Het Voorne-Putten topic deel 45, druppelend de zomer in..

Bij ons alleen nog even de aangifte nakijken en dan de boel nog even naar de hypotheekadviseur sturen om het na te laten kijken voordat ie definitief de deur uit gaat.
 
Goedemorgen, iemand toevallig zelf of die iemand kent die een leuke motor zoekt, niet tegen hoofdprijs maar dat hij wel goed terrecht komt?
Een Yamaha YZF-R3 uti 2016 met 12duizend km op het blok ongeveer. Zwart, echt wel showroomstaat.
Mmmm, heb je wat meer info misschien.
Ben wel benieuwd.
 
" Rusland beschuldigdt westen van nadenken over nucleaire oorlog"

en warmtepompen en zonnepanelen zijn niet meer aan te slepen door de oorlog
De Europese gasprijs kwam gisteren op zeker moment op 194 euro uit per megawattuur, een stijging van 60 procent ten opzichte van een dag eerder.
niemand in nederland gaat dit op gegeven moment kunnen betalen ..


Ik denk dat nu het einde zoek is...
 
Tja, een onmogelijke en onhoudbare situatie, ben gisteren maar wezen tanken in belgie, scheelt weer 30 cent de liter, belachelijk maar tis niet anders.
 
Gisteren ging een collega eerder naar huis omdat ie bericht kreeg dat het ouderlijk huis van zijn vriendin in Oekraïne gebombardeerd was.
Er worden kinderen op oorlogspad gestuurd, huizen met de grond gelijk gemaakt, mensen vermoord en hier maken we ons vooral druk om de brandstofprijs :X.
 
Tja, tis een trieste bedoeling, maar zie niet in wat jij/ik aan het hele Oekraïne/Rusland verhaal kunnen doen. We zijn er echter allemaal wel de dupe van. En zodra et ons in de portefeuille raakt beginnen we met ze allen te mekkeren.

Mekkeren zijn we in NL sterk in, maar actie ho maar.
 
Het ging me meer om het perspectief.
Het is ook dubbel kut om de ene crisis af te sluiten, althans die is plots verdwenen blijkbaar, en hop, de volgende komt er overheen terwijl alles al flink duurder geworden is. Minder verbruiken dan maar.
 
Hier ook, vanmorgen de auto naar de apk gebracht in Oud Beijerland, daarna terug wezen hardlopen, alles wit van de pekel. Ach ja, toch geen tijd…
Straks worden de betonpalen vervangen, net even wat voorbereidingen getroffen (betonplaten en schuttingdelen er tussenuit, afwerkrandje grind en stenen weggehaald) zodat ze gelijk aan de bak kunnen.
Kan vanavond alles weer dicht gemaakt worden en dan morgen de rand afwerken.
Zondag worden alle radiatoren in huis vervangen en dan nog een dag zien te fixen dat we de perenboom op kunnen halen en dat ie op z’n plek gehesen kan worden (kraantje of graafmachientje moeten we ook eerst nog zien te regelen)
 
Heeft er hier iemand toevallig al ervaring met dat glasvezel internet van Delta?

Ze willen hier in het dorp ook gaan aanleggen, nog wat twijfel of ik mee wil doen.

Aanleg zou nu gratis zijn, en maandelijks iets duurder dan Kpn of Ziggo. ( Internet, tv en bellen)
Ze beloven wel 1000mb/s, ook upload, en dat haal ik nu niet eens per minuut :+

Op zich lijkt het me wel wat, maar je zit er wel een jaar aan vast als het echt niets is.
Als iemand iets te melden heeft over Delta, positief of negatief, laat maar weten.
 
Heeft er hier iemand toevallig al ervaring met dat glasvezel internet van Delta?

Ze willen hier in het dorp ook gaan aanleggen, nog wat twijfel of ik mee wil doen.

Aanleg zou nu gratis zijn, en maandelijks iets duurder dan Kpn of Ziggo. ( Internet, tv en bellen)
Ze beloven wel 1000mb/s, ook upload, en dat haal ik nu niet eens per minuut :+

Op zich lijkt het me wel wat, maar je zit er wel een jaar aan vast als het echt niets is.
Als iemand iets te melden heeft over Delta, positief of negatief, laat maar weten.
Ja, ervaring mee, positief en negatief :?
Prima alternatief voor wat ik had, internet via een router voor buitengebieden, dat was regelmatig 3g ipv 4, dit was het positieve.
De installatieboeren zijn simpel. 1 kan praten, de ander maakt een tyfuszooi en vooraf gemaakte afspraken kunnen blijkbaar niet, maar dit is niet van Delta.

Dit wel:
Vaak werkt het internet, maar te regelmatig valt de wifi weg, is Netflix niet mogelijk en hapert de Player en de TV is met een kabel aangesloten... Omdat bankieren beveiligd is moet ik vaak halverwege opnieuw inloggen omdat de verbinding weggevallen is.
Contact met de 'klantenservice' is er niet, na 2 weken krijg je antwoord dat het aan de laptop ligt, 3 weken later aan Netflix, daarna blijft het stil.
Ze lijken geen telefoon te hebben, wel een wachtdeuntje.

Top bedrijf dat Delta :t
Bedankt dat ik mijn ergernis nu wel aan iemand kwijt kon.
 
Ja, ervaring mee, positief en negatief :?
Prima alternatief voor wat ik had, internet via een router voor buitengebieden, dat was regelmatig 3g ipv 4, dit was het positieve.
De installatieboeren zijn simpel. 1 kan praten, de ander maakt een tyfuszooi en vooraf gemaakte afspraken kunnen blijkbaar niet, maar dit is niet van Delta.

Dit wel:
Vaak werkt het internet, maar te regelmatig valt de wifi weg, is Netflix niet mogelijk en hapert de Player en de TV is met een kabel aangesloten... Omdat bankieren beveiligd is moet ik vaak halverwege opnieuw inloggen omdat de verbinding weggevallen is.
Contact met de 'klantenservice' is er niet, na 2 weken krijg je antwoord dat het aan de laptop ligt, 3 weken later aan Netflix, daarna blijft het stil.
Ze lijken geen telefoon te hebben, wel een wachtdeuntje.

Top bedrijf dat Delta :t
Bedankt dat ik mijn ergernis nu wel aan iemand kwijt kon.
Fijn, dit maakt mijn twijfel alleen maar groter._O-

Hier in het dorp zou de aanleg gratis zijn, mijn ouders zitten in het buitengebied, en die mogen een vastrechtvergoeding van €2200,- betalen als ze een aansluiting willen, dus die gaan dat nooit doen.

Het internet via de telefoonlijn is hier ook niet echt slecht, haal hier in het dorp 60mb download en 12mb upload, via tele2 (nu T-mobile)
Mijn ouders in het buitengebied halen 40mb download, en 12mb upload, via KPN, ook niet echt slecht voor een 50 jaar oude koperkabel.
Is misschien niet extreem hoog, maar het valt nooit weg, ook tv werkt prima.
De buurman van mijn ouders klaagt echter over erg slecht internet, minder dan 5mb en vaak wegvallen verbinding, ook buitengebied, die wil erg graag glasvezel, en is bereid die €2200,- neer te leggen8)7

Weet uiteraard niet waar jij woont, maar gezien een router voor 4g verwacht ik ook ergens afgelegen.
Maar dan nog, als ze via een nieuwe glasvezelkabel niet eens een stabiele verbinding kunnen garanderen, dan beloofd dat weinig goeds voor de toekomst.
 
Heeft er hier iemand toevallig al ervaring met dat glasvezel internet van Delta?

Ze willen hier in het dorp ook gaan aanleggen, nog wat twijfel of ik mee wil doen.

Aanleg zou nu gratis zijn, en maandelijks iets duurder dan Kpn of Ziggo. ( Internet, tv en bellen)
Ze beloven wel 1000mb/s, ook upload, en dat haal ik nu niet eens per minuut :+

Op zich lijkt het me wel wat, maar je zit er wel een jaar aan vast als het echt niets is.
Als iemand iets te melden heeft over Delta, positief of negatief, laat maar weten.
Geen ervaring mee, wel net aangemeld voor delta abonnement idd de 1000mb/s versie internet.
Slechter dan wat we nu bij online hebben kan haast niet denk ik.
Mijn vrouw werkt thuis en pakt daar wifi en werk computer.
Als ik de laptop aanzet kan zij niet meer werken ;/.
Ze krijgt vraag een bericht dat ze door haar gsm bundel is terwijl ze thuis is, dan is internet weer een tijd uitgevallen ofzo.

Volgens online ligt het nooit aan hun, wifi is hier perfect mmmm jaja.
En dat internet uitvalt is ze ook niet bekent.

Er is denk ik overal wel iets, dacht ik probeer het gewoon.
Terug gaan kan altijd weer na een jaartje, hoef je in iedergeval niet die 350 tot 650 euro aansluitkosten te betalen.
 
Wij hebben Ziggo, en dat is nu in orde maar veel gedoe gehad met wifi, al snel zwak signaal.
Ziggo gebeld maar dan krijg je een callcenter mevrouwd die er bij voorbaat al vanuit gaat dat jij iets niet goed doet, hun enige oplossing was een gammele wifi booster.
Werkte voor geen meter.

Zelf een mesh netwerk gebeuren gekocht nu draait het door het hele huis op maximale snelheid.
 
Wil je degelijke wifi, troep van de provider uitschakelen/in de hoek plempen en je eigen spul ophangen. Veel betrouwbaarder en degelijker over het algemeen.
 
Vrijdag zou de schutting gefixt worden, maar op het laatste moment afgezegd omdat de leverancier van de betonpalen al dicht was. Niet om het een of ander, je zorgt er toch allemaal al voor dat je dat al een dag eerder binnen hebt voordat je naar een klus moet? :? Maar goed, zou nu aanstaande dinsdag worden…
Vandaag zou mijn neef komen om de radiatoren te vervangen, maar die belde gisteren af vanwege een positieve Corona test. Gaat allemaal weer lekker zo :/
Gisteren maar begonnen met het graven van een gat voor de perenboom, deze vandaag nog een stukkie dieper maken en dan is het ff kijken hoe ik het aan ga pakken vwb het transport van de boom naar de achtertuin en het er in plaatsen (zal ik wel een kraantje/graafmachientje voor nodig hebben)… :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan