ziet er heel goed uit, is niet te luid en redelijk betaalbaar vanuit de states

Is ook een optie

Maar een Kawasaki mag best wel wat geluid maken
 

Ja ik moet er ff voor rijden 370 km op en neer maar daar heb ik het voor over.

De motor gaat ook niet duur weg een euro per cc

Morgenvroeg haal ik haar op.


Maar jij hebt ook een leuk project.

En een goed idee van je om er nog 1 erbij aan te schaffen om zo 1 goed z650 te krijgen.
 


Welkom bij de club

Ik zou beginnen met het zoeken van een z650 blok.

Of liever een complete z650 en die je nu hebt gebruiken als donor
 
Ik denk dat Court nu al schik heeft van zijn topic,je ziet het hoe leuk het is anderen te kunnen helpen met raad en daad bij te staan en soms onderdelen te verkrijgen cq te ruilen enz
 
ja daan. de kleur vond ik dus ook mooi.
nog ff vraagje jongens.
een blok van kawa ltd kz 750 past ook? ik denk zelf van wel maar hoor het graag van jullie.
 
Een GPz750UT (unitrack) blok past er zo in.
Wel een paar langere ophangings-vulbussen maken (of uitvullen)
Koppelingskabel zit wel aan de andere kant van het blok.
Je heb gelijk ook een electronische ontsteking (wel de Z650 kabelboom voorzien van de 750-CDI).

Vlgs. mij moet je wel het luchtfilterhuis vervangen door losse K&N-filters. (bij mij zaten op de Z650 nl. al K&N's)

Heb deze swap ook al jaren geleden gedaan.

Een Z750/GPz750 is nl. gewoon een opgeboorde Z650.
Let op: ook het 750 carter is opgeboord, dus een 750 onderblok/cilinderkop past niet op 123 op een Z650-onderblok. 750 heeft voor de nokkenas een morseketting, net als de laatste Z650-serie.
Z650 Uitlaat past ook gewoon.
Vlgs, mij moet je wel het luchtfilterhuis vervangen door losse K&N-filters.

Dit Gpz750UT-blok is ook meteen het meest vermogend blok in de serie (85 pk).
En met een 810 Wiseco-kit nog meer........

Greetz, Q




 
Laatst bewerkt:
Vandaag de z650 opgehaald en het lijkt mij inderdaad een mooie basis.

Hij gaat helemaal uit elkaar om te stralen en te coaten en verchromen.

En motorblok ook ff nakijken natuurlijk anders is het half werk