Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het MT-03 Topic deel VI: Komen en gáán

Status
Niet open voor verdere reacties.

steveman

MF veteraan
3 jul 2008
4.292
395
Het MT-03 Topic deel VI !
Komen en gáán


MT-03 - Onverslaanbaar in de stad, fun daarbuiten​

De Yamaha MT-03 is een design-voorbeeld. Kijk naar de stijlvolle achterbrug, de opvallende enkelzijdige achtervering en de dubbele uitlaat. Een revolutionaire motorfiets, gemaakt voor het leven op straat. Een cultmotor, gemaakt om plezier te maken in de stad en ver daarbuiten.

Met een licht, compact motorblok voorzien van brandstofinjectie, gevuld met instant acceleratie bij elk toerental. Alles is gegoten in een korte wielbasis en een doordacht zwaartepunt, waardoor de bestuurbaarheid verbluffend is en grip op elk oppervlak volop voorradig blijft. En.... een prachtig geluid!

Voor als je denkt wat is dit in hemelsnaam voor een bike, volgens ons is dit de beste omschrijving:

Een MT-03 is een naked bike met supermotard wielbasis en een off the road motorblok.
Het voordeel is dat je er alles van kan maken wat je wil! Er zijn niet veel types met al deze eigenschappen. Hij rijdt als off the road met straat banden, stuurt als een crosser/SM en je krijgt dikke armen als op een naked. Als berijder hiervan moet je beetje anders zijn dan gemiddelde MotoPort klant

En omdat jullie die mafjannen in dit rare topic natuurlijk niet op hun woord geloven hier een kleine test: Motorfreaks.nl "Naked test: twee tegen één"

Het begon met een concept:


Uiteindelijk is het de bike geworden zoals wij hem allemaal kennen

een zijaanzicht


en de andere kant


meer informatie is hier te vinden:
Yamaha Motor Nederland
Yamaha Motor Europe
Yamaha Motor Europe: Concept model

MT03 disclamer:
"Auteurs van dit topic kunnen niet hoofdelijk, dan wel collectief, aansprakelijk gesteld worden voor enige vorm van enthousiasme, opwinding, lust, geldverspilling of andere vormen van on-calvinistisch gedrag, evenmin voor de financiele gevolgen van zulk een tentoongespreid gedrag, resulterend in een financiele onbalans in de banksaldo's van derden"


En wat piccas van trotse MT-03 rijders die actief zijn in dit topic:

Elhippo:

FZSsemans:


Robbus:


Vive Mt-03:


Roelnuldrie:



Karin MT- 03:

Blue_eyes: Kijkt met een gevoel van nostalgie naar bovenstaande foto.

j0rDy: Speelde met vuur.

Steveman: Raakte verslingerd aan een horzel.

Hjr1100s: Werd Bij Mercedes Weggestuurd.

Yammie 03:


Rupke_mt-03:

Cige
Jora:

MT03Danny:

MuppieJ:

Trebbors:

TRvM:

wowie:

Anya:
In het vorige topic is unaniem besloten dat Anya op dit moment de mooiste MT03 heeft! voor meer foto's zie deel 3 van onze reeks! anya heeft een zeer geslaagde poging gedaan om de MT03 een zo ruw mogelijk uiterlijk te geven door ALLE onderdelen op de fiets MATZWART! te laten spuiten/anodiseren...let vooral op de voorvork, mono seat cover en de uitlaatdempers die het geheel afmaken...

Voor:

Na:


En waar rijden al deze mafhansen dan zo rond?
(Klik om jezelf toe te voegen! (gmailaccount nodig, NB dit plaatje update niet automatisch))

links naar de vorige delen:
Het MT-03 Topic deel Vieah *insert zwarte zijn sneller grap
Het Yamaha MT-03 Topic Deel (MT-0)3!
Het Yamaha MT-03 Topic Deel 2
Het Yamaha MT-03 topic




"Hey, ik ben ook verstandig geweest en het een MT-03 gekocht!! Mag in in de startpost met m'n foto?"

-Maar natuurlijk, stuur me een "privébericht" (dit knopje onder m'n naam: ), dat is de snelste weg (En dan zie ik 'm niet over het hoofd )




Is er nog een professionele woordsmid die er wat moois over heeft gezegd? Jazeker!
Met dank aan de attente blauwe ogen van Blue_eyes:







Moet ik verder nog iets weten?

