Het Voorne-Putten topic deel 45, druppelend de zomer in..

Mooie spanningsmeter trouwens!
das inderdaad super :Y

is het enig wat ik eigenlijk op de k75 rt erbij zou willen hebben. Er zit wel een lampie op van aan = meer stroom gebruiken dan er gemaakt word, uit = maak eigenlijk genoeg voor nu maar of er ook wat oplaad????


hmmm :? misschien leuk arduino projectje ?
 
Laatst bewerkt:
das inderdaad super :Y

is het enig wat ik eigenlijk op de k75 rt erbij zou willen hebben. Er zit wel een lampie op van aan = meer stroom gebruiken dan er gemaakt word, uit = maak eigenlijk genoeg voor nu maar of er ook wat oplaad????


hmmm :? misschien leuk arduino projectje ?
Misschien is het wel mogelijk een oud VDO laadmetertje te installeren in je kuip? Ik had er vroeger 1 in m'n oude 323i, die zat in de middenconsole. En gaf precies aan wat ik nu ook heb in de z650.
 
Ja, en je blijft een beetje in het tijdsidee van je K75RT.
Maar je moet natuurlijk volledig doen wat jezelf het leukste vind hé.
Klooien met een Arduino is ook leuk natuurlijk. 🙂
 
kan ook , maar ik zit eigenlijk te zoeken naar een excuus om met arduino's te gaan klooien.........
Is wel een beetje veel, een hele computer er achter om het voltage te meten.
Of geeft de wijzer ook aan als je rechtsaf moet? ;)
 
kan ook , maar ik zit eigenlijk te zoeken naar een excuus om met arduino's te gaan klooien.........
Leuk!

Ik heb zelf een datalogger met een arduino gemaakt. Dit logt hij allemaal iedere seconde op een SD-kaart. En hij weergeeft het allemaal real time op een schermpje wat ik gebruik als dashboard.

Lean angle (met maximaal behaalde leanangle)
G-force
Banden temperatuur
Uitlaat temp
Olie temp
Blok temp

Ben nu aan het inbouwen op 1 van me motoren, snelheid en positie is ook nog mogelijk, maar moet dit alleen nog verwerken in de code..
 
Leuk!

Ik heb zelf een datalogger met een arduino gemaakt. Dit logt hij allemaal iedere seconde op een SD-kaart. En hij weergeeft het allemaal real time op een schermpje wat ik gebruik als dashboard.

Lean angle (met maximaal behaalde leanangle)
G-force
Banden temperatuur
Uitlaat temp
Olie temp
Blok temp

Ben nu aan het inbouwen op 1 van me motoren, snelheid en positie is ook nog mogelijk, maar moet dit alleen nog verwerken in de code..
ja dat is gaaf man. want als je het eerste hebt, arduino met display en sensor, dan zijn de andere sensoren een stuk goedkoper.
of dan misschien een raspberry nano , zero, pico.

ik ben er nog niet uit en het zal wel bij denken blijven .....
 
ja dat is gaaf man. want als je het eerste hebt, arduino met display en sensor, dan zijn de andere sensoren een stuk goedkoper.
of dan misschien een raspberry nano , zero, pico.

ik ben er nog niet uit en het zal wel bij denken blijven .....
Naja namaak arduino is vlgs mij 5euro en de meeste sensoren kosten vaak ook vrij weinig. Het scherm (nexion) is het duurste component. Mocht je ergens mee vastlopen laat het me weten wie weet kan ik je helpen :) 👍
 
en je heb enig idee hoe groot ze wel niet zijn :?

alarm lichten en KIT looplicht kan ook natuurlijk
De techniek gaat wel wat vooruit, is het kleiner dan dit? :+

Colossus.jpg

Ik kom zelfs recent uit de electronica en computers.
Er zijn professionele koffiemachines op de markt met mijn input.
En dat is met toepaste electronica, niet met de bekende ontwikkelingsbordjes. ;)

ik soldeerde al PCB's op de basisschool, alles bij het grofvuil werd op mijn slaapkamer gedemonteerd en in kratten bewaard onder bed. Oud goud. :9~

Maar ik zou voor vijftig cent een voltmeter scoren op AliExpress. Meer is het niet.

Of je gaat er inderdaad nog leuke dingen mee verder uitbreiden. Nog wat meer. :9
Maar dat moet je inderdaad en natuurlijk geheel zelf weten.

Ik heb op de motor drie jaar een lader voor de navigatie gehad waar een digitale aanduiding op zat.
Die is er enkele maanden geleden toch afgetrild of gewoon gestolen bij het Maasstad ziekenhuis. O-)

IMG_20181219_215039.jpg


Vooral ingegeven omdat mijn vorige 310 een defecte dynamo had.
Nu laat ik het toch maar varen na drie jaar.. er was geen minuut dat ik er niet naar keek. _O-
Heb al wel maanden een nieuwe liggen..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er eentje van negen euro met de kleine stekker. O-)
 

Bijlagen

  • Screenshot_2021-05-12-21-13-58-47.jpg
    Screenshot_2021-05-12-21-13-58-47.jpg
    58,1 KB · Weergaven: 8
  • Screenshot_2021-05-12-21-13-48-40.jpg
    Screenshot_2021-05-12-21-13-48-40.jpg
    59 KB · Weergaven: 7
Vanmiddag naar Maassluis gefietst. *O*
Daar een lekker ouderwets terrasje in centrum. ;)
Even afwachten wat de knie voor reactie gaat geven.
Voelde goed weer een beetje beweging.

Aan de overkant waren ze flink aan het affakkelen achter Rozenburg???

Toen we terug reden wilde mijn vriendin een pizza vanavond eten.
Dus ik niet helemaal serieus.. dan zet ik de oven aan, ga jij boodschappen halen.
Tien kilometer verder fietste mijn vriendin door naar de Lidl in HvH en stuurde mij naar huis.
Want het ging al wat druppelen, dus zo regenen. Dus.:?
Maar nu een wolkbreuk en onweer.

Ik denk dat ze al even wacht met naar huis komen.
Er is amper zicht buiten van de neerslag.
Best lekker op de bank nu. :') _O-
 
Gefeliciteerd!
Waar ga je wonen als ik vragen mag? Enne, succes met verhuizen..ik ben een paar keer verhuisd, maar zie het me niet snel meer doen.
En nu al helemaal niet meer met 5 motoren en een berg andere dingen om me heen.
 
De techniek gaat wel wat vooruit, is het kleiner dan dit? :+

Bekijk bijlage 1631324
Ik kom zelfs recent uit de electronica en computers.
Er zijn professionele koffiemachines op de markt met mijn input.
En dat is met toepaste electronica, niet met de bekende ontwikkelingsbordjes. ;)

ik soldeerde al PCB's op de basisschool, alles bij het grofvuil werd op mijn slaapkamer gedemonteerd en in kratten bewaard onder bed. Oud goud. :9~

Maar ik zou voor vijftig cent een voltmeter scoren op AliExpress. Meer is het niet.

Of je gaat er inderdaad nog leuke dingen mee verder uitbreiden. Nog wat meer. :9
Maar dat moet je inderdaad en natuurlijk geheel zelf weten.

Ik heb op de motor drie jaar een lader voor de navigatie gehad waar een digitale aanduiding op zat.
Die is er enkele maanden geleden toch afgetrild of gewoon gestolen bij het Maasstad ziekenhuis. O-)

Bekijk bijlage 1631326

Vooral ingegeven omdat mijn vorige 310 een defecte dynamo had.
Nu laat ik het toch maar varen na drie jaar.. er was geen minuut dat ik er niet naar keek. _O-
Heb al wel maanden een nieuwe liggen..
die bovenste past niet in mien kuup zunne
 
Wisten jullie dat een Twin best zwaar is?

Stuurslot stond er nog op en zat te klooien met parkeren. Voorband stond tegen een koffer aan in de berging, dus wilde een ruk aan het stuur geven om 'm iets te verplaatsen (zonder uiteraard het stuurslot eraf te halen want stel je voor dat het te makkelijk gaat :+)
Trek ik 'm toch over het dooie punt heen naar rechts ;(

Stoot adrenaline en ik heb 'm omhoog geduwd met alles wat ik in me had.
Heel mn rechterkant voelt beurs aan, mijn spieren hebben echt een goeie opdonder gehad van enkel tot en met m'n schouder_O- Maar! Ik heb m wel gehouden dus niks aan de hand :')

En vandaag de 1e vaccinatie gehad *O**O**O*
Wh00p wh00p
Wat een organisatie op zo'n priklocatie jongens... Wat een mensen maar heel netjes qua afstand en genoeg mogelijkheden om je handen te ontsmetten e.d.. Mevrouw daar zat te vertellen dat ze op een goeie dag zo'n 1500 mensen prikken.
 
Inderdaad heeeeeel veel mazzel. 🍀
Ik heb ook alleen maar geroepen 'F*CK NEE' _O- Heb mn Soes toendertijd eens neergelegd, dus kreeg gelijk horror flashbacks :+

En echt he, eerste wat ik doe als ik de tijd door ben na de 2e is m'n moeder een dikke knuffel geven :)
En inderdaad daarna eens een avondje hangen met vrienden :Y Lijkt echt eeuwen geleden
 
Terug
Bovenaan Onderaan