INTRODUCTIE TRACER 700!!!
Yamaha heeft onlangs meerdere fascinerende en innovatieve motorfietsen op de markt gebracht en wil het reeds uitgebreide programma met nieuwe modellen verder ontwikkelen. In de zomer van 2016 gaan we een sportief en veelzijdig nieuw model voorstellen, dat een belangrijke stap wordt voor het Sport Touring segment.
De veelzijdige en aantrekkelijke nieuwe Yamaha Tracer 700 is ontwikkeld vanuit het enorm succesvolle MT-07 platform, en staat op het punt om een nieuwe generatie rijders aan te trekken. Met de combinatie van indrukwekkende specificaties en een betaalbare prijs, en bovendien een sportieve en ranke stijl, heeft de Tracer 700 het potentieel om een ander beeld te creëren van de Sport Tourer klasse.
De Tracer 700, die gepositioneerd is om de nieuwe middelzware Sport Tourer te worden, is een natuurlijk 'step-up' model dat klaar is om het segment uit te breiden en het enorme succes van de Tracer 900 kracht bij te zetten.
Beschikbaarheid: Medio Juli
Prijs nog niet bekend
Ter vergelijk: In België kost de MT-07 6990, hier kost de mt07 7299. Dus ik gok voor de Tracer 700 in Nederland incl BPM en BTW op 8999 euro.
Ik hoop voor Yamaha dat ze in Nederland goed naar de prijs van de Kawa Versys 650 kijken, deze is €7999. €8999 voor een Tracer 700 is dan knap aan de prijs.
17 liter is toch prima? 340 km is toch wel ok voor de doorsnee doelgroep lijkt mij?
De Versys heeft minder pk's en is een stuk zwaarder. Het 700 cc blok van tracer heeft meer pk's en een veel gunstiger koppelverloop. In combinatie met minder gewicht kan dit nog wel eens een duidelijk verschil maken.
Maar goed, eerst maar even proefrijden. Overigens lijkt mij de Teneré 700 ook errugh interessant.
Een gunstiger koppelverloop? Als ik zo de dyno's bekijk zit er niet veel verschil in, behalve een paar newtonmeter. Nu is hij idd wel lichter, en meer vermogen, niet veel meer maar toch. Maar voor het zelfde geld heb je een Versys 650 inclusief zijkoffers en nog wat extra's.
Heb jij eigenlijk al eens proefgereden op een MT09 Tracer?
Vanaf het eerste uur was je, net als ik fan van het model.
Denk zelfs dat de 07 je zal verbazen.
Heerlijk bruikbaar vermogen en ultra zuinig.
Eerlijk is eerlijk, je Thundercat is geen krachtpatser de eerste 6000 toeren, weet vrij zeker dat een 07 een beter/sterker koppelverloop heeft.
Grappig dat je zithouding zo slecht vindt van de MT-09 Tracer, dat is juist de reden dat ik hem wél gekocht heb(lees: voor mij een prima zithouding, beste van al mijn motoren tot nu toe). Zo zie je maar weer hoe dat per persoon kan verschillen!
Wiebelen schijnt vrij makkelijk opgelost te kunnen worden door de vering te vervangen (hyperpro setje ofzo).. Maarja, als de houding je niet bevalt dan houdt het snel op natuurlijk!
en gelijk nieuw setje vering erop gaat weer een beetje tegen het 'budget' argument van de Tracer in
In alle tijd dat ik m'n MT-07 had heb ik geen vermogen gemist. Waarschijnlijk een combinatie van het lage gewicht en toch wel vrij veel koppel wat snel vrij komt (al laag in toeren).
Toegeven: op het laatst zat ik wel vaak al vrij snel tegen de volledige slag van het gas aan. Maar dat lokte de motor (met prima geluid van een ander uitlaatje) dan ook zelf uit
Leuke fietsKuipje sluit kwa kleur mooi aan.
Hopelijk komt die MT-07 Tenere snel, lijkt me leuker en bovendien wordt het wel tijd voor een echte nieuwe all road in deze klasse.
Oh en laten we dit topic wel zuiver houden, geen gezeik over die MT-09 Tracer aub
Met mijn Versys ben ik half Europa door gecrosst met bagage. Ik begrijp dus niet helemaal waarom een lichte motorfiets met een 700 cc twin met 75 pk als de Tracer niet geschikt is om te toeren, laat staan als vakantiefiets. In mijn beleving combineert een dergelijke fiets het beste van 2 werelden. De reis er naar toe kan redelijk comfort met behoorlijke snelheden worden afgelegd. Op de plek van bestemming smijt je de bagage er af en is het heerlijk knallen in de bergen. Ook met bagage blijft het lekker sturen.