Oh ok, het zijn beide mooie motoren, maar wat je gevoel zegt mbt de snelweg, zou best eens goed kunnen. Merk met de 07 dat ie voldoende vermogen heeft voor mij voor op de relatief korte stukjes die ik op de snelweg rijd. Langere stukken pak ik toch liever mijn SP, vind het extra vermogen toch wel lekker om rustiger te kunnen rijden (qua toeren). Denk dat je met een 300cc "onrustig" op de snelweg zit, vanwege de constante hoge toeren om met het verkeer mee te kunnen komen, vraag me af of je ook nog wat extra's hebt om te kunnen gebruiken met anticiperen.Bedankt voor je reactie!
Nieuw dus Parallel twin id en vol vermogen.
Street Triple 765RS, verder hoef je in mijn ogen niet te zoeken. Ben gek op mijn 07'tje....maar dat ding, ongelooflijk hoeveel grip, vertrouwen, controle en beleving je daarop hebt!
Is misschien nog niet nodig maar kan nooit kwaad. Zijn ook de kosten niet. De rest is aan jou natuurlijk.In het schema van Yamaha staat olie vervangen bij de 20.000 aangegeven.
Zal het morgen nog wel even vragen, kan morgen al terecht
Die 14kg is een 10 met een 10+ vergelijken. Beide motoren zijn namelijk exceptioneel lichtgewicht en beide uitstekend te gebruiken in de stad. In het geval dat 95% van alle kilometers die je maakt stedelijke kilometers zouden zijn zou ik zeggen MT03. Anders niet. Ga proefrijden. Ga ze proberen.
Daaraantoevoegend, als je besluit je motor te verkopen voor iets anders dan ben je een stuk langer bezig om van een MT03 af te komen in tegenstelling tot een 07 die niet aan te slepen is. Is ook interessant om mee te wegen denk ik.
Oh ok, het zijn beide mooie motoren, maar wat je gevoel zegt mbt de snelweg, zou best eens goed kunnen. Merk met de 07 dat ie voldoende vermogen heeft voor mij voor op de relatief korte stukjes die ik op de snelweg rijd. Langere stukken pak ik toch liever mijn SP, vind het extra vermogen toch wel lekker om rustiger te kunnen rijden (qua toeren). Denk dat je met een 300cc "onrustig" op de snelweg zit, vanwege de constante hoge toeren om met het verkeer mee te kunnen komen, vraag me af of je ook nog wat extra's hebt om te kunnen gebruiken met anticiperen.
Vwb de 07, het is een gooi- en smijtfiets 1e klas, voor in de stad is ie zeker perfect, denk dat je het verschil in gewicht niet zo gauw zal merken, maar het vermogen wel.
Ik den de laatste jaren alleen maar racers gewend (niet dat ik een Rossi ben, in tegendeel zelfs), maar ik ben met de MT helemaal om (ondanks dat ie van mijn vrouw is).
In ieder geval succes met het maken van je keuze, we horen graag wat het geworden is
Thanks!
Jullie schrijven en bevestigen wat ik al vermoedde.
300cc zal net kunnen voor een stukje snelweg maar voor regelmatig(er) rijden daarop gewoon niet doen.
Ik ga in Nov met beiden proefrijden, laat het jullie nog weten.
Heb nog een BMW scarver uit 2003 ( met ABS aan/uit zetbaar ) achter de hand om mee te vergelijken.
Bedankt voor de reacties!
En mooi weer zo te zien!
Ik zie dat je geen tank tas/koffer hebt maar alle bagage gestapeld achterop.
Vind je dat beter/makkelijker dan verdelen op je tank en achter of is 1 koffer/tas gewoon handiger?
Succes met de verkoop bud. Ik heb even een bod dichterbij je vraagprijs geboden. Anders blijf je tot in den treure hangen op de 5251 en etc.Mijn MT07 van 2015 staat te koop
https://www.marktplaats.nl/a/motore...tm_campaign=socialbuttons&utm_source=whatsapp
Heeft er iemand een comfortzadel te koop zonder al te veel gebruikerssporen etc. Ik wil het toch eens proberen maar 260 euro gaat me dan te ver. Als je er 1 'over' hebt, let me know!