Uh...

[/doclib]
[/doclib]
 
Laatst bewerkt:
  • Onderwerp starter
  • #5
meer dan 2500 posts --> nieuw deeltje!

Wel opletten he
 
Jahaaaaa, weggegaan en toch weer hier!

Stephan, in de koptekst van de OP misschien ook ff de volledige titel van dit topic vermelden, en niet alleen dat het deeltje VI is?
 
Laatst bewerkt:


Ja klopt, wat er allemaal op kan zit erop! Heb alleen het duozitje eraf gehaald omdat ik daarbij geen duo handgrepen erop had en bij het gewone duozadel wel en daardoor kan ik beter de motor verplaatsen voor mezelf omdat ik niet zo groot ben.
toen ik hem in mrt kocht stond er 5080km op, nu alweer in de 8000!
Jij ook veel plezier met je MT!
 


KIJK!!!!

En dat allemaal hier in de garage gereden tussen het poetsen door!

Kan overigens ook zijn dat die kilometers erop zijn gedraaid tijdens het poetsen van de voorvelg....
 
Laatst bewerkt:
En ik heet Stefan

Eindelijk zie je het :D

Elke gelegenheid aangrepen om jouw naam verkeerd te schrijven en maar hopen dat je hapte
 
Laatst bewerkt:
KIJK!!!!

En dat allemaal hier in de garage gereden tussen het poetsen door!

Kan overigens ook zijn dat die kilometers erop zijn gedraaid tijdens het poetsen van de voorvelg....




dan is er iets mis met mijn voorwiel/kilometerteller want ik ben ook al aardig aan poetsen geweest, maar heb er nog geen tiende km bij gekregen

dat brengt mij op het volgende; kan iemand mij hier aan de service manual helpen?? in een eerder deel heb ik ergens gelezen dat iemand deze digitaal had........

grtz, maarten
 
Laatst bewerkt:
gisteren trouwens voor de fun eens de db-killaz in de akra's geschroefd......

toen even starten en jawel......zag aan het trillen van de spiegels dat de motor liep

klein rondje gereden en ze er toen maar weer uitgehaald, want dat klonk toch beter

ook even met een stuk draad in die pijpen zitten voelen, maar volgens mij zitten er bij mij katalysators in het Y-stuk, want ik kwam daar niet verder. Mijn MT is van 2007, maar de vorige eigenaar heeft in 2008 de akra's laten monteren. Wellicht dus het verkeerde type besteld (model 2008 en later) of zou dat niet kunnen.....??

indien ja.... wat zou het verschil maken en kan ik deze eruit halen? heb verder geen boekjes van de akra's bij de motor gekregen......

TIA
 
Ik denk niet dat er überhaupt verschil in de uitlaat zit vanaf 2006 tot heden....
 
Ik denk niet dat er überhaupt verschil in de uitlaat zit vanaf 2006 tot heden....

De Akra was/is leverbaar in twee uitvoeringen, mét en zónder catalysators.
Toen ik die van mij bestelde heb ik ook expliciet aangegeven dat die van mij mét cat geleverd moest worden (wereldverbeteraar die ik was... )
Die zitten (als ze er in zitten) net na het Y stuk (twee stuks dus), daar zit een verdikking in beide pijpen.

Hier goed te zien:



Op de Yamaha site staat bij de accessoires nu alleen nog maar de uitvoering mét cat's...
 
Laatst bewerkt:
Achso! Maar met of zonder cat, bouwjaar maakt toch niet uit?
 
Geinig op dit topic hè, iemand stelt een serieuze vraag, en hij krijgt behalve het echte antwoord ook meteen 12.594 onzin reakties....



 
En ik heet Stefan

Eindelijk zie je het :D

Elke gelegenheid aangrepen om jouw naam verkeerd te schrijven en maar hopen dat je hapte

Ah..... alle andere Stephans die ik ken schrijven hun naam allemaal met ph.....

Ik zal het proberen te onthouden Stefan, maar heb a.u.b. een beetje clementie met deze old geezer....

 
Je verkeert in goed gezelschap hoor :D

Ik krijg al 29 jaar verjaardagskaarten van m'n tante met "Stephan" er in
 
Status
Niet open voor verdere reacties.