Het Voorne-Putten topic deel 45, druppelend de zomer in..

Nou, verder gebeurt er niet veel. :+
Foto van de motor dan maar, zo even het luchtfilter uitbouwen en ben benieuwd hoeveel zand(voort) er in zit. :P

De nieuwe remschijven voor en de remklauwen staan lekker te shinen.

DSC_4366.jpg
 
En toen was er nog geen remdruk.
Na veel koffie en ellenlange praatjes van de buurman ben ik net een half uur klaar.
Morgen proefrit en de schijven/blokjes testen en inremmen. :]
 
Met dank aan @frank_b , die dit in het politie-topic heeft gepost.
 
Vandaag de 2wieler gepakt richting bloedbank. Lekker weer om te rijden nu :]
Hoop straks met vakantie te gaan met de motor. Beetje Europa onveilig maken weer. Blok staat nu op 11.3XX dus wil eigenlijk nog even de 12k aan tikken. Kan ze voor een beurt en dan vers zijn voor de trip :) dus moet nog even wat kilometertjes maken en dan even een afspraak inplannen bij de dealert.

Vorige week ook mn banden maar weer eens opgepompt. Normaal deed ik dat altijd 1x per maand standaard. Nu al een tijd niet gedaan omdat ik amper rij.
Vragen ze tegenwoordig bij de pomp overal een euro voor lucht :o 1 EURO. ik weet niet hoor... maar dat vind ik dus echt naaierij.
Ze promoten overal dat je je banden op moet pompen want dat is beter voor je banden en het milieu. EN DAN VRAGEN ZE EEN EURO.
Ik vind daar dus echt wat van :+ Noem me een gierige Hollander, maar ik doe het voortaan wel thuis met mn luchtpompje...
 
Vandaag de 2wieler gepakt richting bloedbank. Lekker weer om te rijden nu :]
Hoop straks met vakantie te gaan met de motor. Beetje Europa onveilig maken weer. Blok staat nu op 11.3XX dus wil eigenlijk nog even de 12k aan tikken. Kan ze voor een beurt en dan vers zijn voor de trip :) dus moet nog even wat kilometertjes maken en dan even een afspraak inplannen bij de dealert.

Vorige week ook mn banden maar weer eens opgepompt. Normaal deed ik dat altijd 1x per maand standaard. Nu al een tijd niet gedaan omdat ik amper rij.
Vragen ze tegenwoordig bij de pomp overal een euro voor lucht :o 1 EURO. ik weet niet hoor... maar dat vind ik dus echt naaierij.
Ze promoten overal dat je je banden op moet pompen want dat is beter voor je banden en het milieu. EN DAN VRAGEN ZE EEN EURO.
Ik vind daar dus echt wat van :+ Noem me een gierige Hollander, maar ik doe het voortaan wel thuis met mn luchtpompje...

Zouden ze je motor weigeren met iets minder dan 12k kilometers ?

Bandenspanning.. uhh, onlangs rondje gedaan en het voelde niet goed..
Bandenspanning voor en achter 1.5 bar🤭.

Dat merk je wel.
 
Vandaag de 2wieler gepakt richting bloedbank. Lekker weer om te rijden nu :]
Hoop straks met vakantie te gaan met de motor. Beetje Europa onveilig maken weer. Blok staat nu op 11.3XX dus wil eigenlijk nog even de 12k aan tikken. Kan ze voor een beurt en dan vers zijn voor de trip :) dus moet nog even wat kilometertjes maken en dan even een afspraak inplannen bij de dealert.

Vorige week ook mn banden maar weer eens opgepompt. Normaal deed ik dat altijd 1x per maand standaard. Nu al een tijd niet gedaan omdat ik amper rij.
Vragen ze tegenwoordig bij de pomp overal een euro voor lucht :o 1 EURO. ik weet niet hoor... maar dat vind ik dus echt naaierij.
Ze promoten overal dat je je banden op moet pompen want dat is beter voor je banden en het milieu. EN DAN VRAGEN ZE EEN EURO.
Ik vind daar dus echt wat van :+ Noem me een gierige Hollander, maar ik doe het voortaan wel thuis met mn luchtpompje...
Gewoon naar Garage Trouw rijden in Heenvliet, kun je nog gewoon gratis je banden oppompen naast de wasboxen. Of anders toch even een compressor of een simpele voetpomp aanschaffen :)
 
Gewoon naar Garage Trouw rijden in Heenvliet, kun je nog gewoon gratis je banden oppompen naast de wasboxen. Of anders toch even een compressor of een simpele voetpomp aanschaffen :)
Dat is voor haar 25..35 kilometer omrijden? :+
 
  • Wow
Waarderingen: RWB
Zouden ze je motor weigeren met iets minder dan 12k kilometers ?
Dit is geen mop, maar er was een Belg die dan 50 kilometer extra ging rijden om aan de kilometers te komen. :')

Sommige mensen hebben iets met getallen. Het moet precies kloppen. :)
 
Zouden ze je motor weigeren met iets minder dan 12k kilometers ?

Bandenspanning.. uhh, onlangs rondje gedaan en het voelde niet goed..
Bandenspanning voor en achter 1.5 bar🤭.

Dat merk je wel.

Zeker niet, maar is meer voor mezelf een dingetje dat ik de richtlijnen wel redelijk wil volgen. Heb ook nog wel even voor de vakantie ;)

Kan me voorstellen dat je dat merkt idd. Stuurt dan ineens lekker he als ze weer opgepompt zijn :]

Gewoon naar Garage Trouw rijden in Heenvliet, kun je nog gewoon gratis je banden oppompen naast de wasboxen. Of anders toch even een compressor of een simpele voetpomp aanschaffen :)

Whehe helaas woon ik niet meer op VP. Dus Heenvliet is zwaar uit de richting. Hier in Rdam en omstreken is alles gewoon keihard betalen helaas.
Mini compressor heb ik idd staan, maar wilde even snel na het tanken ook de bandjes doen. Nu was dat ook weer zo'n 'oja' moment. Bedenk je nooit als je thuis bent, altijd alleen als je al onderweg bent :+
 
  • Leuk
Waarderingen: RWB
Zeker niet, maar is meer voor mezelf een dingetje dat ik de richtlijnen wel redelijk wil volgen. Heb ook nog wel even voor de vakantie ;)

Kan me voorstellen dat je dat merkt idd. Stuurt dan ineens lekker he als ze weer opgepompt zijn :]



Whehe helaas woon ik niet meer op VP. Dus Heenvliet is zwaar uit de richting. Hier in Rdam en omstreken is alles gewoon keihard betalen helaas.
Mini compressor heb ik idd staan, maar wilde even snel na het tanken ook de bandjes doen. Nu was dat ook weer zo'n 'oja' moment. Bedenk je nooit als je thuis bent, altijd alleen als je al onderweg bent :+
owh, wilde net reageren, witte molen gratis blazen, tango bij de mac gratis....

maar eerlijk gezegd , ik doe het meestal ook gewoon met de fietspomp , die halve bar er bij stelt niet veel voor. ANWB druk metertje en klaar is tie.
 
owh, wilde net reageren, witte molen gratis blazen, tango bij de mac gratis....

maar eerlijk gezegd , ik doe het meestal ook gewoon met de fietspomp , die halve bar er bij stelt niet veel voor. ANWB druk metertje en klaar is tie.
Ik heb vorig jaar deze compressor gekocht.
Compact en draagbaar.
Screenshot_2021-07-23-18-33-00-63_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Je kan er niet heel veel meer mee dan met een fietspomp; voor een luchtsleutel is de capaciteit te laag / tank te klein.
Ik heb ook een remontluchter voor op de compressor, maar dat slaat hij wel constant aan.
Het handmatige vacuümpompje is dan makkelijker en maakt geen herrie.
Maar met beperkte ruimte is het wel een handig ding.
Je hebt geen groot ding in de schuur met een tweehonderd liter tank. :P

Ik gebruik hem ook veel om onderdelen met lucht af te spuiten - stofvrij of droog maken.
Ook de fietsen kan ik zo snel droog spuiten of de voorvork van de motor.
En donderdag het luchtfilter van de motor schoon geblazen.
Verdient zich zo nog terug ook. :t
 
En die Belg zit hier op MF en doet ook nog eens zelf zijn onderhoud. _O-
Alles komt in een kasboekje.
Elke tank het verbruik noteren..
Exact de kilometers van de remblokken, luchtfilter en banden bijhouden. :Y
De sport is een zo laag mogelijk benzineverbruik.
Maar beurtjes exact op de kilometerstand.

Maar je motor zal het over tien jaar idd niet merken of je de beurt nu geeft op 11.300 of 12.300. _O-
De beurtjes zijn überhaupt met een ruime veiligheidsmarge.
Sporadisch gebruik en korte ritten, of circuitgebruik - eerder een beurt. Iedere dag woon~werk sukkelen 200 km - kan een stuk later.
Zo even voor de vuist weg..
 
En die Belg zit hier op MF en doet ook nog eens zelf zijn onderhoud. _O-
Alles komt in een kasboekje.
Elke tank het verbruik noteren..
Exact de kilometers van de remblokken, luchtfilter en banden bijhouden. :Y
De sport is een zo laag mogelijk benzineverbruik.
Maar beurtjes exact op de kilometerstand.

Maar je motor zal het over tien jaar idd niet merken of je de beurt nu geeft op 11.300 of 12.300. _O-
De beurtjes zijn überhaupt met een ruime veiligheidsmarge.
Sporadisch gebruik en korte ritten, of circuitgebruik - eerder een beurt. Iedere dag woon~werk sukkelen 200 km - kan een stuk later.
Zo even voor de vuist weg..
DKP? Die is Belg, en houd inderdaad alles nauwgezet bij. Ik doe dat al jaren niet meer. Het maakt me vrij weinig uit hoeveel benzine m'n motoren gebruiken, maar onderhoud hou ik dan weer wel bij. Soms een beetje sneller dan nodig, maar ik wil geen gezeik met m'n motoren.
 
DKP? Die is Belg, en houd inderdaad alles nauwgezet bij. Ik doe dat al jaren niet meer. Het maakt me vrij weinig uit hoeveel benzine m'n motoren gebruiken, maar onderhoud hou ik dan weer wel bij. Soms een beetje sneller dan nodig, maar ik wil geen gezeik met m'n motoren.
Ik noem geen namen. :+ ;)
Hij gebruikt hem natuurlijk voor woon~werk over een aardige afstand.

Hier wel een tijdje bijgehouden met een 250cc scooter.
Exact honderd kilometer per dag (Hoogvliet ~ Alphen aan den Rijn).
Die had elke 3.000 kilometer verse olie nodig.
Samen met wat privé kilometers kwam ik op 17.000 kilometer in vijf maanden.
En toen was ik het zat. _O-

Ik was ook aan het centen kakken na een reorganisatie waarbij de lease auto verviel. Betalen voor -en met eigen vervoer naar het werk. Dat ben ik niet gewend. :? ;)
 
Ik noem ook geen namen, maar weet z'n volledige naam dus wel. Heb een hele leuke PB conversatie met de betrokkene gehad.
Laat verder ook maar.
 
Ik heb gisteren een reisje Engeland geboekt voor volgende week.
Net een mail dat het geannuleerd is. :X
En geen geld terug, kan wat anders kiezen tot en met 31 december.
Daarna vervalt het tegoed. 8)7

Volgens het reisadvies kan je er heen zonder test, maar terug een test + zeven quarantaine.
Bij de aanbieder kan je gewoon nog steeds boeken, ik had de laatste plaatsen. :?
Een week later stond nog op groen, volgende week oranje (=bijna op). 8)7
 
Ik noem ook geen namen, maar weet z'n volledige naam dus wel. Heb een hele leuke PB conversatie met de betrokkene gehad.
Laat verder ook maar.
Oh ik was niet serieus, sorry. ;)
Maar heb hem ook vaak per PM gesproken, dit jaar ook nog.
We hebben dezelfde motoren gehad en hij wilde ook meer over de CBR250R weten.
Ik werd nog wel eens door hem in topics uitgenodigd in het verleden.
 
Laatst bewerkt:
Morgen nog even het eerste ritje doen met de nieuwe schijven, remblokken en remklauwen. Maandag circuitdag. O-)

Onderweg het geheel een beetje inremmen..

Laat ik het nuttige maar even met het aangename verenigen. ;) :9

PSX_20210723_214355.jpg
 
Avond :W

Druk bezig geweest met de oprit, morgen worden het grind en de grindmatten opgehaald. Dan is het achten tot volgende week de schutting en de nieuwe bestrating er is.
DSC_0230.JPG


Gisteren de scooter voorzien van een nieuwe uitlaat, ouwe hok rotte onder mijn hol weg. Gelijk ook maar even nieuwe spiegels gefixt om die losse zooi te vervangen en een setje nieuwe handkappen, kan de gescheurde er ook af.
Zit er aan te denken om gelijk de wielen en kappen te spuiten, maar ben er nog niet uit welke kleur. Eerst de zwarte delen maar even opfrissen, komt de rest daarna wel :)
 
Heb al ff niet meer de energie gehad om hier iets te plaatsen , ben na 2 weken bij de firma in Heinenoord over gegaan naar Beelen in Vlaardingen waar ik nu al 3 weken aan het werk ben met veel plezier dat zeker wel. Het is alleen wel 12 uur per dag van 06:00/18:00 maandag tot vrijdag. Dit helpt wel met de spaarrekening gelukkig :Y
 
Heb al ff niet meer de energie gehad om hier iets te plaatsen , ben na 2 weken bij de firma in Heinenoord over gegaan naar Beelen in Vlaardingen waar ik nu al 3 weken aan het werk ben met veel plezier dat zeker wel. Het is alleen wel 12 uur per dag van 06:00/18:00 maandag tot vrijdag. Dit helpt wel met de spaarrekening gelukkig :Y
Ik dacht er van de week nog aan..
Heeft het even aangekeken en is alweer gevlucht. :+

12 uur per dag, vijf dagen per week. :?
Is dat voor altijd, of de zomerperiode?

Woon~werk op de motor? :]
 
Aangekomen bij de voormalig MotoPort vestiging Schiedam/Rotterdam.
Er is op het eerste gezicht nog niet veel veranderd sinds ze zelfstandig zijn geworden.
De aangrenzende kledingstore wel.
Die heeft een eigen ingang.
Straks even kijken.

Eigenlijk is het wat warm met een motorpak aan. _O-

 
Terug
Bovenaan Onderaan