blauwetulp15
Die hard MF'er
- 18 mei 2016
- 708
- 43
Welkom op MF.Dus! Wat voor accessoires heb je (waar?) gekocht en erop gemonteerd?
Ik heb momenteel verschillende offertes liggen om de Vulcan S 2017 te kopen. Heb al wel bedacht dat de originele onderdelen inderdaad veel te duur zijn. Heb voor elkaar gekregen om dan 20% korting te krijgen als ik het alsnog bij de motor aanschaf.
Ik ben onder de 1.70m, dus heb de Reduced Ergo Fit erop laten zetten. Zou ook graag nog een wat zijkoffers erbij willen hebben, maar twijfel dan weer tussen de Quick Release of niet. Hebben jullie hier ervaring mee? Is dit het extra geld waard?
Daarbij, als ik Fixed tassen heb, dan kunnen deze er ook gewoon niet af, of is de Quick Release alleen voor de beugels om de tassen aan op te hangen?
Wat is er mis met de originele banden eigenlijk?
Dee KQR voor een ruitje is vooral bedoeld om snel en makkelijk een andere ruit er op te zetten. Als ik kijk op de .com website van Kawasaki dan zie ik bij accessories een foto bij de KQR staan waarop je ziet dat het gaat om het snel kunnen verwijderen van de accessoires, ofwel, de bracket zelf. Niet de tassen.
KQR
Installatie PDF.
Normale bracket PDF.
Of er nu bijster veel verschil in zit... Het is wat je belangrijk acht. Wil je een keer rijden zonder poespas, dan klik is de KQR er sneller af en weer op. En misschien vind je het lelijk als je geen tassen hebt en je de kale brackets ziet. Het prijsverschil is niet gigantisch, maar wel veel als het puur gaat om wat stukjes metaal.
Ik heb zelf wel de KQR - je betaald voor het systeem/ontwerp - voor het ruitje, zodat je makkelijker van ruit kunt wisselen zonder allerlei montage. Voor koffers maakt dat niet uit, want die pak je er toch redelijk makkelijk af denk ik. En de bevestiging is hetzelfde of je nu KQR hebt of niet zo te zien, volgens de instructies van de koffers.
Dus! Wat voor accessoires heb je (waar?) gekocht en erop gemonteerd?
Ik heb momenteel verschillende offertes liggen om de Vulcan S 2017 te kopen. Heb al wel bedacht dat de originele onderdelen inderdaad veel te duur zijn. Heb voor elkaar gekregen om dan 20% korting te krijgen als ik het alsnog bij de motor aanschaf.
Ik ben onder de 1.70m, dus heb de Reduced Ergo Fit erop laten zetten. Zou ook graag nog een wat zijkoffers erbij willen hebben, maar twijfel dan weer tussen de Quick Release of niet. Hebben jullie hier ervaring mee? Is dit het extra geld waard?
Daarbij, als ik Fixed tassen heb, dan kunnen deze er ook gewoon niet af, of is de Quick Release alleen voor de beugels om de tassen aan op te hangen?
Vanalles. Dit type band, de D220 van dunlop, die stamt al uit de tijd van mijn SV, en die is van 2008. En toen was die band er ook al een poosje. Gewoon echt een oud model band. Al bijna 10 jaar oud! Het is een OEM fabrieks band zonder enige doorontwikkeling. Het is geen dual compound band, daarbij is de band behoorlijk hard, en dus ook op de zijkant, en dat merk je weer in je grip; dat ontbreekt nogal bij deze band. Hij slijt niet hard, dus gaat langer mee, dat zou dan het enige postieve zijn, maar zelfs met droog weer geeft de band mij geen vertrouwen. Bij mijn ouders in de buurt was een pleintje wat gewoon bestraat is, en door het vele verkeer mooi glad gereden stenen. Nou; daar kon ik echt niet "sportief" overheen in mooi zonnig weer zonder het gevoel te krijgen onderuit te gaan. Je kent het wel denk ik. Gewoon geen vertrouwen. Waarschijnlijk zal het op dat moment mee vallen en niks gebeuren maar het reed niet lekker. Maar in de regen reed mn zus tijdens de proefrit (ja, het regende, had ze maar eerder uit dr bed moeten komen) weg vanuit stilstand bij een T-splitsing rechtsaf, gelijk het achterwiel een stapje opzij. Het is gewoon een slechte band. Slecht in de regen en op droog weer ook geen vertrouwen. Dus: eraf ermee. Nu heeft ze continentals road attack, zitten ook onder mijn SV. Echt wereld van verschil. Heel erg fijne bandjes.Wat is er mis met de originele banden eigenlijk?
Nou. Ik heb niks gekocht
Mijn zus daarintegen wel; Bij Hans van wijk. Ze heeft het zadeltje achterop laten vervangen door een rekje. nog geleverd moet worden een kuipruitje, maar niet de verwijderbare maar de vaste. die montage beugel voor een verwijderbaar ruitje is flink aan de prijs. dus voor een vaste gekozen. verder heeft ze het kettingwiel achter vervangen voor een zwarte. oogt een stuk mooier dan het zilveren exemplaar. Tevens via ebay zwarte verstelbare hendels genomen. Erg fijn voor haar met haar kleine handjes; die kunnen dichter bij het stuur zonder tegen het stuur aan te komen bij maximale slag.
De blokken die in de voorkant van de Vulcan zitten, zitten verder in weinig andere motoren, dat maakt de blokken ook wat duurder dan normaal.Sinterblokken zijn besteld van TRW. Scheelt wel een paar tientjes tegenover Brembo sinters.
Voorkant;
https://www.amazon.de/dp/B0053APFXY/ref=pe_386171_38075861_TE_item
Achterkant;
https://www.amazon.de/dp/B0053APU6Q/ref=pe_386171_38075861_TE_item
TRW is duits merk; dus via ebay.de gekeken en amazon.de en die laatste was ivm gratis Amazon Prime verzending het goedkoopst. Scheelt flink tegenover de prijzen die ik bij NL webshops heb mogen vinden.. let overigens niet op de plaatjes; dat lijken wel organissche blokken maar de artikel nummers zijn juist en dat zijn echt Lukas sinter blokken.. ben benieuwd..
Hi all, als het goed is ga ik dinsdag mijn witte Vulcan S ophalen
Ik ben wel al van plan wat dingen te veranderen..
Zat hier naar te kijkenMet deze erop gemonteerd: Smoke Chopped Fender Edge LED Brake Tail Light Fit Harley Sportster XL 883 1200 | eBay
Iemand daar toevallig ervaring mee met wat knutselen?
Anders ben ik nog naar deze aan het kijken, vind het minder mooi maar die past wel gelijk:
Tail Tidy for Kawasaki Vulcan S '15- LP0186BK
Groet
Mwah vond de prijs mee vallen die nu betaald is; maar de prijzen in NL toch wel een stuk hoger..De blokken die in de voorkant van de Vulcan zitten, zitten verder in weinig andere motoren, dat maakt de blokken ook wat duurder dan normaal.
Je hebt hem al gevonden, nu nog even geduld uitoefenen.Ben wel aan het kijken voor een andere uitlaat..