Het Voorne-Putten topic deel 44, motoren uit het vet..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die drupt lekkah :P

Het zijn inderdaad bizarre temperaturen voor mei.. Ik ben zo blij dat ik snel weer al m'n spullen heb. Iets met een zomerjack in een opslag en te eigenwijs/gierig zijn om voor deze korte tijd een andere te kopen :+
Nu rij ik in m'n all season jas met alle lagen eruit en alle ritsen open. Nog vrij warm :')
Er gaat niets boven een lage rits.. maar het moet wel blijven beschermen he. ;)

full


Maar dat moet iedereen zelf weten.
Woon~werk @ Nootdorp gaat hier all season in mijn leren racepakkie en een goede aparte rug-protector. :)
Zelfs in de winter geen koude benen gehad met alleen een onderbroekie eronder. _O-
Wel even een extra jas over de bovenkant, min vijf is niet grappig.
 
Laatst bewerkt:
Ik rij ook altijd volle bak beschermd :Y Zowel met -10 als met 35 graden.
Heb ondertussen ook al een aardige collectie aan motorkleding, maar ik gooi het erop dat dat nodig is als je heel het jaar doorrijdt.
Woonwerk ook altijd met losse rugbeschermer en schoenen, broek, jas, handschoenen en helm (vooral dat laatste is wel handig :+ ) :Y
Iedereen moet het zelf weten idd, maar ik krijg toch nare kriebels in m'n buik als ik langs iemand rij in korte broek tshirt slippers die 130 rijdt :o

Ik rij volgens het motto "Liever een pak vol zweet, dan geen vel meer op m'n reet"
Wel gemerkt dat ik dat niet zo hardop moet delen met collega's; ben nog nooit zo vreemd aangekeken :+

Ik doe niet all season round in m'n leer hoor, dat vind ik toch echt wel te koud. lol
Doe je ook geen thermo eronder ofzo? :o
 
Ik rij ook altijd volle bak beschermd :Y Zowel met -10 als met 35 graden.
Heb ondertussen ook al een aardige collectie aan motorkleding, maar ik gooi het erop dat dat nodig is als je heel het jaar doorrijdt.
Woonwerk ook altijd met losse rugbeschermer en schoenen, broek, jas, handschoenen en helm (vooral dat laatste is wel handig :+ ) :Y
Iedereen moet het zelf weten idd, maar ik krijg toch nare kriebels in m'n buik als ik langs iemand rij in korte broek tshirt slippers die 130 rijdt :o

Ik rij volgens het motto "Liever een pak vol zweet, dan geen vel meer op m'n reet"
Wel gemerkt dat ik dat niet zo hardop moet delen met collega's; ben nog nooit zo vreemd aangekeken :+

Ik doe niet all season round in m'n leer hoor, dat vind ik toch echt wel te koud. lol
Doe je ook geen thermo eronder ofzo? :o
Je had het eerder over de extra ritsen op het pak?
Ik dacht dat je de rits van de jas zelf bedoelde en vervolgens met een wapperende jas reed. :$

Goed bezig. :t

Vorige maand heb ik een nieuw pak ontvangen, een ééndelig raceoverall.
Daar miste ik de ritsen op de mouwen en schouders die ik op mijn andere pak wel heb.

Vervolgens keek ik later zo door het nieuwe pak heen, permanente ventilatie dus.
Overal kleine gaatjes. _O-

Dus die ga ik in de winter niet gebruiken, net bij mijn oude pak twee ritsen laten herstellen als back-up. :t

In de winter inderdaad alleen een jas over het pak, of na mijn ongeluk, sinds februari weer aan het rijden, alleen een vijf euro thermo van de Lidl. :+ Doet het goed rond de nul graden en 25 km snelweg. :Y

Voor de rest zomerhandschoenen en alleen het ondergoed onder de broek.
En draag geen lange kousen tot onder de oksels ofzo. _O-
 
Laatst bewerkt:
Maar we moeten toch orgaan donoren hebben? ....
Just saying...
Gisteren op de A4 een MP3 rijder ( van Amsterdam naar Delft ), korte broek en een gewone jas, geen handschoenen.
Met een driewieler val je immers niet om. _O- ;(

Ik zag hem in de verte op de snelweg bij het invoegen na Amsterdam en ging hem later voorbij @Delft.
 
Laatst bewerkt:
Iemand nog tijd over en voorzien van vuurwerk bestendige oren?
Ik heb nog een vrijkaartje voor Fortarock in Nijmegen vanmiddag en vanavond.

TIJDSCHEMA VRIJDAG 1 JUNI

OPEN
14.30 uur

MAIN STAGE

16.00-16.45 DEATH ANGEL
17.30-18.30 BODYCOUNT feat. Ice-T
19.30-20.30 ARCH ENEMY
21.30-23.00 PARKWAY DRIVE

TENT STAGE

15.30-16.00 BETRAYING THE MARTYRS
16.45-17.30 SUFFOCATION
18.30-19.30 WATAIN
20.30-21.30 KREATOR
_____________________
Vrijdag 1 juni

Rond drie uur wil ik zo ongeveer vertrekken uit Schiedam.
Wegens onweer en hevige regenval vertrek ik vijf uur. O-)
Wil het kaartje na scannen wel ff terug, want het is ook op zaterdag geldig en dan is die weer nodig. ;) ;)
 
Laatst bewerkt:
Hoewel de neerslag wel meevalt, die bliksem zie ik wat minder zitten op de motor. :P

full


De radar op de computer geeft weer een heel ander beeld dan dit staatje. :')
 
Dit is wel andere locatie dan schiedam/rotterdam. want die geeft bij mij niks.
 
Fijn he, kan je je tenminste laten verrassen wat het zal gaan worden :+

Woensdag de SP laten staan, want buienradar gaf een aantal buien op. Gisteren exact hetzelfde weerbeeld, dus maar wel ff lekker op de SP gegaan. Alleen toen hadden ze het ineens wel goed :/
Vandaag maar weer met de scootah gegaan, moest nog vroeger beginnen dan normaal...
 
Van de week ook een zomerse Duc 999 rijder op de Groene Kruisweg.
Het lijkt me heerlijk in een T-shirt en korte broek, net als vroeger op de MT, maar als ik dan net pech hebt en een paar maanden steentjes uit m'n lijf moet peuteren.. Dan maar warm.
Ik ben wel op zoek naar een geperforeerde jas, maar die lijken overal uitverkocht met die hete dagen, althans degene die ik wil.
 
Afgelopen woensdag kwam ik op de brienenoordbrug in een hoosbui terecht. Stond een flinke laag water op het asfalt, pak goed waterdicht maar had alleen voor de verkeerde handschoenen gekozen bij vertrek vanaf werk..... (waterproof in de kofferbak en zomerhandschoenen aan :+ )

Kom ik in Zwijndrecht aan, was daar nog geen druppel gevallen.


Wat betreft veilige kleding.

Vroeger op m'n Zundapp 95 km/h in korte broek en hemd en niet nadenken wat er kan gebeuren.
Op de motor sowieso altijd jas en handschoenen aan (helm natuurlijk ook) motorbroek wil ik nog wel eens "vergeten" bij een héél kort ritje.
 
Je had het eerder over de extra ritsen op het pak?
Ik dacht dat je de rits van de jas zelf bedoelde en vervolgens met een wapperende jas reed. :$

[....]

In de winter inderdaad alleen een jas over het pak, of na mijn ongeluk, sinds februari weer aan het rijden, alleen een vijf euro thermo van de Lidl. :+ Doet het goed rond de nul graden en 25 km snelweg. :Y

Voor de rest zomerhandschoenen en alleen het ondergoed onder de broek.
En draag geen lange kousen tot onder de oksels ofzo. _O-


Ja van die doorlucht ritsen zijn dat :P Mini rits dingen op armen, schouders en borst zeg maar haha. Ik rij nooit onbeschermd. Ben misschien zelfs wel te voorzichtig, maar wil nooit hoeven zeggen "had ik maar"

Bikkel wat betreft je winter outfit.. :o
Ik ben altijd zoooo blij met mijn verwarmde handschoenen en mijn dikke pak en Daytona's in de winter. Je zou mij echt van mijn motor af kunnen bikken na het ritje woonwerk (30~ min) met -10 in leer
Vriend van me rijdt ook altijd in z'n full kevlar broek no matter welke temperaturen. Ik snap dat echt niet haha
 
Dit is wel andere locatie dan schiedam/rotterdam. want die geeft bij mij niks.
Nijmegen, het festivalterrein.
Mijn oude soldatenkistjes staan al klaar voor de modderpoel.
Zijn wel ok met motorrijden, en het loopt beter dan motorlaarzen. 8-)

Heerlijke buien al gehad deze week. :Y Wekt een allergie tegen regen op.
Hoewel ik vroeger vrolijk ging hardlopen, lekkere koeling voor de onderbenen.
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen woensdag kwam ik op de brienenoordbrug in een hoosbui terecht. Stond een flinke laag water op het asfalt, pak goed waterdicht maar had alleen voor de verkeerde handschoenen gekozen bij vertrek vanaf werk..... (waterproof in de kofferbak en zomerhandschoenen aan :+ )

Kom ik in Zwijndrecht aan, was daar nog geen druppel gevallen.

Fijn he dat soort veranderingen haha.
Van de week ook op kantoor in mijn zomer outfit. Breekt de pleuris uit buiten :+
Stond ik dan met mijn helm in de aanslag; "euhhhhhhhhhh"
Gelukkig waren het wel kort maar krachtige buien hier en werd het snel weer droog.
De plassen op de weg waren alleen echt niet normaal :o
 
Het lijkt me heerlijk in een T-shirt en korte broek, net als vroeger op de MT, maar als ik dan net pech hebt en een paar maanden steentjes uit m'n lijf moet peuteren.. Dan maar warm.
Ik ben 22 januari op de A4 total down gegaan door een kettingbotsing vanaf de achter/zijkant.
Normaal is mijn mening dat je bij een ongeluk altijd zelf nog enige regie hebt.
Maar nu is pas het besef gerezen dat je er soms totaal niets aan kan doen.

De auto die tussen mijn arm en de motor kwam heb ik nooit zien aankomen.
En van het ongeluk zelf weet ik ook helemaal niets, behalve dat ik werd gesneden door een auto aan de voorkant.
Die veranderde in één actie vijf banen en reed helemaal rechts op een stilstaande file.
Daar kwam de kettingbotsing uit voort, ik was het laatste en enige slachtoffer.
De rest alleen blikschade.

Mijn spaakbeen en ellepijp zijn versplinterd, in een operatie van vier uur is e.a. weer gereconstrueerd.
Het duurt ongeveer een jaar voor volledig herstel.

Gelukkig dus verder wel goed beschermd om de motor, dus buiten een kleine hersenbloeding, knieletsel links/rechts, heupletsel en schouderletsel ben ik er goed vanaf gekomen. :Y

Ik had ook een rosbiefje kunnen zijn. :+ :+ ( hoewel het 22 januari enigzins te koud was voor een korte broek )
 
Ja van die doorlucht ritsen zijn dat :P Mini rits dingen op armen, schouders en borst zeg maar haha. Ik rij nooit onbeschermd. Ben misschien zelfs wel te voorzichtig, maar wil nooit hoeven zeggen "had ik maar"
Ik zag de beelden van wapperend kant al voor me. Alle ritsen open. _O- :+ :$

Begreep hem pas later. :t
Bikkel wat betreft je winter outfit.. :o
Ik ben altijd zoooo blij met mijn verwarmde handschoenen en mijn dikke pak en Daytona's in de winter. Je zou mij echt van mijn motor af kunnen bikken na het ritje woonwerk (30~ min) met -10 in leer
Vriend van me rijdt ook altijd in z'n full kevlar broek no matter welke temperaturen. Ik snap dat echt niet haha
Ik kan er niet over uitsloven, het is gewoon zo.
Vrouwen hebben dat nou eenmaal minder. :P ;)

( Mannen moesten ver buiten de deur jagen, de vrouwen bleven in de grot en zorgden voor de kinderen, hoogstens deden ze wat besjes plukken :+ )
 
Laatst bewerkt:
Ik zag de beelden van wapperend kant al voor me. Alle ritsen open. _O- :+ :$

Begreep hem pas later. :tIk kan er niet over uitsloven, het is gewoon zo.
Vrouwen hebben dat nou eenmaal minder. :P ;)

( Mannen moesten ver buiten de deur jagen, de vrouwen bleven in de grot en zorgden voor de kinderen, hoogstens deden ze wat besjes plukken :+ )

Wij zijn gewoon slim genoeg geweest om altijd lekker binnen te blijven zitten :+ Dat jullie nou zo graag naar buiten gingen om je uit te sloven door achter beessies aan te rennen.... :P
Wel jammer dat ik daar als moderne vrouw dan nu last van heb en een koukleum 2.0 ben :')

Ey enneh, wie maakt het nieuwe topic aan? We krijgen straks de MF polizei achter ons aan als we over de 2500 gaan he :+


Ik ben vanaf vandaag officieel groot grondbezitter *O*
Vandaag getekend en de sleutels ontvangen *O*
 
Wij zijn gewoon slim genoeg geweest om altijd lekker binnen te blijven zitten :+ Dat jullie nou zo graag naar buiten gingen om je uit te sloven door achter beessies aan te rennen.... :P
Wel jammer dat ik daar als moderne vrouw dan nu last van heb en een koukleum 2.0 ben :')

Ey enneh, wie maakt het nieuwe topic aan? We krijgen straks de MF polizei achter ons aan als we over de 2500 gaan he :+


Ik ben vanaf vandaag officieel groot grondbezitter *O*
Vandaag getekend en de sleutels ontvangen *O*

Gefeliciteerd hopelijk staat er ook nog een leuk huisje op al die grond ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan