Het Voorne-Putten topic deel 45, druppelend de zomer in..

Dacht neem een nieuwe met magneet. Deze is enkel de helft lang en lijkt scherper/ander materiaal.
Ook zat de oude retevast. Dus misschien combo waardoor de helft eruit genaait is.
Toch verdenk ik de nieuwe plug. Je zet dan de Nm'ters op de helft van de windingen ipv alle.
hij zou even veel windingen moeten hebben als de oude!

lijkt mij dat de nieuwe nu maar de helft van de windingen hebt gebruikt en niet zo vreemd dat je hem dan naar z'n klote draait.
 
hij zou even veel windingen moeten hebben als de oude!

lijkt mij dat de nieuwe nu maar de helft van de windingen hebt gebruikt en niet zo vreemd dat je hem dan naar z'n klote draait.
Si. Maar ook al zet ik er maar 10 vam de 43Nm op. Zou dat niet gelijk moeten gebeuren. Dus denk of al kapot door vorige eigenaar.
Of deze bout was net anders.

Dus nu maar flink sleutelen binnekort. Ach ook weer ervaring rijker.
 
ik zou voor helicoil gaan.

als ik op het scherm meet lijkt die nieuwe ook iets smaller te zijn dan de oude?
Hebben ze misschien je de verkeerde gestuurd?
 
Iedereen hier gaat voor helicoil. Prima. Maar wie betaald de schade als het mia gaat?
En buiten materiele schade, wie legt er uit wat er met mij gebeurd is als het dalijk is "normaal gaat er nooit wat mis met helicoils..."

Ik ga nu weer naar de experts op facebook. Kijken wat hun vinden. Ze kwamen met ductape 👍
 
Heel veel originele carters zitten met een helicoil of draadbus.
Dit omdat het allu of magnesium zelf niet sterk genoeg is en ze een kleinere dimeter bout kunnen gebruiken.

Bij thrusters ook voor de cruisevaart gingen er standaard vanuit fabriek helicoils in omdat die sterker zijn dan het originele draad.
Je moet ze natuurlijk wel goed monteren met de juiste locktite.

Maar idd je moet doen waar je jezelf prettig bij voelt, jou motor jou leven en je vroeg alleen advies niet hoe je het moet doen.
 
Klopt mick, misschien ook wat overdreven hoe ik het zeg.
Maar als je dan krijgt dat je de ervaring niet hebt...
Dikke prima maar niemand hier kent me.

En de keren dat ik hier wilde afspreken om te rijden en mensen te leren kennen in afgelopen 8 jaar hoorde ik nooit wat van. Dus daar ben ik mee gestopt.
Dus schoot even verkeerd denk ik dan maar ;)

Wens iedereen een fijn weekend.
Ik Ga het lekker zelf oplossen en zal hier minder erover posten. 😁👍
 
Iedereen hier gaat voor helicoil. Prima. Maar wie betaald de schade als het mia gaat?
En buiten materiele schade, wie legt er uit wat er met mij gebeurd is als het dalijk is "normaal gaat er nooit wat mis met helicoils..."

Ik ga nu weer naar de experts op facebook. Kijken wat hun vinden. Ze kwamen met ductape 👍
een helicoil verbinding, indien juist geplaatst is sterker dan het origineel.
ik ben nog nergens filmpjes tegengekomen over falende helicoils? linkjes?
 
een helicoil verbinding, indien juist geplaatst is sterker dan het origineel.
ik ben nog nergens filmpjes tegengekomen over falende helicoils? linkjes?
Serieus? Wil je dat ik bewijs ga zoeken? 🤣 dikke prima. Maar zo ga ik het spel niet spelen.

Het carter is al besteld en ik neem me verlies.
Achteraf had ik wellicht beter kunnen helicoil set bestellen. Dir heb ik 1 keer gedaan tijdens me opleiding en kwam niet in me op.
Ik heb gewoon snel gehandeld en paar zaken afgebeld en een keuze gemaakt.

Jullie telefoonnummers van MF heb ik niet * lees eerder bericht over van ontmoeten in 8 jaar tijd*
Dus wie heeft voortaan prio garage dienst hier?
😁👍 bel ik gelijk als er wat is! 🙏

Bier en koffie is altijd aanwezig hier 👍😁

Ps. Bier moet ik nog koud zetten. Hertog jan dan wel 😁
 
Serieus? Wil je dat ik bewijs ga zoeken? 🤣 dikke prima. Maar zo ga ik het spel niet spelen.

Het carter is al besteld en ik neem me verlies.
Achteraf had ik wellicht beter kunnen helicoil set bestellen. Dir heb ik 1 keer gedaan tijdens me opleiding en kwam niet in me op.
Ik heb gewoon snel gehandeld en paar zaken afgebeld en een keuze gemaakt.

Jullie telefoonnummers van MF heb ik niet * lees eerder bericht over van ontmoeten in 8 jaar tijd*
Dus wie heeft voortaan prio garage dienst hier?
😁👍 bel ik gelijk als er wat is! 🙏

Bier en koffie is altijd aanwezig hier 👍😁

Ps. Bier moet ik nog koud zetten. Hertog jan dan wel 😁
ik zie een nieuw carter niet als een verlies :?
vertouwen in je motor is heel erg belangrijk.
Helicoils goed plaatsen is ook niet zo makkelijk als het lijkt . Je hebt nu een ouwe pan om op te oefenen :+

En nee ik verwacht niet echt dat je die ga zoeken want dan had ik ze al gezien , denk ik. Maar wie weet? Altijd bereid te leren.
 
Gave fietsen!!
Ik heb een 750SSie gehad, en die stuurde echt zalig!
Als ik ooit weer eens ruimte heb, koop ik een 900ssie
Hij is echt in super staat, maar past me helaas voor geen meter, ik zit/hang er niet lekker op B|

20210619_140049.jpg
 
Serieus? Wil je dat ik bewijs ga zoeken? 🤣 dikke prima. Maar zo ga ik het spel niet spelen.

Het carter is al besteld en ik neem me verlies.
Achteraf had ik wellicht beter kunnen helicoil set bestellen. Dir heb ik 1 keer gedaan tijdens me opleiding en kwam niet in me op.
Ik heb gewoon snel gehandeld en paar zaken afgebeld en een keuze gemaakt.

Jullie telefoonnummers van MF heb ik niet * lees eerder bericht over van ontmoeten in 8 jaar tijd*
Dus wie heeft voortaan prio garage dienst hier?
😁👍 bel ik gelijk als er wat is! 🙏

Bier en koffie is altijd aanwezig hier 👍😁

Ps. Bier moet ik nog koud zetten. Hertog jan dan wel 😁

Acht jaar geleden, 2013, volgens mij reden wij toen nog gezellig rond vanuit het VP topic.

IMG_20140601_095951.jpg
 
Komt de volgende keer ooit. Gezien ik me eigen leven lief ben heb ik vanmiddag gewoon gelijk een carter besteld. Dus zoals ik het nu merk vinden de meeste me dan onbekwaam of dom omdat helicoils kan. 👍 dikke prima

Ik heb gewoon geen zin in gezeik. Het is me eigen leven die ik op het spel zet. Coils op niet olie gerelateerde plaatsen ala. Maar niet de main plug. Heb ook geen tijd om rustig vertrouwen ervan te winnen al zou ik het doen voordat ik 800 km ga rijden..
Begrijp wel dat je het gelijk wel goed wilt doen, ik kan alleen de link niet leggen met je leven lief hebben en je leven op het spel zetten.
Als een helicoil er in zit, zit het als een huis, is vaak ook van een ander materiaal dan alu, plug kan je dan een stuk strakker doen dan voorheen (bij wijze van). Ding gaat alleen los bij een oliewissel en dat doe je ook niet rijdende, dus in dat opzicht is het niet gevaarlijk. Met habbiebabbie remmerij, aandrijving, of wiel-assen kan ik die link wel leggen, dat heeft wel direct invloed als er wat mee gebeurt terwijl je bijv 120 km/u rijd…
Maar 1 ding, je moet gewoon doen waar jij je goed bij voelt… ;)
 
NEEEE das zonde!
Je kunt je clipons omdraaien bij deze modellen, dan zit hij beter.
Dat idee had ik ook, koop hem wel en dan hopen dat ik iets aan kan passen, maar niet op gegokt.
Ik wil met een glimlach van de motor stappen na een proefrit, die had ik niet.
Destijds viel de BMW ook tegen en dat bleef zo, ga dat niet weer doen.
 
:] Dus volgende week zaterdag een ritje doen? :]

Gewenste verzamelplaats? Tijd? Koffie stop erbij?

"geen tijd" = niet reageren ;):+
 
Terug
Bovenaan Onderaan