Het Voorne-Putten topic deel 45, druppelend de zomer in..

Blijft die meuk hier roze of wat? Leuk dat dat als grap word gedaan maar moet ik het zelf herstellen ?
Ik denk dat je ff naar je instellingen moet _O- en ik heb blijkbaar de gehele grap geskipt. *O*

Werkt het dan nog niet goed, dan moet je die roze zonnebril afzetten.
Hij is wel handig op het werk verder.
Take a look at the sunny side of it all. 😍
 
Welke helmpies hebben jullie? Ik heb nu dr icon variant 2. Enkel al weer 7 jaar. Oeps..

Kijk rond voor HJC en AGV maar benieuwd naar jullie ervaringen. K*tte is dat je nu niet meer ff ergens lekker gaat kijken en passen...
 
Over roze gesproken, hoe mooi is dit rood *D

20210403_151219.jpg
 
Welke helmpies hebben jullie? Ik heb nu dr icon variant 2. Enkel al weer 7 jaar. Oeps..

Kijk rond voor HJC en AGV maar benieuwd naar jullie ervaringen. K*tte is dat je nu niet meer ff ergens lekker gaat kijken en passen...
Passen is toch het beste, ik heb geen AGV hoofd.
Meer een modale kop. :+
HHC vele kwaliteitsissues van gelezen, geen goed gevoel bij.
Maar bovenstaande is dus erg persoonlijk.
Onderstaande ook... ;)

Hier vele jaren Nolan N5.., ook vaak het beste getest in de goedkopere klasse.
Tussendoor nog een X-lite 802 gewonnen, dure glasfiber helm.
Komen uit dezelfde fabriek, de pasvorm voor mij is altijd goed.
Geen beweging als je hem met kracht van links naar rechts duwt(!) = pastest.

Drie jaar geleden een Airoh ST-701.
Mooi druppelvorm model.
Veel plezier van gehad.
Vorig jaar merkte ik na een crash met onderstaande helm dat de Airoh klappert op hogesnelheid en een minder scherp beeld veroorzaakt. :o
Op de openbare weg nooit gemerkt, en zonder vergelijken tijdens een circuitdag op dezelfde datum ook niet.

Recent drie keer een LS2 gekocht.
Vorig jaar een glasfiber model, de Challenger FF327.
Helemaal top, ga ineens twee klassen hoger voor mijn gevoel.
De padding lijkt het meeste op Sketcher inlegzooltjes. :+
Heel comfortabel.

De goedkopere LS type Storm FF390(?) vind ik niet zo.
Matige ventilatie en geen klikstand voordat hij helemaal dichtvalt.
Die gebruik ik nog wel wekelijks op de openbare weg.
BMW kleuren en delen carbon look. Mooi ding.

Het nieuwste model FF327 heb ik nu vier, vijf maanden.
Die had ik maandag willen testen. :')
Maar verwacht dezelfde ervaring.

Die zal ik daarna vast vaker gebruiken. :)
 
Welke helmpies hebben jullie? Ik heb nu dr icon variant 2. Enkel al weer 7 jaar. Oeps..

Kijk rond voor HJC en AGV maar benieuwd naar jullie ervaringen. K*tte is dat je nu niet meer ff ergens lekker gaat kijken en passen...
Waarom niet? Je kan toch een afspraak maken voor een uurtje passen.
Chromeburner vind ik een aanrader, veel keus en verkopers met geduld, wel een stuk rijden.
Ik dacht een Arai hoofd te hebben, maar blijkt een AGV type te zijn, niet zo modaal als @Worldbeater dus.
 
Iets minder bekakt dan een Arai.
Nou ja, iets meer Italiaans flamboyant klinkt beter. _O- ;)
 
Of gewoon een Arai in de uitverkoop fixen, ik had precies de laatste in de juiste maat en kleur voor €220,- of iets in de buurt daarvan. Ik heb geen honderden euries voor de nieuwste hippe helmen over, een overjarig model vind ik prijstechnisch veel interessanter. Merk maak mij dan ook niet veel uit, uiteraard wel van alles gepast. Vorige helm was een HJC Alpha 10 plus, al zat de Arai beter, had ik toen ff geen Arai centen. Wat ik aan de HJC wel fijn aan vond, was het extra kin-stuk (wind stop dingetje, hoe het ook heet), dat mis ik bij de Arai wel.
Volgende helm zie ik dan wel weer, AVG en Shoei heb ik nog niet geprobeerd, maar ik kan voorlopig nog een paar jaartjes de pats maken met m’n Arai :')
 
Ik heb nu ( weer ) een HJC helm, op zich prima ding, maar de pinlockndoet zijn ding niet goed.
Al paar keer geprobeerd te verhelpen maar helaas.
Bij koud weer beslaat het vizier al snel, en bij gebruik zonnevizier beslaat die altijd.

Had hiervoor ook een HJC, voor 60 euro op de motorbeurs gescoord.
Fijne helm zonder poespas. Jaren mee gedaan.
 
Omdat het afspraak maken kan maar wil rustig kijken zonder verkoper in me nek. En als je al helmen wil passen hebben ze of hele dure of net niet in voorraad. Dus kan ik net zogoed bestellen en proberen en retourneren.

Kijk nu voor HJC rpha11. Of een Shark. ICON zit bij mij het lekkerst maar hun integraal anbod vind ik niks. Hebbem ook zo metaal pinnetje voor vizier lock..
 
Of gewoon een Arai in de uitverkoop fixen, ik had precies de laatste in de juiste maat en kleur voor €220,- of iets in de buurt daarvan. Ik heb geen honderden euries voor de nieuwste hippe helmen over, een overjarig model vind ik prijstechnisch veel interessanter. Merk maak mij dan ook niet veel uit, uiteraard wel van alles gepast. Vorige helm was een HJC Alpha 10 plus, al zat de Arai beter, had ik toen ff geen Arai centen. Wat ik aan de HJC wel fijn aan vond, was het extra kin-stuk (wind stop dingetje, hoe het ook heet), dat mis ik bij de Arai wel.
Volgende helm zie ik dan wel weer, AVG en Shoei heb ik nog niet geprobeerd, maar ik kan voorlopig nog een paar jaartjes de pats maken met m’n Arai :')
Ik kocht mijn helmen ook altijd overjarig, dat maakt toch geen moer uit.
Maar nu met de racelicentie mag de helm bij de keuring maximaal drie jaar oud zijn.
Dus bij een overjarige helm zit ik al snel op een produktiedatum van twee jaar.
Dus dan mag ik er ineens maar acht maanden mee rijden. -O-
 
Ik kocht mijn helmen ook altijd overjarig, dat maakt toch geen moer uit.
Maar nu met de racelicentie mag de helm bij de keuring maximaal drie jaar oud zijn.
Dus bij een overjarige helm zit ik al snel op een produktiedatum van twee jaar.
Dus dan mag ik er ineens maar acht maanden mee rijden. -O-

Ik begrijp überhaupt niet waarom een mens een race licentie nodig heeft.
Kost niet alleen veel serverruimte op MF maar ook bakken vol geld 😶.
 
Ik begrijp überhaupt niet waarom een mens een race licentie nodig heeft.
Kost niet alleen veel serverruimte op MF maar ook bakken vol geld 😶.
Dan mag je meerijden met de ZAC, OW CUP, ONK of andere organisaties.
Circuitdagen next level. :9~

Competitie is het leukste wat er is.
En het brengt het beste in je naar boven in de ontwikkeling als rijder.

Misschien een wildcard in de MotoGP. :+ _O-

Serverruimte kost het inderdaad ook.
Net zoals regionale topics. ;)
Hier ook een sectie die minimaal zo groot is.
 
Ik ben aan et overwegen flinke overkapping te bouwen in de tuin. Nu nog een houthandel welke ook planken etc van een 5 meter levert. Iemand een goeie suggestie, in de regio zuid holland is wel zo praktisch.

op google genoeg te vinden, maar of er zijn geen prijzen zichtbaar, of klein assortiment.
 
Ik ben aan et overwegen flinke overkapping te bouwen in de tuin. Nu nog een houthandel welke ook planken etc van een 5 meter levert. Iemand een goeie suggestie, in de regio zuid holland is wel zo praktisch.

op google genoeg te vinden, maar of er zijn geen prijzen zichtbaar, of klein assortiment.

Kan ook bellen
 
www.houthandelgorinchem.nl, levert voor niet te veel aan huis, anders van Noort in zuidland (bellen internet snappen ze in zuidland nog niet)

Van Noort idd, heeft mooi hout, ook in lange afmetingen.
Fijn bedrijf ook, eerst wat stug 😁, maar als het ijs eenmaal gebroken is super vriendelijke mensen.
Zelf je hout uitzoeken is altijd wel handig vind ik, de mooie rechte planken er tussenuit vissen.
 
Ik ben aan et overwegen flinke overkapping te bouwen in de tuin. Nu nog een houthandel welke ook planken etc van een 5 meter levert. Iemand een goeie suggestie, in de regio zuid holland is wel zo praktisch.

op google genoeg te vinden, maar of er zijn geen prijzen zichtbaar, of klein assortiment.

Vraag ook even aan @martijn76 . Die was vorig jaar ook bezig met hout en een overkapping enzo.
Als ie zn ogen van zn Duc af kan halen en hier op het forum kijkt that is :P
 
Ik had het bij Brandsolide gekocht, het meeste was heel goed, maar een paar balken echt heel slecht.
Ipv goede aftersales moest ik knokken en dreigen met stappen om het geruild te krijgen, uiteindelijk gelukt na 2 maanden...
Maar zie dat ze geen orders aannemen wegens drukte, blijkbaar doen ze het overall goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan