als je 1.92m bent en het originele scherm hebt, kun je die het beste in de laagste stand zetten: dan komt de wind niet half op je helm en is het veel stiller.
(ben zelf 1.95m en heb ook de originele ruit)
Merci voor de tip! Dat heb ik nog niet geprobeerd. Klinkt in het eerste opzicht niet logisch, maar ergens toch ook niet onlogisch
. Ik heb dat Givi scherm gekocht, staat nu in de hoogste stand. het geluid van de wind is er nog wel, maar fluit veel minder bij hogere snelheden. Ook mijn hoofd is veel stabieler. Als ik naar links of rechts kijk, kan dat nu zonder dat de wind mij echt in die richting begint te trekken, of dat ik bij hoofdbewegingen het gevoel krijg dat er iemand aan mijn helm aan het trekken is. Als ik een beetje in elkaar duik, zit ik echt uit de wind, maar dan kijk ik helemaal door het windscherm, en het zit uiteraard niet comfortabel. Houding niet aan te raden als lange termijns zitpositie
. In de laagste stand van het Givi scherm (staat dan toch zeker meer dan 10 cm hoger dan de hoogste stand van het originele scherm) heb ik veeeeel last van wind. Alleszins, laagste stand van originele scherm ga ik zeker eens proberen.
Ik heb overigens ook een metalen baartje van Givi gekocht, wat je dan op de houder van het windscherm monteert en daarop dan een houder Givi met het idee mijn Oneplus 6 als GPS te gebruiken (die mannen hebben wel het een en ander aan me verdiend afgelopen week
). Zie de foto's hier lager. Voor mijn Oneplus heb ik dan weer het Kurviger app-je gekocht :-).
Ik moet zeggen dat ik zeer te spreken ben over het geheel! De Kurviger routebegeleider is zeer goed. Ik heb nog niet alles ontdekt, maar de dingen waar ik al uit ben, vind ik toch zeer handig ^^. Van Zonhoven naar Landgraaf gereden zonder 1 meter autostrade te doen. Heb zelfs op een overzetboot gezeten
. heb er wel 1 uur 40 over gedaan ipv 40 minuten (snelste route), maar het was het meer dan waard. Met het zonnige weer was het nodig de helderheid van mijn telefoon op max te zetten om alles af te kunnen blijven lezen. De GSM houder zelf, vind ik tot nu toe zeker niet slecht. Het armpje waar je de houder in vastklikt heb ik wel erg stevig moeten aandraaien, om te vermijden dat het geheel niet begint te zakken door de constante trillingen en schokjes. Hierbij heb ik op geen enkel moment het gevoel gehad dat ik het mechanisme forceerde, of in de buurt van die grens kwam. Stevig genoeg en degelijk is het zeker.
Maar... wat ik me afvraag, is hoe ik voor langere ritten ervoor kan kan zorgen dat mijn GSM opgeladen blijft. Ik heb een 12 V connector besteld voor mijn motor, dus stroomvoorziening is het probleem niet. Probleem (of uitdaging) zit hem in het feit dat mijn telefoon erg krap in het hoesje past, en de opening in het hoesje waar de kabel door moet, een paar milimeter lager zit dan de opening in mijn GSM voor de lader. Ik weet nog niet hoe dat op te lossen. Is iets om uit te zoeken als de connector aangekomen is. In tussentijd zijn suggesties zeker welkom!