Het Newbie’s Ardennen offensief 2012

Plofkop

MF veteraan
14 mrt 2004
2.640
0
Apeldoorn
Facebook
Het Newbie’s Ardennen offensief 2012

full


Intro:
Wel eens gekampeerd in de Belgische Ardennen? :?
Van het voorjaar is je kans! :Y
Vrijdag ochtend vertrekken we vanaf een verzamelplek in het zuiden van Nederland via een leuke route naar een toffe camping in de buurt van Bastogne. *O*
Zaterdag gaan we een prachtig mooie route rijden in de Belgische en Luxemburgse Ardennen. :]
Zondag helaas weer retour, eerste stukje secondair en daarna snelweg voor diegene die nog een lang stuk voor de boeg hebben.

full


Wie organiseert het? :?
Grootkaalnix en Plofkop.

full


Datum:
Vrijdag 11 tot en met Zondag 13 mei.

Verblijfplaats:
Camping Tonny. (Charme camping in het hart van de Belgische Ardennen )
Lokatie: Google Maps
Leuke kleine camping die gewend is aan groepjes motorrijders en waar een kampvuur ’s avonds geen probleem is.
full


full


Doelgroep:
Zowel beginnende als gevorderde chauffeurs , zolang voorzien van een goede dosis humor, zelfspot, verantwoordelijkheid en plezier in motorrijden zijn van harte welkom bij deze tocht.

Kosten:
Helaas zijn er aan de deelname aan dit weekeinde kosten verbonden. :') Deze kosten bedragen 65,- per deelnemer voor het gehele weekeinde. *D
Dit bedrag bestaat volledig uit de kosten voor de camping 2 overnachtingen ( eigen tent, zelf meebrengen ), avondeten op vrijdagavond, ontbijt op zaterdag en zondagochtend en BBQ op zaterdagavond. :9~ :9~
Maaltijden en snacks onderweg, drank, douchemuntjes en verdere extra's zijn in dit bedrag niet inbegrepen!!
Voor wie niet in een tent wil overnachten bestaat er de mogelijkheid op de camping een (sta)caravan of chalet te reserveren. Dit dien je dan wel vooraf en zelf met de camping te regelen. Huurprijs, borg, schoonmaak en verantwoording zijn voor eigen rekening. Geef bij de reservatie wel even aan dat je tot dit weekeind behoord.
Wanneer je geen gebruik wil maken van de maaltijden of een gedeelte daarvan of er voor kiest zelf een caravan of chalet te huren laat dit ons dan bij het inschrijven weten zodat wij je geen onnodige kosten in rekening hoeven te brengen en je dus tegen een aangepast bedrag kunt deelnemen.

Bagage:
Indien je geen zin hebt om gedurende de heen en terug route met bagage te rijden bestaat er de mogelijkheid om vanaf het verzamelpunt je bagage per auto te laten transporteren.
Uiteraard wordt op de terugweg je bagage wederom tot aan het verzamelpunt vervoerd.
Hoe je jouw bagage tot aan- en vanaf het verzamelpunt krijgt zul je zelf moeten regelen.
Let wel !!! het betreft hier bagage van normaal acceptabel formaat. Mocht je van mening zijn een heel veldhospitaal, je halve huisraad of een flink gedeelte van de voorraad van plaatselijke outdoor –shop mee te moeten nemen dan behouden wij ons het recht om je bagage te weigeren. :Y
Daarnaast geldt…wij zullen je bagage met onze uiterste zorg behandelen echter kunnen we geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor verlies, diefstal of beschadiging ervan. ;(
Wil je gebruikmaken van deze service geef dit dan bij het inschrijven even aan.

Route:
Aan de route voor vrijdag, zaterdag en zondag wordt op dit moment hard gewerkt.
Verdere details volgen!

Route bekend en gemaild *O*

Aanmelden ( Laatste datum voor inschrijving volgt nog! ):
Stuur een PM naar Plofkop met volgende gegevens:
MF Nickname;
IRL naam ( jouw normale naam dus );
OVB of definitief;
Email adres;
06 nummer;
Noodnummer familie/vrienden ( belangrijk ingeval van problemen ) ;
Voorkeur voor groep … Snel, Gevorderd, Langzaam;
Als je ( eventueel ) met anderen in 1 groep wilt rijden ;
Let op !!... je aanmelding is pas definitief op het moment dat wij jouw betaling hebben ontvangen !!! 8-)

Deelnemers: ( van wie betaling binnen is )
Grootkaalnix *O*
Plofkop *O*
Marcel *O*
Diana D *O*
Diana K *O*
Frank *O*
Sjees ( of Cees ) *O*
Stef *O*
MarkieNL *O*
bakfiets1 *O*
Lutz *O*
Hans *O*
Dopey ( de grote motor-route-maker :+ :+ )
full

Anon *O*
Agnes *O*

Deelnemers OVB:




Andere belangrijke zaken:
We gaan er van uit dat verzekering, staat van de motor en kleding zelf kunt regelen.
Voor een handige tips klik: Tips voor kamperen met de motor en Tips voor Motorrijden in de Bergen
Nog enkele tips:
- Denk aan oordoppen.
- Contant geld + pinpas. Niet elk tankstation accepteert Nederlandse betaalkaarten.
- Paspoort of id kaart meenemen.
- Reisverzekering (en als je bijvoorbeeld IRK-hebt dan die papieren meenemen).
- Impregneer spray voor je motorkleding tegen regen.
- Natuurlijk de zaken die jij nodig hebt om te kamperen. tent, slaapzak,matje.tandenborstel etc.
- Zorg dat je een volle tank hebt voor aanvang rit.

Nog een aantal belangrijke zaken:

- Zorg dat je motor in orde en betrouwbaar is. In het weekend (nood)onderhoud regelen gaat niet werken. Liever een beurtje van tevoren. Zorg voor goede remmen: we gaan immers wel de bergen in. Twijfel niet over je banden: monteer bij twijfel nieuwe. Je kunt de rest van jouw groep niet laten wachten omdat jij onderweg nieuwe banden moet laten monteren.
-Controleer voor vertrek bandenspanning, vloeistofniveaus,ketting etc.
-Denk aan je uitlaat. Ook al zijn in de streek waar we gaan rijden de geluidsnormen niet zo streng als in Duitsland laten we een beetje aan ons imago denken. DB-killers mogen dus gewoon gemonteerd blijven.
-Neem,als je die hebt, je reserve sleutel mee…..
-Tijdens het weekeind en het rijden is Iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen doen en laten. Rij niet harder dan je aandurft of aankunt. Het is geen race en er zijn geen kampioenschapspunten te verdienen. Heb je het idee dan je in een voor jouw te snelle groep bent ingedeeld geef dit dan tijdig aan. Houd er ook rekening mee dat er beginnende rijders bij kunnen zijn.
- Iedereen die meerijdt in deze toerrit gedraagt zich als een nette motorrijder. Ook jij bent het visitekaartje van MF. :Y :Y :Y

Motor-forum.nl, organisatoren of voor/achterrijders van deze rit kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor schade, ongevallen, boetes of bij aanhouding tijdens deze rit. Je rijd op eigen risico, stap dan ook verantwoordelijk op de motor, dit is niet alleen belangrijk voor jezelf maar ook voor de groep waar je mee rijd en de algemene veiligheid in het verkeer.

Mocht je nog vragen hebben PM ons dan even. :? :?

Mvg en hopelijk tot dan

Grootkaalnix :W en Plofkop :W
 
Laatst bewerkt:
Hey Peet en Nico *O*

Wat een leuk idee zeg :]
Een vette OVB voor mij (zoonlief is de 12de mei jarig, en als hij het die dag ook daadwerkelijk viert...ben ik dáárbij) alstublaft :+
Tentje heb ik nog wel, slaapzak (niet te verwarren met medische term als tennisarm) ook.
 
Hmm, bij nader inzien: doe mij ook maar even als OVB :P

Lijkt me toch wel super gezellig.
Mocht ik gebruik willen maken van de auto-bagage-transport-dienst, waar moeten de spullen dan gebracht worden? In Apeldoorn zeker?
 
Hey Peet en Nico *O*

Wat een leuk idee zeg :]
Een vette OVB voor mij (zoonlief is de 12de mei jarig, en als hij het die dag ook daadwerkelijk viert...ben ik dáárbij) alstublaft :+
Tentje heb ik nog wel, slaapzak (niet te verwarren met medische term als tennisarm) ook.

Ha Erik :W :W Je staat erbij!

Hmm, bij nader inzien: doe mij ook maar even als OVB :P

Lijkt me toch wel super gezellig.
Mocht ik gebruik willen maken van de auto-bagage-transport-dienst, waar moeten de spullen dan gebracht worden? In Apeldoorn zeker?

Ha Markie :W :W jij staat er ook bij!!!


Wat betreft de spullen die met de auto vervoert moeten worden kijken we als alle aanmeldingen definitief zijn waar we het beste 1 of meerdere inzamelpunten kunnen organiseren. We proberen dit natuurlijk voor iedereen zo centraal mogelijk te doen.
 
:^

Eerst eens maar eens kijken of ik camping spullen kan regelen en of die op de motor passen.
hoezo is dat een reactie op mij?

ik zie de link niet tussen ''ik ga hem in mijn favorieten zetten'' en ''eerst eens maar eens kijken of ik camping spullen kan regelen en of die op de motor passen.''
 
Voor iedereen die geen kampeerspullen heeft:

kijk bij vrienden, familie, buren of collega's of je daar misschien wat kunt lenen. Vraag of je eventueel bij een ander mee in het tentje mag....

Zijn er meerdere waarbij het meegaan uiteindelijk op het item " ik heb geen tentje" blijft hangen kunnen we waarschijnlijk wel met een scoutinggroep wat regelen.

Voor iedereen die hikt tegen ( te grote ) bagage op de motor.
Zoals Plof al zei.... verzamelpunt is niet in Retie maar in of rond Eindhoven.

Bij voldoende animo zouden we voorafgaande aan de rit, bv op donderdagavond, ergens in centraal in Nederland een bagage inzameling kunnen houden...
Voor de terugweg geldt dan natuurlijk het zelfde !!
In dat geval zou je jou bagage met de auto naar het inzamelpunt kunnen ( laten ) brengen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan