Excuses even niks laten horen, eerst een paar dagen plat gelegen door een rugblessure en daarna druk met werk. Bedankt voor de tips m.b.t. het verbruik, die 80km aanhouden op reserve lijkt me een verstandige.
Met de SP1 was dit altijd 60km, maar dan moest je al wel redelijk opletten.... en wat terecht gezegd wordt, meestal rond de 40-45 km wel weer een nieuw tankstation. Alleen heb ik zelf dus van vroeger de ervaring in de kop van Schotland (nabij John-o-Groats) dat er ook met nog zo'n 40 km te gaan (reed toen al even op reserve) op de SP1 een tankstation zou zijn... die was er ook, echter bleek al jaren gesloten hahahaha (nu, maar toen niet echt).
Toen heb ik op de laatste dampen (heel veel zonder gas te geven en uitrollen het weten te rekken tot de veerboot (zo'n 7 km (er waren geen tankstations meer in de buurt), en eenmaal op de eilanden eindelijk weer kunnen tanken... het was krap kan ik je zeggen, maar het hielp dat ik toen al minimaal 6 jaar ervaring met die motor had op reizen, zodat ik echt goed wist waar ik van op aan kon. Dit was zelfs met een 'volbepakte sp', al was er op die reis geen tent mee en luchtbed. Het was wel regenseizoen en het viel al zeker 60-80km met bakken uit de lucht.
Zelfde geintje ook wel eens meegemaakt met de auto... dat ik vanuit Duitsland komend midden in de nacht een tankstation passeer omdat ik nog net niet op reserve reed en mijn vrouw toen naast me lag te slapen, toen dacht ik ook: kan makkelijk de volgende pakken... tja die waren ze aan het verbouwen (stond dus niet aangegeven bij de vorige of simpelweg niet gezien)... dus toen reed ik al 100km op de reserve (diesel dat scheelt) voordat ik weer borden zag van een tankstation over 20 km. Ook gehaald, uiteindelijk volgens mij met nog ongeveer 0,5 ltr in de tank in totaal...