Klopt inderdaad. De NC 750 heeft een DCT, wat automatisch schakelt. Dus dat kan natuurlijk schelen, zodat je je beter kan focussen op de weg. Het kost alleen iets extra's als je die optie wilt nemen.
Verder heb ik voor mijn werk altijd mijn laptop nodig. Ik denk dat ik het beste hiervoor een geschikte rugzak moet vinden om deze mee te nemen.
Verder ga ik uiteraard proefritten maken om te kijken welke beter bij mij past, maar ik was gewoon nieuwsgierig naar jullie ervaringen met deze motor en dan ben ik soort van voorbereid waar ik op moet letten bij een eventuele aankoop.
In ieder geval bedankt voor jullie reacties!
Als ik je zo zie omschrijven wat je min of meer wilt hebben en eisen stelt heb ik het idee dat je misschien iets zoals dit ook kunt overwegen.
Ik ga het niet zeggen omdat dat nogal gevoelig ligt in Nederland voor sommigen maar klik maar gewoon even.
Een rugzak kan nog wel eens een probleem worden in tijden van een ongeval, dus als je die kan mijden zou ik dat doen.
Kriega R25/30 is een goeie rugzak voor op de motor
Edit R30 is te groot/niet nodig.
Je kan een rusgzak (evt hardshell) anders ook altijd nog aan de duozit vastknopen.
Goedemorgen allen,
Ik heb even een vraagje..
Ik was eerst van plan om in het voorjaar de Honda NC 750 S te kopen voor woon-werkverkeer en natuurlijk voor in mijn vrije tijd veel te rijden. Bij de nc 750 heb je veel ruimte in de motor om eventueel spullen mee te nemen.
Nu is mijn oog gevallen op de MT-07 (2018) met name de kleur fluor/grijs. Wat ziet dat ding er mooi uit!
Nu is mijn vraag... wat is jullie ervaring met de MT-07? Ook een aanrader voor o.a. woon-werk verkeer? En waar moet ik zoal op letten als ik volgend jaar er een wil aanschaffen?
Wat zijn de voor- en nadelen van die motor?
Alvast bedankt voor jullie reactie!
Ik ben super tevreden over mijn MT-07. Moet wel zeggen dat ik de motor puur voor plezier ritjes gebruik en niet voor woon-werk verkeer. Daar gebruik ik een andere tweewieler voor (de fiets).
Kan ieder geval wel zeggen dat de motor super stuurt en wendbaar is. Vermogen heeft ie ook genoeg. Ik hoef zeker niet onder te doen tijdens de Eifel tripjes. Al ligt het er natuurlijk ook aan wie op de motor zit. Qua bagage mogelijkheid gebruik ik altijd een rearbag (zie foto). Ben ook niet zo`n fan van een rugtas op de motor. Durf alleen niet te zeggen of er ook een laptop in past en of het ook praktisch is voor woon-werk verkeer. Foto is gemaakt in België op de terugweg vanuit de Eifel.
[afbeelding]
Als je dat zo gaat benaderen kan je net zo goed ook je helm thuis laten. Daar zou ik nog een keertje rustig over na denken.Het gezeur over als je valt dan........ ik denk dat je eerder een probleem hebt met een vangrail, boom of andere verkeersdeelnemer dan dat je rugzak een probleem opgaat leveren bij een val.
Stellen dat iedereen die iets roept op internet daar harde feiten bij zou moeten presenteren is natuurlijk volstrekt onzin. Zou ik ook wel willen overigens, helaas zit ik in de praktijk zelf te Googelen op zoek naar onderbouwingen. Ideetje?Dan wil ik graag met harde feiten zien hoevaak een rugzaak de oorzaak van een bepaalde letsel schade is geweest in vergelijking met andere oorzaken. Dan kan je tegen iemand zeggen: Kijk het is uit onderzoek gebleken dat een rugzak ...... % kans op ????
Daar kun je vanuit gaan. Dat is precies waarom ik namelijk mijn huiswerk doe als ik geconfronteerd wordt met stellingen en opinies. Motorrijden en alles gerelateerd is mijn werk. Misinformatie/misconceptie mbt veiligheid kan levens kosten.Tis al snel iemand verteld wat en dat verhaal wordt 1.000.000 keer gekopieerd en is ineens waarheid en onderbouwt.....
Stellen dat iedereen die iets roept op internet daar harde feiten bij zou moeten presenteren is natuurlijk volstrekt onzin. Zou ik ook wel willen overigens, helaas zit ik in de praktijk zelf te Googelen op zoek naar onderbouwingen. Ideetje?Daar kun je vanuit gaan. Dat is precies waarom ik namelijk mijn huiswerk doe als ik geconfronteerd wordt met stellingen en opinies. Motorrijden en alles gerelateerd is mijn werk. Misinformatie/misconceptie mbt veiligheid kan levens kosten.
Verder hoop ik toch niet in discussie te hoeven treden over of een rugzak wel of niet een potentieel risico is tijdens een ongeval. Dat lijkt mij vrij common sense. Indien dat voor jou anders blijkt wil ik daar best een discussie over voeren.
Toch nog even een stukje gereden vandaag... Zolang het niet glad is kan het nog, maar het is best wel fris!
https/youtu.be/dIRaHoDRMj4
Hier ook al ff in de stalling, eerst vanwege het weer in de hoop dat er nog droge dagen zouden volgen. Maar nu met die dikke laag pekel is het zeker overSinds twee weken de MT-07 officieel in winterslaap. Goed gewassen en schoongemaakt en onder een ademende hoes in mijn garage gezet. De accu er uit gehaald en deze staat warm op zolder. Af en toe hang ik deze aan de druppellader om te voorkomen dat ie ontlaadt.
Ik heb voor het wassen trouwens dit gebruikt. Werkt prima. Het vet/zand van de velgen druipt er bij wijze van spreken zo af. De ketting heb ik ontvet met Putoline Chain Degreaser. Die is nu ook mooi schoon en daarna goed ingevet natuurlijk.
Hier ook al ff in de stalling, eerst vanwege het weer in de hoop dat er nog droge dagen zouden volgen. Maar nu met die dikke laag pekel is het zeker over
Nu nog even wachten tot madame de nieuwe velgstickers heeft gesneden, kan ik die er nog op plakken. Tank nog even volgooien en dan kan de deken er overheen...