Net terug van onze zomertrip. Dit jaar deden we de Pyreneeën.
Bijna 5000km bijgezet op de teller en weer zalige tracks gereden.
Voor wie zelf eens naar Andorra trekt;
Hotel Pitiusa midden in het centrum is een aanrader! SPOTGOEDKOOP en een gratis plaatsje in hun ondergrondse garage er bovenop.
Om Andorra te verlaten hebben wij gekozen voor de (niet zo heel legale-) offroadtrack die je vind na Col de La Botella. Vanuit Andorra staan er borden dat je er niet mag komen, maar eenmaal in Spanje ben ik in de andere richting geen borden tegengekomen. Dus als je er eens bent, het is eens iets anders dan die drukke grensovergangen die iedereen neemt.
Ander hoogtepunt van onze reis was het Bardenas Reales natuurpark. Blij dat ik het ommetje gemaakt heb.
De Spaanse kant van de Pyreneeën is zalig om te doen, heel rustig en over het algemeen goede wegen. In Frankrijk was het met momenten zelfs druk op de passen.
Oja, de Col d'Aubisque was afgesloten voor alle verkeer, kijk het na voor je die kant op trekt.
Zit nu op 50000km en de motor is weer bijna klaar voor z'n volgende beurt. Vrees dat deze keer de balhoofdlagers aan de beurt zijn. Kleine oneffenheden voelen anders aan en ik meen een soort van kraak op te merken als ik het stuur draai wanneer ik op de motor zit.
Logisch op 50k? Of ben ik degene die telkens pech heeft met die dingen? Je zou haast zeggen dat ik met een BMW rij.
Verder niets dan lof over mijn S10... het blijft een zalig ding om mee te reizen. Alleen die kilometerteller he... het blijft me storen.
Ik heb bij thuiskomst ruim 200km meer op de teller staan dan m'n vrouw op haar Tiger 800,
en ja, we hebben dezelfde reis gereden.
Het is niet dat het aan de Tiger ligt, het verschil was er met haar vorige motoren ook steeds.
Het gemiddelde verbruik op de BC van 4.9 l/100km is dus ook niet zo heel betrouwbaar.
Hebben de modellen na 2014 hier ook nog last van?