Ondanks dat ik een 35KW versie (2015) heb kan de je 'grote' jongens door de vele bochten toch goed blijven volgen en in de bochten zelfs liep ik vaak op ze in.
De perceptie dat een motor opeens langzaam is op het moment dat deze A2 begrenst is is onjuist. Je kan het misschien niet snel genoeg vinden, maar het is niet langzaam. Die perceptie is zo sterk aanwezig dat menig A2 rijder zich soms wel een beetje indirect lijkt te verontschuldigen daarvoor.
Begrijpelijk ook. Als A2 rijder ben je vaak het mikpunt van dom commentaar. 'Echte motor kopen' 'Brommer' en soortgelijk commentaar die in mijn ogen doorgaans enkel de incompetentie van de commentator in kwestie weergeven.
Hier op de verhuur afdeling is het incidenteel wel eens voorgekomen dat er een dubbele boeking plaatsvond. Ik had 3 MT-07's staan. 1 A, de rest A2. Klant huurde A versie. Die was dus dubbel geboekt. Bood hem een A2 alternatief aan, weigerde hij want te langzaam. Bood hem het andere A2 alternatief aan (zonder te zeggen dat het een A was of A2) en kwam terug met een dikke grijns op zijn gezicht dat hij zo veel koppel had en zo rap was. Ik heb er toen maar een stoel bij gepakt om even te kunnen zitten. Een menselijk lijf kan maar zoveel ironie verwerken. Ik werd er draaierig van. De klant vond me maar raar toen ik dat deed.
Vervolgens Kocht de klant een (vol vermogen) MT-07 en heeft tot op de dag van vandaag nog steeds niet door gehad dat hij op oorspronkelijk op pad was met een A2 machine. Ik hoop niet dat hij mee leest.
Echt gebeurd. Hier en daar tikkeltje gedramatiseerd voor uw lezers-vermaak.
Sorry, ik dwaalde even af.
Ik ben heel benieuwd hoe je ervaringen zijn (vooral in de regen), dus schroom niet om het hier te laten weten
HahahaMooi verhaal man, geweldig.
Zo zie je maar wat informatie doet en wat gegevens betreft je gevoel op de machine het vermogen anders aanvoelt.
Wat een machine.. wat een heerlijk iets dat quickshifter, wat is ie fel, wat een geluid uit zo'n standaard uitlaatje van dit monster. Heerlijk.
Vandaag mijn 09 mogen ophalen. En dan maar zo zoetjes aan de stalling... want het (ik ben een mooi weer rijder en heb een werkbus voor de deur staan) weer zit ook wel weer tegen. Maar dan kunnen we lekker sparen en struinen naar opsmuk voor de 09
[afbeelding]
Zo, de banden (Michelin Pilot Road 4 2 CT) zijn vanmorgen gemonteerd. Helaas regende het de hele morgen dus niet echt goed kunnen testen en het siliconen laagje moet er natuurlijk nog even af. In het begin was het dus nog even oppassen. In het begin glibberde de achterband wat - door dat siliconen laagje - op rotondes met gas geven, maar na een 20-tal kilometers was er al aardig grip naar mijn idee. De lange duur test volgt later. Ik heb er nu nog maar 55 kilometer mee gereden volgens mij.
Mooi man. Wanneer was jij er vandaag trouwens? Ik was er vanmorgen met mijn vader (10.30). Zijn MT voor de 1000 km beurt en de mijne voor de nieuwe banden.
Sorry maar dat siliconen verhaal is onzin. De bandenfabrikanten gebruiken geen siliconen in hun mallen om de banden te lossen. De mallen zijn zo glad dat de banden er zo uit ploppen en geen bandenfabrikant die ze klanten op weg zou durven sturen met een laag siliconen op de banden
Dat ze nog niet hun volle grip hebben omdat ze nog vers zijn en ingesleten moeten worden, ja dat merk je.
Ik was er rond 1 uur met mijn ouwe heer. Mijn MT07 staat daar nu bij Gebben met een SC project eronder en het hele mikmak aan smuk erop. Hij valt wel op als je daar de volgende keer bent!
Jammer ja, dan zijn we elkaar net misgelopen. Vermoedelijk heb je dan ook mazzel met het weer gehad en was het bij jou droog! Zal ff opletten op jouw oude MT07 als ik daar weer ben! Mits ie er natuurlijk nog staat en niet verkocht is.
