En bedankt ,he Jan .
ik twijfel nog tussen deze :Castrol Power RS 15W50
Met makkelijke schenkdop. Los draaien, uittrekken en schenken. Nu met nieuwe schenkdop.
Castrol Power RS 4T 15W-50 met Power Protection-formule is ontwikkeld voor krachtige prestaties door de motor te beschermen tegen vuilophoping die het vermogen terugbrengt. Voor 4-taktmotorfietsen. Castrol Power RS 4T met Power Protection-formule is speciaal ontwikkeld om de motor te beschermen tegen vuilophoping die het vermogen terugbrengt. De olie is met een speciaal ontwikkelde motortest getest onder zware omstandigheden en biedt aantoonbaar een uitzonderlijke bescherming tegen vuilophoping, waardoor zijn kracht blijft behouden gedurende de hele gebruiksduur.
Toepassingen
Castrol Power RS 4T 15W-50 is ontworpen om de prestaties en bescherming te optimaliseren voor de moderne motoren en is toepasbeer waar een API SJ (en lager) en JASO MA2 (en MA) is aanbevolen. Voordelen Geavanceerde 4-takt motorolie formulatie Uitstekende bescherming bij hoge toerentallen hetgeen de levensduur van de motor verlengt Uitzonderlijke schone motoren, en bescherming gedurende de gehele gebruiksduur Trizone Technology™ voor de bescherming van de motor, koppeling en transmissie.
En deze :CLASSIC XL 20W-50
Multigrade-motorolie op basis van minerale olie, geschikt voor motoren met oliefilter, daterend van na de jaren vijftig. Castrol Classic XL vormt de missende schakel tussen de enkelvoudige motoroliesoorten met milde legering en de moderne smeerstoffen met veel additieven. Zorgt voor superieure bescherming tegen slijtage en levert een uitstekende oliedruk, ook bij zware belasting. Geschikt voor gebruik gedurende het hele jaar.
Qua prijsvorming is het om het even en mijn gedachtegang is een beetje van waarom de ietwat duurdere en modernere olie erin ,die je over een paar maanden weer laat weglopen .
het filter wordt gelijk meevervangen dus zijn mijn gedachtes een beetje de andere kant op .
Ik denk dat die moderne multigrade olieën een beetje flauwekul zijn voor onze motoren en wat we er mee doen.
Ik bedoel
ij jij je motor wel eens naar de 170 of 180 graden C.
Of roep ik nu iets waar nooit sprake kan zijn ,met geen enkele motor .
Ik hoop dat ik jou nu ook heb wakker gemaakt ,want ik wil enige vorm van discusie.