Het Voorne-Putten topic deel 45, druppelend de zomer in..

Had nog een adaptertje liggen die ik in de slagschroevendraaier heb gedaan, een verrek, hij kwam nog los ook… *D
Morgen dus met het achterwiel aan de bak *O*

Ga (binnenkort, ipv nu direct nu die los is) voor een Makita 18v accu slagmoersleutel kijken. Accu’s heb ik voldoende, dus waarschijnlijk alleen de body, evt met M-box. Wil nl met de tijd al mijn 220v apparaten vervangen hebben door accu-materiaal, zonder snoer veel prettiger werken. Kost wel wat, maar het hoeft niet allemaal direct aangeschaft te worden :)
Voor wielmoeren raden ze die wel aan, maar niet voor heavy duty toepassingen.
Of kan die Makita ook iets van 150..200 Nm draaien?
Die ik zo even snel check wel..
Ik heb er een boormachine van. Mooi spul.
 
Ik heb hier geen motor voor, da's een beetje zonde.
20210801_151514.jpg
 
Ze hebben zelfs tot 1050nm op 18v accu’s… 👌🏼
Er was laatst wel een topic waar iemand de moer van zijn tandwiel voor niet los kreeg. En met een apparaat op accu ging dat dan niet lukken zeiden ze.
Tien jaar geleden heb ik ook zoiets gehad, alles vastzetten - plank door het wiel, rem vast.
En uiteindelijk maar naar de garage in de straat gelopen, luchttol er op en los. :9
Gelukkig lukte het anderhalve maand geleden wel gewoon thuis.
Maar dat Ali ding is ook zwaar en sterk.
Trilt de bout als een dolle los. :t
 
Er was laatst wel een topic waar iemand de moer van zijn tandwiel voor niet los kreeg. En met een apparaat op accu ging dat dan niet lukken zeiden ze.
Tien jaar geleden heb ik ook zoiets gehad, alles vastzetten - plank door het wiel, rem vast.
En uiteindelijk maar naar de garage in de straat gelopen, luchttol er op en los. :9
Gelukkig lukte het anderhalve maand geleden wel gewoon thuis.
Maar dat Ali ding is ook zwaar en sterk.
Trilt de bout als een dolle los. :t
Het is gewoon erg lekker als je de juiste spullen voor de klus hebt :t

Heb de scooter nu inmiddels weer volledig in elkaar staan, maar voor de zekerheid nog even de luchttol er langs :)
 
Straks voor de laatste keer naar mijn huidige werkgever. Na bijna 19 jaar zal dat toch wel vreemd worden, ondanks dat ik het de afgelopen tijd een stuk minder leuk vond.

Heb je nog ff vrij voor je begint bij je nieuwe job? Of gelijk morgen weer aan de bak?
1 deur dicht maar een volgende open. 19 jaar is een lange tijd, op naar een nieuwe 19 jaar bij de nieuwe werkgever? ;)

Een vreselijk berichtje... -O-

Gedver.... wat naar -O-hopen dat ie er bovenop komt!
 
Ik begin ondertussen een beetje moedeloos te worden.
Dit jaar besloten dat er toch maar eens een nieuwe helm moet komen. De Schuberth C3 pro heeft z'n beste tijd gehad (>5 jaar oud) en ik krijg soms na lange ritten pijn in mijn voorhoofd.
Dus op zoek naar een nieuwe. Wel een systeemhelm want makkelijk. En vereiste is dat er een communicatiesetje in kan. (plus een beetje goede kwaliteit, want met een beetje mazzel kan ik straks gewoon weer ww kilometers gaan maken)
Dus eerst maar Schuberth geprobeerd. C4 werd 'm niet. Compleet andere helm ivm de C3 pro. C4 pro werd m ook niet.
Toen een Schuberth C4 pro Woman geprobeerd (en gekocht ook) (Want hey, je weet maar nooit :+ ) maar daar kreeg ik ook pijn in mn voorhoofd van en een maat groter verkopen ze niet _O- Dus Schuberth weer retour.
Toen over naar Shoei Neotec II, opgezet. Ah best aardig. Nee toch niet.... na 15min weer een rode streep en pijn F*ck -O- (dat maar ff in de winkel gedaan, geen zin om weer heen en weer te rijden). Maatje groter ging wel, maar zat nog vrij ruim aan de zijkanten.

Toch een Shoei Neotec II gekocht, met de belofte dat ze dus met personal fitting 'm mooi passend kunnen krijgen. Ik ben benieuwd :+
Ben er wel een beetje klaar mee tbh. Anders moet ie weer retour en dan weet ik echt niet wat ik dan moet.

Iemand hier ervaring met die personal fitting?
 
Heb je nog ff vrij voor je begint bij je nieuwe job? Of gelijk morgen weer aan de bak?
1 deur dicht maar een volgende open. 19 jaar is een lange tijd, op naar een nieuwe 19 jaar bij de nieuwe werkgever?
Een maand pauze, ik ga eerst wat met motoren rommelen voordat ik een nieuwe start maak.

Geen ervaring met de fitting, AGV past me prima, maar weet nog van de Arai hoe vervelend een te strakke helm is.
 
En ik al jaren met Nolan / X-Lite en tegenwoordig LS2. Gelijk goed.
Kan ze gewoon bij een webshop kopen. :Y

Ook wel een hoofdpijn helm gehad.
En toch jaren met die AGV gedaan natuurlijk. _O-
 
Een maand pauze, ik ga eerst wat met motoren rommelen voordat ik een nieuwe start maak.

Geen ervaring met de fitting, AGV past me prima, maar weet nog van de Arai hoe vervelend een te strakke helm is.

Nice! Geniet ervan. Lekker een maandje vakantie, is altijd goed :)


HJC en Nolan/X-lite heb ik hiervoor gehad idd. Maar dat waren beide integraal helmen en moest ik redelijk snel vervangen vanwege kwaliteitsredenen. Maar goed das ook al jaren terug.
Ik heb geen AGV/Arai hoofd.
Sowieso een moeilijk hoofd blijkbaar :+ _O-
Wel in de winkel de AGV K6 beet gehad... dat weegt dus echt niets he. Voelt bijna fake aan haha
 
Ik heb ooit van shark een lichtgewicht helm gehad... doe ik nooit meer...als je er al scheef naar keek had je al beschadigen.
1 keer te hard ergens tegenaan gestoten, en er zat een scheur in... doe mij maar iets waardere helmen die wat langer mee gaan.
 
Nice! Geniet ervan. Lekker een maandje vakantie, is altijd goed :)


HJC en Nolan/X-lite heb ik hiervoor gehad idd. Maar dat waren beide integraal helmen en moest ik redelijk snel vervangen vanwege kwaliteitsredenen. Maar goed das ook al jaren terug.
Ik heb geen AGV/Arai hoofd.
Sowieso een moeilijk hoofd blijkbaar :+ _O-
Wel in de winkel de AGV K6 beet gehad... dat weegt dus echt niets he. Voelt bijna fake aan haha
Ik heb nu ook een carbon helm.
Als een veertje. :Y
En bij LS2 niet zo belachelijk geprijsd.
De verkoper in Rotterdam - voormalig MotoPort - wilde mij nog een Arai TT Isle of Man verkopen.
Over de carbon begon hij maar niet. :')
PSX_20210802_120113.jpg
 
Ik begin ondertussen een beetje moedeloos te worden.
Dit jaar besloten dat er toch maar eens een nieuwe helm moet komen. De Schuberth C3 pro heeft z'n beste tijd gehad (>5 jaar oud) en ik krijg soms na lange ritten pijn in mijn voorhoofd.
Dus op zoek naar een nieuwe. Wel een systeemhelm want makkelijk. En vereiste is dat er een communicatiesetje in kan. (plus een beetje goede kwaliteit, want met een beetje mazzel kan ik straks gewoon weer ww kilometers gaan maken)
Dus eerst maar Schuberth geprobeerd. C4 werd 'm niet. Compleet andere helm ivm de C3 pro. C4 pro werd m ook niet.
Toen een Schuberth C4 pro Woman geprobeerd (en gekocht ook) (Want hey, je weet maar nooit :+ ) maar daar kreeg ik ook pijn in mn voorhoofd van en een maat groter verkopen ze niet _O- Dus Schuberth weer retour.
Toen over naar Shoei Neotec II, opgezet. Ah best aardig. Nee toch niet.... na 15min weer een rode streep en pijn F*ck -O- (dat maar ff in de winkel gedaan, geen zin om weer heen en weer te rijden). Maatje groter ging wel, maar zat nog vrij ruim aan de zijkanten.

Toch een Shoei Neotec II gekocht, met de belofte dat ze dus met personal fitting 'm mooi passend kunnen krijgen. Ik ben benieuwd :+
Ben er wel een beetje klaar mee tbh. Anders moet ie weer retour en dan weet ik echt niet wat ik dan moet.

Iemand hier ervaring met die personal fitting?

Ik heb laatst een neotec 2 gekocht, deze heb ik 3 weken later laten personal fitten.
Ik wist dat het kon maar ik had er totaal geen ervaring mee en wist ook niet wat ik me ervan voor moest stellen.
Hier en daar is er een schuimpje en een vul stukje in gegaan en zo is de helm iets hoger op mijn hoofd komen te zitten.
Ik draag deze helm nu al een tijdje (half jaar) en nu zit deze echt heerlijk.

Ik kan een personal fitting aanbevelen.
 
Gewoon voor €15,- een helm bij Ali fixen, zit ie niet lekker, gewoon weer een andere bestellen voor €15,-.
F*ck veiligheid, je koopt toch geen helm om ermee te gaan vallen, maar om ervoor te zorgen dat vliegen niet tegen je kop vliegen. Zo, dat je het maar weet….


:+
 
Gewoon voor €15,- een helm bij Ali fixen, zit ie niet lekker, gewoon weer een andere bestellen voor €15,-.
F*ck veiligheid, je koopt toch geen helm om ermee te gaan vallen, maar om ervoor te zorgen dat vliegen niet tegen je kop vliegen. Zo, dat je het maar weet….


:+
Ik heb er eentje besteld, gewoon uit nieuwsgierigheid.
En de 'oren' vond ik wel heeeel grappig. _O-
PSX_20210802_144926.jpg

Voor de rest is het decoratie. ;)
Ook de eerste Chinees waarbij de maat M veel te groot is.
 
Ik heb laatst een neotec 2 gekocht, deze heb ik 3 weken later laten personal fitten.
Ik wist dat het kon maar ik had er totaal geen ervaring mee en wist ook niet wat ik me ervan voor moest stellen.
Hier en daar is er een schuimpje en een vul stukje in gegaan en zo is de helm iets hoger op mijn hoofd komen te zitten.
Ik draag deze helm nu al een tijdje (half jaar) en nu zit deze echt heerlijk.

Ik kan een personal fitting aanbevelen.

Top! Dat klinkt veelbelovend. We gaan het meemaken. Ik zal mn ervaring hier ook wel delen als het zover is haha
 
Terug
Bovenaan Onderaan