Zo, de banden (Michelin Pilot Road 4 2 CT) zijn vanmorgen gemonteerd. Helaas regende het de hele morgen dus niet echt goed kunnen testen en het siliconen laagje moet er natuurlijk nog even af. In het begin was het dus nog even oppassen. In het begin glibberde de achterband wat - door dat siliconen laagje - op rotondes met gas geven, maar na een 20-tal kilometers was er al aardig grip naar mijn idee. De lange duur test volgt later. Ik heb er nu nog maar 55 kilometer mee gereden volgens mij.
Ff een vraagje... Het valt mij op dat de duozit erg los zit als ie in het slot zit. Achteraan zit ie goed vast, maar thv de bestuurderszit kan ik 'm aardig op en neer rammelen. Lijkt me dat dat niet zo hoort.Zijn er meerderen met dat "probleem"? En wat kan daar evt aan gedaan worden?
Edit: Alle rubberen doppen onder de duozit zitten op hun plek.
ik heb helaas wel af en toe een bui gehad... maar dat voel je toch niet als je net op de 09 stapt !
ben wel benieuwd hoe de 07 er straks bij staat bij ze
Spannend! Nog maar even verder afwachten dan, tot de band een beetje ingereden is
Hier precies hetzelfde probleem. Kan niks aan gedaan worden volgens de Yamaha dealer (misschien dat je zelf wat kan knutselen om het op te lossen. Wat bij mij werkt is om de ruimte onder de duo seat vol te stoppen met spullen, zodat ie niet meer kan bewegen
Oh ok. Eigenlijk best apart als dat veel voorkomt. Dat de leiding van het design-team van Yamaha dat niet eerst even getackeld heeft voordat het definitief op de markt kwam.Hier precies hetzelfde probleem. Kan niks aan gedaan worden volgens de Yamaha dealer (misschien dat je zelf wat kan knutselen om het op te lossen. Wat bij mij werkt is om de ruimte onder de duo seat vol te stoppen met spullen, zodat ie niet meer kan bewegen
Toch heb ik ergens ook wel een beetje het vermoeden dat dit bewust is gedaan. Precies wat je zegt over die kontkuip. Een rel in je klantenbestand over een loszittend achterzitje is beter dan een REL over een achterzitje wat je motor beschadigd.Oh ok. Eigenlijk best apart als dat veel voorkomt. Dat de leiding van het design-team van Yamaha dat niet eerst even getackeld heeft voordat het definitief op de markt kwam.
Wellicht dat een monozit wat strakker zit. Las volgens mij al eens hier dat er een rubberen randje onder moest omdat die de kontkuip kon beschadigen. Gaan het allemaal nog wel ontdekken...
Dat ie wat hoger boven de kontkuip zit ivm voorkomen van beschadigingen, dat begrijp ik wel. Maar dat ie zo enorm rammelt vind ik dan wel apart. Ik wacht de monozit wel af (komt nog wel), als ie dan ook zo los zit ga ik eens even kijken wat ik daar aan kan doen.Toch heb ik ergens ook wel een beetje het vermoeden dat dit bewust is gedaan. Precies wat je zegt over die kontkuip. Een rel in je klantenbestand over een loszittend achterzitje is beter dan een REL over een achterzitje wat je motor beschadigd.
Bij mij zit ie juist strak in het slot, maar los bij het scharnier, wellicht kan daar het eea aangepast worden.Ik heb het wiebelen/rammelen van de duozit ook. Heb onlangs met van die anti kras viltjes (die je onder stoelpoten enzo kunt plakken) onder de rubberen doppen geplakt. Resultaat is dat het rammelen weg is maar je ook je duo-zitje amper meer los uit het slot krijgt.
Ik heb hard moeten drukken op de duozit en dan het slot ontgrendelen om hem weer los te krijgen.
De ruimte lijkt dan in mijn ogen meer in het slot te zitten (welke die dan ook nodig lijkt te hebben)
Wellicht zou een stukje neopreen band of iets dergelijks wat goed kan inveren een beter resultaat geven dan de viltjes die de ruimte te strak opvullen en er geen beweging meer in het zitje komt.