Het Voorne-Putten topic deel 45, druppelend de zomer in..

Geen 2.019, zelfs 2.19 :/

Ik gooi nu alleen e10 in mijn auto’s en scooter, prijzen gaan werkelijkwaar nergens meer over, en de piek is nog niet in zicht volgens de berichten. Wat dat betreft ben ik blij dat ik voor mijn werk een scootertje heb die 1 op 40 rijdt en een Cuore die ook geen drol kost. e5 wacht ik voorlopig nog even mee. Moet zeggen ik er eerst niet zo op lette, maar nu ga ik niet zomaar meer pleite met de auto voor een enkel ritje, probeer toch wat meer te combineren…
Scooter ook? Ok, wordt ons aan alle kanten afgeraden.
 
Een collega van me heeft een Kymco scooter, 4-takt, waar ie altijd e10 in deed altijd. Hij heeft het geweten, na ruim een jaar begonnen de problemen. En ik had hem nog zo gezegd, doe er nou V-power in, of een andere ethanol vrije benzine.
Nee, want dat is te duur vond ie. Na de reparatiekosten, die ook niet gering waren, is ie toch maar overstag gegaan.
 
het AD: Ga je een leuk tripje maken, of wil je goedkoop boodschappen doen over de grens? Dan is het door de sterk gestegen benzineprijzen zelfs al vanuit de provincie Utrecht voordelig om naar België of Duitsland te rijden en daar de tank vol te gooien
Doen we hier al regelmatig ,Heb Vrienden in Roosendaal ,ALs ik die kant op ga zorg ik dat m'n tank van de auto onder een kwart zit ,Heb zo'n stalen leger jerrycan die gaat ook vol mee terug over de grens ,FF bij de Caigny (bierspeciaalzaak) langs
Gaan ook regelmatig net bij Nijmegen de grens over naar Kleve ,Benzine zelfde prijzen als de belg ,Boodschappen flink stuk goedkoper ,Drogisterijen helemaal goedkoop
 
Scooter ook? Ok, wordt ons aan alle kanten afgeraden.

Een collega van me heeft een Kymco scooter, 4-takt, waar ie altijd e10 in deed altijd. Hij heeft het geweten, na ruim een jaar begonnen de problemen. En ik had hem nog zo gezegd, doe er nou V-power in, of een andere ethanol vrije benzine.
Nee, want dat is te duur vond ie. Na de reparatiekosten, die ook niet gering waren, is ie toch maar overstag gegaan.
Ik heb er in het begin gewoon e10 mee getankt, onwetendheid zeg maar. Maar nadat ik er e5 in gegooid had, merkte ik na een zooitje km’s dat ie motorisch een heel stuk rustiger draaide. Sindsdien alleen maar e5, al een paar jaar (?) inmiddels. Maar heb met die hoge prijzen van tegenwoordig een paar keer tussendoor wel e10 getankt. Het blijft toch troep…
 
Tanken doet wel pijn ja, 44 liter en dan een meier afrekenen. Reken maar op nog hogere prijzen als de zomervakantie in de US begint.
Ik mis de 20% korting die ik bij mijn vorige werk had wel een 'beetje' '(.
 
Ik ben nog aan het oriënteren voor een carpoort, kost ook aardig wat. Wellicht dat ik alleen het materiaal bestel en de boel zelf monteer. Maar nog geen idee wat voor materiaal het gaat worden, maar heb nog tijd zat, hoeft ook niet volgende week al geregeld te zijn. Maar vermoed dat het materiaal er met de tijd ook niet goedkoper op zal worden.
Ik heb naar aanleiding van dit plaatje zelf m'n carport gebouwd. Als staande palen heb ik hardhouten palen genomen. (zijn ook meestal niet krom)
Als dakbedekking heb ik opaalwit polycarbonaat genomen met rvs schroeven met rubber afdichting. Al het andere hout is geïmpregneerd tuinhout. Totale kosten ca € 900,= geweest
Carport.jpg


Firma voor goedkope en ruime keuze aan dakbekking.
klik op hieronder.
HMG-Benelux
 
Laatst bewerkt:
Ik heb naar aanleiding van dit plaatje zelf m'n carport gebouwd. Als staande palen heb ik hardhouten palen genomen. (zijn ook meestal niet krom)
Als dakbedekking heb ik opaalwit polycarbonaat genomen met rvs schroeven met rubber afdichting. Al het andere hout is geïmpregneerd tuinhout. Totale kosten ca € 900,= geweestBekijk bijlage 1726245

Firma voor goedkope en ruime keuze aan dakbekking

HMG-Benelux
Thanks, ziet er goed uit. Ik zal eerst even moeten kijken voor een vergunning, maar gaat nog wel goed komen :)
 
Tanken doet wel pijn ja, 44 liter en dan een meier afrekenen. Reken maar op nog hogere prijzen als de zomervakantie in de US begint.
Ik mis de 20% korting die ik bij mijn vorige werk had wel een 'beetje' '(.
Ja mijn eauteau gaat nu ook rap naar de 20ct per km. 19ct van de baas is nu alleen al op aan peut.B|

Gelukkig ga ik met de motor , 1op20.
 
Ik begrijp dat we dinsdag weer open gaan als land. Ik vind 5 dagen in de week thuis, en soms naar site toch wel fijn.
Nu moet ik weer 3 dagen gezellig gaan doen op de zaak (Wij hebben een 60/40% regeling)

Phoephoephoe. weer de stomme gesprekken "hoe was je weekend" terwijl de mensen die het vragen het niks boeien...
Laat mij maar in me bubbel en me eigen projecten draaien.
 
Ja mijn eauteau gaat nu ook rap naar de 20ct per km. 19ct van de baas is nu alleen al op aan peut.B|

Gelukkig ga ik met de motor , 1op20.
Binnenkort gaat mijn vrouw naar een andere locatie voor haar werk en dat gaat niet meer op de scooter (te koop overigens). Nu hebben we een Peugeot 107 gekocht, ook heel zuinig 3 pittertje (1:20, normale rijstijl dat weer wel).
Geld ook voor de 108, C1 en Aygo.
 
Voor wie er met de motor nog even van het mooie weer aan het genieten is.

Let op: de oprit naar de Botlekbrug vanaf de Vondelingenweg is erg glad in het scherpe bochtje net na de ballenlijn.
Het lijkt erop dat er een vrachtwagen iets gemorst heeft.
Schoof met het koekblik al een stukje, blij dat ik niet met de motor was.

Weet iemand waar je dit soort zaken kan melden?
 
Mogguh :W

Zojuist bericht van de GGD binnengekregen met een positieve inschrijving voor de club :/
Begon met een schrale strot en koppijn, na verloop van tijd kwam de benauwdheid, spierpijn en vermoeidheid. Mijn vrouw had het 2 wkn geleden, dus was het afwachten wanneer ik de Sjaak zou worden, wordt dus weer in quarantaine. Scheelt dat ik wat te doen heb, 1e laag zit er op, vandaag ermee verder... :)
IMG-20220214-WA0006.jpeg
 
Ik hoor / begrijp dat het echt aan je DNA structuur / genen ligt hoe erg je het krijgt en of je het krijgt.
En dan schijnt de vaccinatie mee te helpen aan of je verkouden wordt of doodziek IC ....

Anyhow, mooie verflaag! :)
 
Mijn vrouw had dezelfde klachten, begon ook met een gare strot.

Straks de boel lichtjes opschuren en wordt het kijken of er nog een laagje primer op moet, of dat ik met de 1e laag zwart aan de bak kan.
Moet van het achterwiel het velglint nog afhalen (køtwerk :r), daarna kan ik die ook gaan opschuren, ontvetten en in de primer zetten. Als ze dan klaar zijn, gaan ze de verkoop weer in :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan