Het Voorne-Putten topic deel 45, druppelend de zomer in..

Kijk uit hoor.....je kan er ook teveel aanschaffen :X
Klopt, ga ook eerst alleen de spullen fixen die ik ook daadwerkelijk ga gebruiken. De rest zal ter vervanging zijn van, en dan zal het nog wel even duren. Heb nu alweer een winkelwagentje gevuld omdat Makita tot eind van de maand een actie heeft met gratis accu's. Dus de multitool en luchtpomp gaan er nog aan komen :)
 
Zo, voorbereidingen voor de zomer zijn onderweg, tuin schoon en omgespit, airco besteld. Laat maar komen.

Airco zouden wij ook wel willen, eerst even sparen.
De reparatie van onze &€+€(_+#---@@#€ auto heeft echt veel geld gekost .
Vaatwasser ook nog kapot, en wil wel reserve centen overhouden.
Gelukkig beloofd de belastingteruggave wel wat goeds 😆.
 
Als de belastingdienst ooit zn zaken op orde krijgt dan kan men aangifte doen. Wat een beroerde toko is et ook.

Geven ze “rustige” tijden aan die ook overbelast zijn. Wat een onzin, prutsers
 
Als de belastingdienst ooit zn zaken op orde krijgt dan kan men aangifte doen. Wat een beroerde toko is et ook.

Geven ze “rustige” tijden aan die ook overbelast zijn. Wat een onzin, prutsers
Zwaar irritant he, hier ook al dagen aan het wachten. .. Ben blij dat onze dienst gescheiden gaat worden van die ballentent, hebben er beleidsmatig ook geregeld last van (met name de 9-5 mentaliteit in een 24 uurs dienst).
 
Had laatst ook zon akkefietje met uwv, geef aan dat ik geen cookies van ze wil, krijg ik er net zoveel als dat je toestemming geeft, klacht ingediend die dan wel netjes behandeld word daar niet van, maar wel lomp.

En dan de cookies die ze je geven geven in Chrome foutmeldingen, ja ligt niet aan ons hoor, moet je maar instellen dat ze automatisch verwijderd worden. Overheden en IT, lachertjes.
 
Ik moet ook al dagen belangrijke zaken regelen.
Maar beide overheidsinstellingen kom ik niet in.
Bij eentje is er zelfs sinds vorige week storing en staan mijn mappen er niet.
En was dan voordat ik aan deze leuke klusjes begon al steeds bergop aan het fietsen. :+

PSX_20210304_114858.jpg
 
Ik moet ook al dagen belangrijke zaken regelen.
Maar beide overheidsinstellingen kom ik niet in.
Bij eentje is er zelfs sinds vorige week storing en staan mijn mappen er niet.
En was dan voordat ik aan deze leuke klusjes begon al steeds bergop aan het fietsen. :+

Bekijk bijlage 1603249

Hier dus ook zelfde melding.
Wilde even de belasting van mijn bonuskind doen.
Appeltje eitje, maar helaas.
 
Hier was madame al klaar met invoeren van de gegevens, ff kijken wat de teruggave wordt en bij het verzenden... Hoppa, einde oefening met de website. Denk dat ie wel verzonden was als we knaken moesten betalen... :+ :/
 
Klopt, ga ook eerst alleen de spullen fixen die ik ook daadwerkelijk ga gebruiken. De rest zal ter vervanging zijn van, en dan zal het nog wel even duren. Heb nu alweer een winkelwagentje gevuld omdat Makita tot eind van de maand een actie heeft met gratis accu's. Dus de multitool en luchtpomp gaan er nog aan komen :)

De enige machine waarvan ik vind dat deze echt niet mag ontbreken naast de accuboor en slagtol is een boorhamer op accu. Zo fijn als je even snel een gaatje in het beton wil prikken, geen kabel uitrollen. Je pakt dat ding uit de koffer, gaatje boren en hop......terug de koffer in. Klaar!
 
De enige machine waarvan ik vind dat deze echt niet mag ontbreken naast de accuboor en slagtol is een boorhamer op accu. Zo fijn als je even snel een gaatje in het beton wil prikken, geen kabel uitrollen. Je pakt dat ding uit de koffer, gaatje boren en hop......terug de koffer in. Klaar!
Idd, maar omdat ik dat ding nog heb en gewoon goed is, wil ik die nog niet vervangen. (gaat nog wel gebeuren, dat wel...) De multitool en luchtpomp zijn iig al besteld *D
 
Je pakt dat ding uit de koffer.. accu leeg..
O-)

Mijn vriendin heeft er een handje van om al haar apparaten met een lege accu weg te leggen.
Ik doe het juist opladen. Dan kan je het jaren opbergen met de moderne li-ion techniek.

Tegenpolen.. hoe houden we het vol. :+
 
Had bedacht wat meer met motor te gaan rijden nu ik in Moerdijk werk, maar met de VFR z'n verbruik snel van genezen. Als ik dit volhoud moet ik er een baan bij gaan zoeken puur voor de brandstof kosten.
Liefde kost geld. *O*

Ik had drie motorfietsen verkocht en een S1000R genomen voor woon~werk verkeer.
Dat is precies een maand geweest, toen maar een CBR250R erbij genomen.
Het verbruik en ook de kilometers (zonde :+ ) rezen de pan uit. _O-

Met de Honda was ik rond de vijf cent per kilometer beter af dan de reiskostenvergoeding.
Acht euro voor remblokken op AliExpress, olie van de Action voor zes euro per wissel. :+

En de ene dag op de S1000R wegens navigatie naar een training in het Willem II stadion, de volgende dag met de CBR250R resulteerde in dezelfde reistijd tijdens de drukke ochtend -en avondspits. Wel een heel ander verbruik. ;)

DSC_0343.JPG

Hier de eerste keer thuis, dus gelijk verse olie.

Op de motor voelde het vreemd genoeg volwassen en comfortabel aan. :]
 
Laatst bewerkt:
De benzine was trouwens de afgelopen maanden helemaal niet goedkoop.
Dit was het oude normaal eind 2018. :o

20181203_133449.jpg
 
Inmiddels een trekhaak laten monteren onder de Soes..
Dan kan de Motolug aanhanger vijf april naar Assen. :t

IMG-20210212-WA0008.jpg

€504,00 goedkoper in de wegenbelasting dan de auto hiervoor.
En in totaal voor 2x 20 euro getankt de afgelopen twee maanden.

Maar als ik hem vaker ga gebruiken dan schiet het natuurlijk wel omhoog.
Naar Assen op benzine is duurder dan op gas.

Maar het idee is dat bij gebruik de eerste volle tank iedere maand gratis is als de wegenbelasting verrekend word.
Ik pak toch liever de motor. Bij twee of meer helaas vaker op vier wielen. :P
 
Inmiddels een trekhaak laten monteren onder de Soes..
Dan kan de Motolug aanhanger vijf april naar Assen. :t

Bekijk bijlage 1603303
€504,00 goedkoper in de wegenbelasting dan de auto hiervoor.
En in totaal voor 2x 20 euro getankt de afgelopen twee maanden.

Maar als ik hem vaker ga gebruiken dan schiet het natuurlijk wel omhoog.
Naar Assen op benzine is duurder dan op gas.

Maar het idee is dat bij gebruik de eerste volle tank iedere maand gratis is als de wegenbelasting verrekend word.
Ik pak toch liever de motor. Bij twee of meer helaas vaker op vier wielen. :P
Met een aanhanger naar het circuit geeft rust, althans bij mij. Ook al rij je de fiets kort, je komt in ieder geval thuis.

Ligt er nog sneeuw bij jou?🧐
 
Liefde kost geld. *O*

Ik had drie motorfietsen verkocht en een S10000R genomen voor woon~werk verkeer.
Dat is precies een maand geweest, toen maar een CBR250R erbij genomen.
Het verbruik en ook de kilometers (zonde :+ ) rezen de pan uit. _O-

Met de Honda was ik rond de vijf cent per kilometer beter af dan de reiskostenvergoeding.
Acht euro voor remblokken op AliExpress, olie van de Action voor zes euro per wissel. :+

En de ene dag op de S1000R wegens navigatie naar een training in het Willem II stadion, de volgende dag met de CBR250R resulteerde in dezelfde reistijd tijdens de drukke ochtend -en avondspits. Wel een heel ander verbruik. ;)

Bekijk bijlage 1603295
Hier de eerste keer thuis, dus gelijk verse olie.

Op de motor voelde het vreemd genoeg volwassen en comfortabel aan. :]
een es tienduizend er voor woon-werk . toe maar

:+
 
Met een aanhanger naar het circuit geeft rust, althans bij mij. Ook al rij je de fiets kort, je komt in ieder geval thuis.
Met de motor naar het circuit is mijn ritueel, aan iets anders moet ik nog wennen.
Niet teveel geregel geeft hier juist rust. En met autorijden speelt mijn heup snel op. :)

Maar vorig jaar op Assen natuurlijk gemerkt dat het de hele dag slecht weer was.
Dit jaar zal het me niet gebeuren dat er een circuitdag in het water gaat.
Daarvoor kan ik dan de regenbanden uit de auto pakken, net als de rest in de snelle groep.

Met normaal weer zal ik in de regel naar Zandvoort op de motor gaan. :Y
Ligt er nog sneeuw bij jou?🧐
Tijd vliegt. _O-

Ik wilde het verbruik ff kwijt; mooi bruggetje.
En had hem nog niet gedeeld.
 
Laatst bewerkt:
O-)

Mijn vriendin heeft er een handje van om al haar apparaten met een lege accu weg te leggen.
Ik doe het juist opladen. Dan kan je het jaren opbergen met de moderne li-ion techniek.

Tegenpolen.. hoe houden we het vol. :+

Lege accu's? Voordat ik aan een klus begin? Dat heb ik de laatste 12 jaar nog niet gehad met die li-ion accu's. En vrouwlief .......als er een machine aan te pas moet komen dan mag ik dat doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan